WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:44

Er was toch iets tussen DK en schleese idd. Iets van bomen die idd niet goed bleken te zijn ofzo. bij model Elite ?! Maarre dat weet ik niet zeker hoor, zit heel ver weg in mijn achterhoofd dat er zoiets aan de hand was.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:58

Ja, weet wel dat ik een vriendin aangestoken had met mijn enthousiasme, zij er ook een kopen, binnen no time flairpanel lek, en later ook de boom gebroken. Zat wel garantie op, maar dan moest ze 'm even naar canada opsturen. Later hebben ze mij bang gemaakt dat die garantie niet gold als je 'm tweedehands had gekocht. Vind dat toch slechte service hoor, als je bedenkt in wat voor prijsklasse je aan het shoppen bent. Vind ik trouwens ook voor de Wow, je zou toch via de fitters een goeie prijs voor je oude moeten kunnen krijgen bij aanschaf nieuw?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:35

NatasjavE schreef:
Welk zadel past wel bij de vrouwlijke vormen? :)


Nou eeeh.... Het wordt hier al genoemd.
De enige zadelmaker die ik ken die zich echt bezig houdt met de vorm van het vrouwelijke bekken is Jochen Schleese.
En inderdaad, een vrouw heeft onder andere meer ruimte nodig aan de voorkant.

DK is inderdaad door Jochen opgeleid (ikzelf overigens ook). Na zijn opleiding is DK een behoorlijke tijd in dienst geweest van Schleese, is door Schleese over de hele wereld gestuurd.
Er kwamen echter te veel klachten over de manier van verkopen en sindsdien gaat DK z'n eigen weg.
Schleese heeft in de loop der jaren z'n zadels nog veel verder door ontwikkeld.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:24

Aha, ik heb ook nergens last van aan de voorkant, en ook een oude seat, dat verklaart wel e.e.a.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:53

Zijn die krengen 100 euro nieuw zo ben ik blij dat ik net een nieuw paar voor 25 euro heb gekocht :=

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:57

Ze zijn idd duur nieuw. Bij mijn fitter waren ze 80... Maar kan me voorstellen dat ze inmiddels weer duurder zijn geworden. Ik had ook een partijtje, die heb ik voor 25 verkocht... Maar heb nu gelukkig niks meer :)

urban_hero
Berichten: 157
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Breda

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:01

Het enige nadeel van een oude zitting is dat de nieuwe kussens er bij de mijne niet lekker onder zaten. Ik heb nu door een scheur in het leer van de zitting en een ander paard een andere zitting moeten kopen en daar liggen de kussens beter onder.

Wat wel een verschil wat met de oude zitting is dat ze daar geen flat en curved van hebben maar 1 tussenmaat. Dus die heeft net iets minder mogelijkheden maar zowel op mijn vorige paard (curved) als de huidige (flat) lag deze goed.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:44

urban_hero schreef:
Wat wel een verschil wat met de oude zitting is dat ze daar geen flat en curved van hebben maar 1 tussenmaat. Dus die heeft net iets minder mogelijkheden maar zowel op mijn vorige paard (curved) als de huidige (flat) lag deze goed.


Is dat zo ? Ik dacht dat de oude zittingen ook gewoon in curved en flat bestonden ?!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:01

Nee, de oude zittingen zitten inderdaad tussen de curved en de flat in.
Maar dan heb je ook oude panels nodig :)

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:08

ik denk dat de oude zitting dan misschien ook net wat beter is voor de rug van mijn paard......
Maar ik heb wel nieuwe kussens onder mijn oude zitting gehad hoor. En dat was niet eens echt moeilijk.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:45

Iemand nog een headplate nummer 1 over? :D

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:55

Alleen een 0 te ruil evt. :P

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:11

Haha! De 0 heb ik ook nog liggen, 2 ook.... Maar heb natuurlijk een 1 nodig :roll: :+

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:17

Zal je altijd zien.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:58

Aimee schreef:
Nee, de oude zittingen zitten inderdaad tussen de curved en de flat in.
Maar dan heb je ook oude panels nodig :)


even nagevraagd bij de fitter, maar onder een oude zitting kunnen wel nieuwe kussens. Ze kon alleen niet vertellen of mijn zadel dan nog op mijn paard pastte :+

Iemand een idee sinds wanneer ze bij wow de nieuwe zittingen maken ?

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:41

Is dat niet sinds een jaar of 5/6?

urban_hero
Berichten: 157
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:07

Maris schreef:
Aimee schreef:
Nee, de oude zittingen zitten inderdaad tussen de curved en de flat in.
Maar dan heb je ook oude panels nodig :)


even nagevraagd bij de fitter, maar onder een oude zitting kunnen wel nieuwe kussens. Ze kon alleen niet vertellen of mijn zadel dan nog op mijn paard pastte :+

Iemand een idee sinds wanneer ze bij wow de nieuwe zittingen maken ?


Ze pasten er bij mij ook wel onder alleen had ik een kleine speet aan de achterkant. Verder lag het zadel daarna prima hoor en de zitting/kussen verbinding bleef ook goed vast zitten!

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:13

Maar - zoals ik het begreep van de fitter hoor - dan kan de pasvorm dus wel anders zijn voor de rug van je paard ( met oude zitting en nieuwe kussens ).

Freeconnect

Berichten: 401
Geregistreerd: 03-08-08

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:30

Wanneer zijn de nieuwe zittingen er eigenlijk gekomen?

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:32

Dat wil ik ook graag weten ( zie paar posts hierboven ). Mijn zadel uit 2010 is in ieder geval met de nieuwe zitting

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:58

Moderatoropmerking:
Zojuist weer een aantal berichten verwijderd. Er staan al meerdere moderatoropmerkingen in dit topic waarin verteld wordt dat het niet is toegestaan om artikelen te koop aan te bieden of te koop te vragen. Hierbij dan ook het verzoek om de moderatoropmerkingen niet meer te negeren.

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:39

Ik heb ook nieuwe kussens onder een oud model zitting (model 2007, flat tree, curved was niet passend te krijgen op mijn paard), gaat prima, maar je moet de metalen plaatjes, waar het oude model panel overheen geschoven werd, onder de zitting eraf schroeven voor je de nieuwe panelen eronder kan vastzetten. Dat stukje versteviging zit al in de nieuwere kussens ingebouwd d.m.v. een kunststof plaatje.

Maris
Berichten: 15938
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:12

MarChak schreef:
Ik heb ook nieuwe kussens onder een oud model zitting (model 2007, flat tree, curved was niet passend te krijgen op mijn paard), gaat prima, maar je moet de metalen plaatjes, waar het oude model panel overheen geschoven werd, onder de zitting eraf schroeven voor je de nieuwe panelen eronder kan vastzetten. Dat stukje versteviging zit al in de nieuwere kussens ingebouwd d.m.v. een kunststof plaatje.


maar jij zegt nu weer dat de oude zittingen er dus ook in flat en curved waren ?

MarChak

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: op mijn eerste Chakra

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:44

Ja, al sluit ik niet uit dat er wel verschil kan zitten in hoe flat en hoe curved de trees waren van de oude generatie vergeleken met de nieuwere uitvoering.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:45

Nou, da's gewoon echt niet waar. Er was 1 zitting, gemaakt voor engelse paarden met hoog volbloedpercentage. Vervolgens bleek dat niet goed te passen op veel europese warmbloedpaarden. Daarop hebben ze nieuwe zittingen gemaakt met een flar en een curved y bar.