Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:21

Ik ben nog steeds heel blij met mijn fitter en laat me altijd door haar adviseren en haar ook alles controleren.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:04

Laatst was er een fitter bij ons op stal voor een stalgenoot, ze stond er maar bij te kijken en eigenlijk wist ze niet wat ze nu moest gaan doen..Toen heb ik haar dat notebene moeten gaan vertellen, en ze geeft zelf cursus in wow..Nou schiet mij maar lek, ze ging met werken zo hard handig tekeer dat het zadel ook nog eens beschadigd was.. 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:59

Oeps foutje...
Dat schiet inderdaad niet op, ernstig vind ik dat...

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:41

Ik blijf me toch verbazen over de wisselende ervaringen met verschillende fitters.

Maar goed dat is met gewone zadelmakers ook....

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:31

Oei dat klinkt inderdaad niet best...

Op de WoW Nederland website staan een aantal fitters, Leiden is voor mij het dichtstbij.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:10

Sommige fitters gaan heel Nederland ( of de hele Benelux) door, dus ja kunt de anderen ook vragen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:02

Die van mij zit in het midden van het land, maar gaat volgens mij ook bijna het hele land door.
Ze zit in ieder geval regelmatig in het westen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:19

Die van mij komt tot Luxemburg en Duitsland inderdaad.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:45

Toch maar besloten bij wow zadel te blijven en mijn andere paard krijgt er nu toch ook maar een.

Heeft hier iemand ervaring net de converional zweetbladen ten opzichte van de giant high dressage?

Deze week ga ik er eentje testen / passen met de conventional zweetbladen. Maar geen idee in hoeverre de ligging van je been er anders in is tov die ik nu heb. .

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:18

ik vond de conventional heel leuk met proefrijden uiteindelijk gekozen voor de moveable block. ik vond de conventional beter omdat ik klein ben en de high dressage niet goed voor mij waren.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:03

Ik denk dat het inderdaad afhangt van je lichaamsbouw maar ook de combinatie met je paard. Ik heb onlangs mijn conventional gewisseld voor moveable block. Op mijn vorige paard was het zadel prima maar op mijn huidige paard kwam mijn been nauwelijks tegen de wrong.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 10:11

Ok het is dus echt even afwachten. Snap ik ook wel hoor. Ben alleen zo gewend aan mn huidige wow dat ik het “spannend” vind om een ander type te gaan proberen. Klinkt miss raar ...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:33

Ik heb er 2 met moveable block en 1 met giant High, ik vind ze opzich allebai fijn, bij beide sluit mijn been mooi aan.
Ik heb bijna 3 weken geleden 1 van mijn poy's in laten slapen en twijfel nog wat ik met zadel ga doen, verkopen of toch nog even houden.
Eerst heel het gebeuren nog maar eens verwerken en dan zien we wel.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:14

ik heb een vraag, ik heb de oude WOW van mijn overleden paard vandaag passend gekregen (door een passer) op mijn jonkie zodat ik kan beginnen met inrijden. nu is het advies een H singel te kopen zodat de boel net wat stabieler ligt. ik kan natuurlijk een nieuwe kopen maar ik kijk liever eerst 2e hands of ik wat kan vinden. nu check ik marktplaats, boktmarkt en ebay regelmatig maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat er een pagina op Facebook was waar veel wow artikelen te koop en ruil aangeboden worden. alleen ik kan hem nergens vinden. bestaat deze pagina en weet iemand daar de link van? alvast onwijs bedankt!! ik zoek 26 inch, kort tussenstuk en zwart. mocht iemand die nog hebben liggen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:16

Hoi ik stap ook ff in, heb vandaag een 3e wow zadel gekocht omdat er 1 meegaat met een paard wat verkocht is.
Nu zit er een 2 UU in ik heb alleen ervaring met de U maten en heb nog 2 x maat 2U liggen. Beetje overcompleet dus deze zijn te koop.
Wat is het verschil tussen U en UU?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:36

De breedte en de vorm
Mijn merrie heeft een u
Grote ronde merrie met wel schoft
De.dubbel uu is dan voor breed met amper schoft

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:54

Sas_Mon schreef:
ik heb een vraag, ik heb de oude WOW van mijn overleden paard vandaag passend gekregen (door een passer) op mijn jonkie zodat ik kan beginnen met inrijden. nu is het advies een H singel te kopen zodat de boel net wat stabieler ligt. ik kan natuurlijk een nieuwe kopen maar ik kijk liever eerst 2e hands of ik wat kan vinden. nu check ik marktplaats, boktmarkt en ebay regelmatig maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat er een pagina op Facebook was waar veel wow artikelen te koop en ruil aangeboden worden. alleen ik kan hem nergens vinden. bestaat deze pagina en weet iemand daar de link van? alvast onwijs bedankt!! ik zoek 26 inch, kort tussenstuk en zwart. mocht iemand die nog hebben liggen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Dat is fb pagina “De WOW Beurs”
Anjo te Baerts Triki is de beheerder, mocht je de pagina niet kunnen vinden haar een berichtje sturen. Wil ik tippen dat je voor de slappe H girth moet gaan, ik heb de harde en de zachte gehad, maar vind de laatste fijner !

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 14:04

room10 schreef:
Sas_Mon schreef:

Dat is fb pagina “De WOW Beurs”
Anjo te Baerts Triki is de beheerder, mocht je de pagina niet kunnen vinden haar een berichtje sturen. Wil ik tippen dat je voor de slappe H girth moet gaan, ik heb de harde en de zachte gehad, maar vind de laatste fijner !

Dank je!! ik heb Anjo meteen een berichtje gestuurd! en ben inderdaad op zoek nar een zachte. bedankt!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:52

Zie weinig activiteit op die FB groep moet ik eerlijk zeggen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:45

Snap eerlijk gezegd helemaal niks van die Facebook groep.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:21

Alleen via haar kan er wat geplaatst worden geloof ik maar snap het ook niet helemaal :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:41

Je kan het zo goed hier op boktmarkt of MP een gezocht adv plaatsen .

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:05

Met hulp van een bokker heb ik er eentje gevonden op Ebay in engeland!! *\o/* *\o/*
nu maar hopen dat ie goed is!! bedankt voor het meedenken!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:06

Oh wat fijn Sas, misschien ook optie voor de mijne (voor juist de verkoop), ga is kijken of dat makkelijk is een ad toe te voegen daar :))

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:15

Weet iemand hier hoe aan breed kussenkanaal kussens te komen voor resin tree zitting maat 2 te ruil D kussens resin of DWG gewoon beide maat 2