[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icrack

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:33

Het is ook een tip welke ik zeker in het achterhoofd hou Julu...thnx

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:44

muppetmayo schreef:
Oshaa wat fijn dat het zadel zo goed bevalt :D Voor de schoft heb ik helaas geen tips. Mijn haflinger heeft bijna geen schoft. Heerlijk gevoel he als alles dan ineens lukt :)

Mijn oude haflinger had ook geen schoft - vond het toen heel omhandig, omdat alle zadels op hem gleden. Nu heb ik zoiets - geef mij maar een paardje zonder schoft, is veel makkelijker met zadels :).

Ik had het ook echt even nodig, dat alles lukt. Ik heb me meerdere malen afgevraagd of ze wel geschikt zou zijn als rijpaard. 6 jaar slechte training, haar sensitieve karakter en haar moeilijke lijf brachten me aan het twijfelen, ook omdat ik haar niet zo zeer als rijpaard heb gekocht. Ik heb een tijdje het idee gehad dat het misschien beter voor haar was om gewoon lekker te leven met andere paardjes en niet teveel menselijk gedoe om haar heen (ook omdat ze super afstandelijk was). Maar nu sinds een paar weken is ze vriendelijk geworden (op haar manier dan :) ). Komt aandraven als ik aan kom lopen, vind het heerlijk om buiten ritjes te maken en nu vandaag, ontspannen in alle gangen in de bak. Ik heb er weer een beetje vertrouwen in, al weet ik ook dat ik waarschijnlijk nog meerdere malen deze twijfels zal hebben in de toekomst :). Maar dat hoort er ook gewoon bij!

darkadia schreef:
@Oshaa wat fijn dat het beter gaat nu met May! Misschien de kussens voor iets verder uit elkaar? Of zakt het dan te ver op de schoft? Ben zelf niet zo thuis in ghost, maar zijn vast mensen hier die je er wel antwoord op kunnen geven :)

Ik heb ze juist dichter bij elkaar gezet, zodat ze het er een beetje boven tillen, maar terwijl ik dit typ bedenk ik me dat dat niet logisch is, want het gaat juist om de plek direct naast de schoft. Ik heb het idee dat het logisch te beredeneren moet zijn, maar ik ben er nog helemaal uit. Hoop dat iemand het licht op de zaak kan schijnen :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:36

Ik ben helemaal niet tevreden over Becidor. De communicatie laat te wensen over (niet of nauwelijks reageren, heel laat reageren etc). Ik snap heel goed dat je niet binnen 24 uur een mail kan sturen, maar als je 1.5 week moet wachten op antwoord dan ben ik er snel klaar mee. (nadat ik nog een mail had gestuurd of mijn vorige mail wel was aangekomen, waarop je kreeg 'Ja hoor die heb ik ontvangen'). Ik zal er niet snel meer wat bestellen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:59

Vanmorgen teteltee geweest!!,en ........
ja ja ik ga de ghost firenze bestellen en susan de ghost roma picollo dus buitenzinnig er komt er bestelling aan. We konden bij jouw bestellen zei ze vanmorgen.
Maar ik ga je nog wel een pb doen hoe en wat .... Maar zoo blij!!
en teteltee.. bedankt voor de goed service~!!!!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:42

Even snel tussen het huishouden door.
Wat leuk dat het geslaagd was!
Doe maar even een mailtje als je wilt, wat overzichtelijker dan pb's ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 16:21

Manon, ik denk dat de pad is aangekomen. Kreeg een SMS van mijn buurvrouw dat er een pakket is voor mij. Heb gelukkig goede buren die graag pakketjes aannemen als wij niet thuis zijn.

Dus morgen kan ik het zadel testen met uw pad eronder.
Maar kan ik dat pad ook combineren met dat bontjespad die ik gekocht had?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:10

Hoe zit het met een pommel in een nieuw zadel. Standaard M....maar als je dus L nodig hebt, moet je die er nog bijkopen?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:25

Anoniem schreef:
Hoe zit het met een pommel in een nieuw zadel. Standaard M....maar als je dus L nodig hebt, moet je die er nog bijkopen?

Klopt helemaal, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:41

Vind ik echt slecht.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:53

Is omdat zij de zadels ook standaard aangeleverd krijgen met een maat M pommel. Die zit bij de prijs in. Als ze zouden gaan wisselen blijven ze denk ik met een heleboel M pommels zitten, en lijdt je er verlies op ook.

Volgens mij kan het bij een custom zadel wel?
Laatst bijgewerkt door darkadia op 28-03-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:11

Ik denk dat ik toch eerst nog maar een week cherokee probeer.
En evt daarna cheyenne. :')

Proefritje op cherokee was op zichzelf wel bevallen,alleen erg breed...

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:42

MaricoGraphy schreef:
Manon, ik denk dat de pad is aangekomen. Kreeg een SMS van mijn buurvrouw dat er een pakket is voor mij. Heb gelukkig goede buren die graag pakketjes aannemen als wij niet thuis zijn.

Mooi dat het binnen is :D Ik denk niet dat je twee pads eronder kan gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

EDIT: inmiddels is mijn bestelling van becidor binnen. Alleen jammer dat ze niet even uit zichzelf een bericht stuurt dat de bestelling toch niet op voorraad is en het dus langer gaat duren -O-

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:45

Was er nu nog iemand op zoek hier naar de Barrydale maat 1? Kwam n nagenoeg nieuwe tegen op facebook, €600,- volgens mij zonder pad, wel incl. bruine mono webbers van barefoot.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:02

Atent zocht een bruine maat 2...

Saskia345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:18

Klinkt wel als goede deal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:25

Is wel in belgie, ik zoek ook een maat 2 helaas.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:51

Jaaa een maat 2 zou ik ooit willen hebben. Als iemand hem tegenkomt hoor ik het heel graag! Dank je pippaa

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 01:18

ManonGrr schreef:
MaricoGraphy schreef:

Mooi dat het binnen is :D Ik denk niet dat je twee pads eronder kan gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.

EDIT: inmiddels is mijn bestelling van becidor binnen. Alleen jammer dat ze niet even uit zichzelf een bericht stuurt dat de bestelling toch niet op voorraad is en het dus langer gaat duren -O-

Ik doelde eigg op het gebruiken van dat bontje bovenop uw pad maar dan zonder de inlages in dat bontje.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:11

MaricoGraphy, dat zou ik eigenlijk niet weten!

@ Atent: ik zou, als ik jou was, op die facebookgroepen voor boomloze zadels een oproepje plaatsen. Zo heb ik vorige week zondag nog een bruine barrydale maat 2 kunnen ophalen :o . Naar welke kleur ben je opzoek?

EDIT: hoe hoort een nieuwe L pommel eruit te zien? Ik heb het idee dat ik gewoon een gebruikte heb gekregen want er zitten allemaal krasjes in en oneffenheden, maar misschien komt dat gewoon door het materiaal?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:24

Mijn nieuwe L pommel zag er ook "gebruikt" uit. Er zaten her en der wat krasjes op.
Die kwam bij Horse Top Shop vandaan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:07

Ons paard had in de oude Arizona met oude fork/pommel ook een L.

Nu een nieuwe Arizona met VPS heb ik een XXL besteld, L was echt te klein.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:58

Buitenzinnig schreef:
Even snel tussen het huishouden door.
Wat leuk dat het geslaagd was!
Doe maar even een mailtje als je wilt, wat overzichtelijker dan pb's ;)

ja echt superblij!! het zadel lag super en ik zat er ook heerlijk in, zelfs susan heeft een zadel gevonden , mbt op haar "handicap" echt helemaal toppie en ook mijn dank aan lilianne natuurlijk!

mailtje heb ik inmiddels verstuurd met wat vragen ;)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:23

Bewijs geleverd....de nieuwe M pommel (de grijze) is idd kleiner dan de oudere versie. Raar eigenlijk....

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:28

wat raar irack, ik geloof dat de oudere pommels ook nog wel wat in maat konden verschillen

trouwens ,kun je onder een ghost zadel ook een grandeur pad gebruiken of ander pad met inlagen (ook wil ik de originele natuurlijk)
en kun je de inlages zelf bepalen in het pad van de ghost. gister vergeten te vragen, ,aar hier weten jullie het vast ook wel

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:42

Je kan zonder probleem een goede grandeur onder je Ghost gebruiken, heb ik ook al gedaan. Alleen zit dat wel breder dan met de originele pad eronder, voor mij een reden om toch bij de originele te blijven. Hoe mooi de grandeurs ook zijn.

De ghostpad wordt met standaard inlages geleverd, die hebben geen keuzes zoals bij grandeur. Maar de pad heeft wel een opening dus je zou eventueel zelf de inlages kunnen veranderen, mocht je dat willen.
Laatst bijgewerkt door jokari op 29-03-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt