[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:16

Haha, nee dat komt vast wel goed met die Arizona joh! :D Inderdaad, die Nut zou door de stugheid bij mij ook een probleem zijn denk ik!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:21

Ik ga waarschijnlijk straks een touwhalster met teugels bestellen en dan hopen dat die voor zaterdag binnen is, en als het zadel er dan is maak ik een foto voor in het boomloos fototopic :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:23

Leuk leuk, ben nu al benieuwd! :D Zodra ik mijn set compleet heb plaats ik ook wel even foto's.
Gister een hoofdstel en teugels besteld en vandaag bit.. De fenders/beugels vorige week al. Kan niet wachten tot alles binnen is :):)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:25

Rianne_ schreef:
Leuk leuk, ben nu al benieuwd! :D Zodra ik mijn set compleet heb plaats ik ook wel even foto's.
Gister een hoofdstel en teugels besteld en vandaag bit.. De fenders/beugels vorige week al. Kan niet wachten tot alles binnen is :):)

Vergeet het kinriempje niet, die heb je ook nog nodig bij een westernhoofdstel ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:32

Klopt Lous, was eerst van plan die ergens anders te bestellen maar heb de verkoper van het hoofdstel gevraagd om er een redelijk bijpassend kinriempje bij te doen en me de kosten daarvan even door te geven. Wacht alleen nog op antwoord :+

Maar bedankt voor de reminder :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:36

Leuk die arizona rose :j ..Die heeft volgens mij al een paar keer te koop gestaan de laatste maanden,ben benieuwd wat ze er voor vragen..Ik heb laatst een boomloos western zadel gekocht een van AM reitsport met vaste fork..Kon hem nogal goedkoop kopen,maar de kwaliteit valt me echt mee..De ligging is ook boven verwachting en rijdt ook lekker,dus wel grappig :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:40

Ook lekker aan het shoppen geweest dus :D Ik ben benieuwd!

Heeft iemand ervaring met het Barefoot Be Gentle touwhalster? Wat ik zie is dat die ook ringetjes heeft zodat je hem als sidepull kunt gebruiken. Bij HorseCharms kan dat ook, maar daar zitten de ringetjes veel hoger (bij de knopen bovenaan de neusriem), die van BF heeft de ringetjes wat meer naar de onderkant zitten. Zou dat iets uitmaken voor tijdens het rijden, dat de inwerking anders is o.i.d.?

Ik kwam bij het Googlen inderdaad een paar oudere advertenties tegen van de Arizona Rose. Wat me opvalt is dat die ook allemaal 5 cm korter gemaakt waren. Zou het om hetzelfde zadel gaan? Want dan klopt dat verhaal van '1x mee gereden' waarschijnlijk niet :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:47

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met het touwhalster van barefoot..Vind touwhalsters altijd erg fijn om mee te rijden,maar met sommige paarden is het ook wel handig als je hem als sidepull kan gebruiken lijkt me..

Volgens mij is dat steeds de zelfde barefoot arizona rose..Zou wel heel toevallig zijn dat er opeens veel te koop komen van 5 cm korter :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:15

Ik heb een vraagje, voor mijn verzorgpony heb ik een barefoot london maat 2 op het oog. Alleen ze heeft niet een heel lange rug, dus ik vrees dat hij wat aan de lange kant is ivm de 18e rib. Is de lengte met boomloos ook zo belangrijk?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:43

Yvankaxx schreef:
Ik heb een vraagje, voor mijn verzorgpony heb ik een barefoot london maat 2 op het oog. Alleen ze heeft niet een heel lange rug, dus ik vrees dat hij wat aan de lange kant is ivm de 18e rib. Is de lengte met boomloos ook zo belangrijk?

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Korte-ruggen/

Hier staat veel uitgelegd, wellicht heb je daar iets aan :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:47

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een aantal berichten verwijderd. Adverteren op het forum is niet toegestaan, hiervoor kan je de BoktMarkt.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:59

Dankje Rianne! Dus in principe kan het niet heel veel kwaad. Al is het dus wel even kijken hoe lang het lijkt als hij erop ligt. Heb verder nog geen contact gehad met de adverteerder, omdat ik nog in overleg moet met de eigenaar.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:02

Graag gedaan! :) Als je twijfelt kun je eerst eventueel ook even een testzadel bestellen in maat 2 om te kijken hoe het ligt. Dan zit je niet meteen aan een zadel vast. De London maat 2 wordt vaak genoeg te koop aangeboden geloof ik.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:16

Punt is alleen dat het wss zo goedkoop mogelijk moet, deze staat te koop voor 330 inclusief pad. Ik ben niet degene met de beurs, maar wil wel wat passends voor haar.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:30

Voor die prijs heb ik er wel vaker een zien staan op zowel MP als de BM. Zelfs voor 250 euro inclusief pad, dit was dan wel zonder VPS. Het is echt een kwestie van goed rondkijken want er komen regelmatig leuke koopjes voorbij :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:36

Hou het ook zeker in de gaten! De prijs was nog wel in overleg, denk dat er nog wel aardig wat vanaf zou kunnen. Ik heb eigenlijk geen idee of deze met vps is. Weet het budget vd eigenaar ook nket. Maar dit leek me wel een leuk zadel, en mooi in de buurt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:43

Oh ja in de buurt is altijd fijn! Ik vind de London wel een ontzettend fijn zadel. Maat 2 vind ik dan wel weer groot ogen, maar dat hangt natuurlijk ook af van op welk paard je hem legt. Bij mij lag ie op een paard van 1.73 meter en toen viel het wel mee :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 21:48

Heb je wel een 2 nodig voor je eigen billen ?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:11

Kirsha schreef:

Heeft iemand ervaring met het Barefoot Be Gentle touwhalster? Wat ik zie is dat die ook ringetjes heeft zodat je hem als sidepull kunt gebruiken. Bij HorseCharms kan dat ook, maar daar zitten de ringetjes veel hoger (bij de knopen bovenaan de neusriem), die van BF heeft de ringetjes wat meer naar de onderkant zitten. Zou dat iets uitmaken voor tijdens het rijden, dat de inwerking anders is o.i.d.?

Ik kwam bij het Googlen inderdaad een paar oudere advertenties tegen van de Arizona Rose. Wat me opvalt is dat die ook allemaal 5 cm korter gemaakt waren. Zou het om hetzelfde zadel gaan? Want dan klopt dat verhaal van '1x mee gereden' waarschijnlijk niet :P

ik neem aan dat de barefoot fijner rijd... horsecharms is niet zo best met maten, scheefgeknoopte halsters e.d ;)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:18

Shirley, spant er wat om, heb zelf maat 42, en zat bij het vorige zadel (was van action horse, schoof alle kanten op) wel wat tegen de cantle aan steeds. Denk dat dat een maat 1 was. Het gaat om de pony in mijn onderschrift, dan hebben jullie er een beeld bij wat haar bouw is enzo.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:23

unihorses schreef:
Kirsha schreef:

ik neem aan dat de barefoot fijner rijd... horsecharms is niet zo best met maten, scheefgeknoopte halsters e.d ;)

Werkelijk? Heb je daar zelf ook problemen mee gehad? Want ik hoor wel van veel mensen positieve verhalen... Ik vind het voornamelijk jammer dat Barefoot geen donkerbruin touwhalster heeft.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:27

Ik bestel mijn touwhalsters en teugels altijd bij http://www.touwhalsters.nl/ en ben daar altijd erg tevreden over de kwaliteit. Ze doen het echt al jaren, waren volgens mij 1 van de eerste online winkels voor touwhalster e.d. En ze hebben daar alle mogelijke kleuren.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29

Ja, maar ik ben echt op zoek naar een touwhalster met ringetjes aan de zijkant voor het sidepull-effect. Behalve bij Barefoot en HorseCharms zie ik dat verder nergens. Dus mocht iemand nog wat weten... :P

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:37

Nnelleke maakt volgens mij ook touwhalsters met sidepull werking en zo niet kan je haar altijd vragen of ze het wil maken :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:37

touwhalsters.nl doet alles op aanvraag hoor ;) ik heb ook een hoop laten aanpassen :D