Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:08

Ik heb hem opgevuld met een singelbontje van christ, hierdoor sluit hij lekker aan als ik er mee ga rijden.
Dat oog zou ik eigenlijk niet weten waarvoor die is. het zit er gewoon haha.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 19-09-12 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:08

Taffje schreef:
Dat ziet er wel comfortabel uit zo met die extra gevulde achterkant. Waar heb je het mee opgevuld?
Waarvoor is trouwens dat oog op de zijkant?

Dat oog is eventueel voor het vastmaken van een zadeltasje (voortas)

hotchocolat

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:01

Ik ben nog heel erg blij met mijn schaap (iberica). Eindelijk iets gevonden waarmee ik zonder pijn langer dan een halfuur kan rijden (deze week een buitenrit van 1,5 uur).
Geen heupbotten meer die terug moeten schieten bij het opstijgen, het uitvallen van mijn linkerbeen is minder geworden en na het rijden niets meer van bot wat over elkaar heenschuift.

Ik zit alleen niet helemaal recht, zweetplekje rechts is wat meer als links.
Omdat het rijden nu beter gaat kan ik ook weer langer rijden, misschien dan toch eens kijken voor andere inlages?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:40

Dat is goed nieuws Hotchoc!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:55

Goed nieuws hotchocolat ! Fijn dat je terug kan genieten van het rijden.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 08:39

Das mooi nieuws HC.
Lekker genieten zou ik zeggen.

Ik heb haar nog op proef, maar heb een nieuw slachtoffer gevonden om ook mijn schaap op te leggen.
Het is een 11 jarige ijslandse bonte merrie. Lára heet ze.
Nu 4 keer gereden met zadel,maar binnenkort ook even kijken of ze schaap proof is.
:-P

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:34

Nog steeds en weer heeeeeel blij met mijn schaap. En met mijn BZ opstaphulp. Door omstandigheden (zus ernstig ziek) een week niks gedaan met paard. vandaag schaap erop en erop gereden. Zonder longeren... En zonder beugels :D Jippe was flink op zijn bit aan het knagen de hele tijd en was lekker ontspannen. Flink in stap figuren gedaan, voor het eerst 2 mini stapjes achterwaarts gekregen *\o/* daarna flink wat draf gedaan en mijn eerste figuur in draf op de christ gemaakt (volte). Want draf en galop is vooral voor MIJ bedoeld, evenwicht enzo. En verder heeeeeel veel en ook heel hard galop gedaan. Was echt supergaaf, merkte echt samenwerking met Jippe, hij bouwde het tempo langzaam op en ik kon steeds meer ontspannen. Verstapte zich bij terugnemen, dus ik verschoof en hij stond stil. :j hij lette ook goed op mijn zit en stemcommando's. Heb 1 keer zelfs vanuit een stapje hem in galop gezet, met 2 pasjes draf ertussen. Hij had er echt zin in. Kon nu ook rechtsom goed en lang galopperen en dat wilde hij eerst nog niet, ivm mijn evenwicht etc. Dus merk dat hij deze situatie steeds beter gaat inschatten. En hoe ik op hem zit.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:51

mijn schaap ligt gewassen thuis,mijn paard is de komende maanden uitgeschakeld wegens een zeer hardnekkige hoefzweer :( Ik heb hem nu 10 jaar en dit is de eerste keer dat ie zo geblesseerd is dat ie uitgeschakeld is.

Mezelf kennende zal ik er over een aantal maanden niet meer op durven en willen, dus dan kan schaap ook in de verkoop. (heb nu het bovenste deel op mijn kruk op mijn werk, plak ik niet zo vast)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:53

Aaaaah Morrie. Dat is goed k*t zeg. Waarom zou je er over enkele maanden niet meer op durven dan? En bedoel je dan met schaap niet of sowieso niet?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:10

ik bedoel sowieso niet, ik ben behoorlijk ouder dan jullie, eigenlijk wel op een leeftijd dat je niet meer op een paard kruipt, vind ik. Ik ken mezelf, als ik eenmaal gewend ben om niet meer te rijden, vind ik het best

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:14

Er zijn toch ook mensen die in de 70 / 80 zijn en die nog steeds regelmatig rijden? :) Ik hoop eigenlijk dat ik het nog kan en durf als ik oud ben; het geeft me zoveel plezier. :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:28

Ik ben ouder dan Morrie en rijd ook nog hoor - het hoeft van mij alleen niet allemaal meer zo hard en hoog.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:51

je leeftijd doet niks af aan het wel of niet rijden ;) ik herinner me een stage waarbij ik de ouders van mijn stagebaas te paard hielp (lieve mensen waren ruim de 80 al gepasseerd ) om samen met hun dochter lekker buiten te gaan rijden door de bossen...zou willen dat ik , mocht ik het leven nog hebben, ook nog lekker rondhobbel :D

wel klöte van Morrie, hopelijk wil het pootje een beetje genezen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:54

Beterschap voor Morrie !

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:15

Op een manege ooit bij mij in de buurt (ik ben verhuisd, niet de manege :P ) was een combinatie van dik 100 - de man halverwege de 70 en het paard 25+ Die maakten nog elke dag een bosrit. +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:29

ik ken jachtruiters van over de 70, maar je moet niet kijken hoe die op hun paard gehesen worden en erop zitten en als ze er een keer af lazeren, is er ook meteen van alles gebroken, wat op die leeftijd slecht heelt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:30

Balen Els....gelukkig wel nu en niet aan het begin van de zomer, dat scheelt dan nog... jeetje dan heb je wel een kneuzenclubje staan nu zeg, of loopt Nono wel weer goed inmiddels? :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:38

Nono loopt prima maar de WLD is levenslang, Ukkie is zo dampig als een deur en Morrie dus kreupel. Ik heb er 3 staan en kan met geen van drieën iets :) the story of my life

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 09:40

Morrie schreef:
ik ken jachtruiters van over de 70, maar je moet niet kijken hoe die op hun paard gehesen worden en erop zitten en als ze er een keer af lazeren, is er ook meteen van alles gebroken, wat op die leeftijd slecht heelt

Er niet aflazeren is dan het motto :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:20

Wat voor last heeft 'ie dan effectief van de WLD...? :(:)

Je kunt gezellig met ze BBQ-en O:)

Nah Morrie zal er wel weer bovenop komen toch? Rij je anders de hele winter door? (weekend denk ik?)
Misschien dat je van het voorjaar er toch weer spontaan een keertje opkruipt...? :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:26

ik reed zo vaak mogelijk, in het weekend en door de week als mijn werk het toelaat en ik bij daglicht weg kan.
Op de BBQ passen ze wel alle 3, zijn ze nog nuttig, hoewel Ukkie stokouod is en ezel me erg taai lijkt.....

Van WLD (losse wand) blijven ze last houden, bij iedere bekapbeurt (volgende week donderdag komt ie weer) wordt er weer een stuk hoefwand weggehaald, met dit weer is het helemaal tricky, dat is gewoon levenslang. Ezels schijnen hiervoor meer vatbaar te zijn dan paarden (en gelukkig ook gemakkelijker te ontschoenen)

Bovendien, kan ik met m'n 100 kilo niet op een ezeltje van 1.20 gaan zitten, we zijn niet in Verweggistan waar ze dat wel doen, als ik dat hier zou doen, heb ik meteen allerlei instanties op m'n nek die voor de ezel opkomen

Maar goed, we gaan zien hoe het afloopt, ik heb de noodscenario's al klaar, bij mij is het glas nl. altijd half leeg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:33

Ik zou ook niet op zo'n ezeltje gaan zitten nee, zou dan echt niet lekker zitten op zo'n iel diertje, getsie....vind het maar zielig inderdaad. Wat ze elders doen moeten ze fijn zelf weten := Geen idee eigenlijk hoe eetbaar "ezel" is, ik heb nog nooit van ezelbiefstuk gehoord eigenlijk :oo

Van dat glas half leeg dat blijkt wel vaak uit je posts inderdaad, zonde is dat hoor...Ik vrees daardoor ook een beetje dat dit de "doodsteek" gaat zijn...? Met dat gedoe met de wei ook :(:)

Willen ze in het noodscenario Morrie inmiddels nog terug hebben daar op die Alp of is 'ie nu te oud :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:39

Morrie gaat nergens anders heen, tenzij in een Rendac wagen, als ik hem in deze staat terug zou geven aan het stamboek, verdwijnt ie ook subiet in de salami

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:40

O, daar zijn ze niet zo van de liefdadigheid dus :=

Nouja, duimen maar voor een goede winter dan en dat je van het voorjaar er toch weer op durft? :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:14

Nou word ik stiekem toch benieuwd naar je leeftijd morrie :=

Maar wel gewoon balen dus dat je 3 dieren met klachten hebt staan... Word je ook niet vrolijker van denk ik.

Oja.... Ik heb spierpijn :( waar zou dat nou van komen O:) ik denk iets met een 1400 ponder, een schapenvachtzadel en meerdere rondjes snoeihard bakcrossen.... *\%/*