WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:20

ik heb een nieuwe curved en een oudere die is ruim 2 jaar. de nieuwe is wel zachter onder legd dan de oudere maar beide zijn ze niet echt hard te noemen

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:33

Ik heb 'm tweedehands gekocht, dus ik heb geen idee. Maar hij is niet heel zacht onderlegd volgens mij.

En dan nog even een domme vraag: hij moet toch met de ronding naar voren liggen, dus met de twee punten van de W richting zijn neusje?

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:16

dorothea schreef:
Ik merk dat nu mijn paard een WoW op zijn ruggetje heeft liggen, het doorzitten veel prettiger is. Ligt dit aan het zadel of aan het feit dat door het zadel de rug beter gebruikt wordt?

Hoi Dorothea,
Ik had tijdelijk een ander wow-zadel op mijn paard liggen. Het ging goed (-genoeg voor tijdelijk) maar ik kon er ook niet goed op zitten. Heb nu voor dit paard een eigen zadel aan laten meten en het zit geweldig. Mijn houding is in één keer goed gekomen en ik kan erop blijven doorzitten. Dit zadel is iets zachter opgepompt en het paard reageert er super op. Hij laat zijn rug lekker los. Het werkt dus 2 kanten op. Paard helpt mij en ik help paard en dat alles door het juiste zadel. *\o/*

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:39

@knollentuin: er wordt zo makkelijk gevraagd... terwijl je met hetzelfde gemak Google even raadpleegt. Hier vragen om zoiets voor de hand liggends komt nogal gemakzuchtig over. Vandaar mijn := .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:57

Ik verbaas me daar ook vaak over.
Ik zie echt zo vaak vragen op oa Bokt staan, waarvan ik binnen 5 sec het antwoord heb puur door een woord in te typen op Google :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:50

:o? hihi ik snap m nu! :)*

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:09

Op de curved
Singel staat een b en een f geponst (back en front) de f moet naar voren wijzen!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:23

Ah...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:38

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:53

kim1207 schreef:
Op de curved
Singel staat een b en een f geponst (back en front) de f moet naar voren wijzen!

Bij mij niet...althans, ik kan het niet vinden...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:17

bij mijn oudere singel staat er niets op en de nieuwe van mij heeft wel b maar geen f

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:39

Dan heb ik wrs een oud exemplaar...:D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:20

iemand nog op zoek naar een H singel maat 24 inch??

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 23:36

Vandaag op HE in de Wow stand een nieuw ontwerp gezien, voor een australisch wow stockzadel, ik ben verliefd! Ook even op gezeten, en al was het een size 1 (heb een 2 nodig), het zat heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:36

Heb op HE op een barok WOW zadel gezeten ook op dat paard. Ik vraag mij af, ik zat op mijn muts..is dat aan te passen?

_bella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:48

Ik zit heel anders op een statische "paard". Dus, het kan zijn dat je een heel andere gevoel heb met hetzelfde zadel op een echt paard.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:58

@russel: dat ligt in dit geval waarschijnlijk er aan hoe de lucht en de kussens op dat paard zijn aangepast, ze hebben ook een zitting liggen met de slangetjes eraan, dan kun je het verschil voelen wanneer er meer of minder lucht in voor- of achterkussens zitten.
Ook zou het kunnen dat je op een size 1 hebt gezeten, maar eigenlijk een 2 nodig hebt, in een 1 zit je iets krapper.

Ik ga straks weer naar HE, kwijlend kijken naar de Wow stock...

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:10

Heb gister op Horse Event pas voor het eerst gehoord van WOW zadels.
Mijn KWPN merrie is nu pas twee jaar geweest maar ik ben natuurlijk al aan het sparen voor de toekomst, voor een goed dressuur zadel.

Ik lees hier al veel goede verhalen over de WOW zadels.
Aangezien dit topic en het voorgaande enorm lang zijn, heb ik niet alle posts gelezen haha. ;-)

Als ik het goed begrijp zijn deze zadels zo uniek omdat je ze volledig kunt aanpassen, ook na aanschaf ervan, aan jou zit en je paard zijn bouw.
Ieder zadel is dus uniek en de boom heeft een speciale Y vorm, waardoor meer schoudervrijheid wordt verkregen en de boom beweegt mee met de bewegingen van het paard. Daarnaast is de boom niet flexibel voor een optimale drukverdeling op de paardenrug. De boom is ook langer dan bij andere merken zadels.

Zijn er verder nog meer zaken, welke deze zadels zo uniek maken, of denken jullie dat ik het zo wel duidelijk heb voor mezelf??

Verder ben ik heel benieuwd naar de kussens!
Zijn deze nu echt gevuld met lucht ipv ander materiaal, zoals schuim??
Ik heb gehoord dat dit de WOW zadels zo uniek schijnt te maken..

Hoe zit het met het singel systeem? Worden deze ook volledig op maat en vorm gemaakt voor je paard?

Wat is een goede dealer? Arie Boer wellicht??

Heeft het merk ook een eigen website?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:20

Arie is ermee gestopt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:11

StefenFrens schreef:
Heeft het merk ook een eigen website?

www.wowsaddles.com

Wow zadels zijn vooral zo uniek omdat ze zoveel bewegingsvrijheid aan het paard geven.
Er zijn meer aanpasbare zadels op de markt en ook meer zadels die met Flair geleverd worden of geleverd kunnen worden.

Als je na aanschaf je Wow nog aan wil passen, moet je wel rekening houden met flinke kosten voor andere onderdelen.

De Flair kussens zijn zowel met foam als met lucht gevuld.

Singelsysteem is in grote mate variabel en zodoende aan jouw paard aan te passen.

Actieve dealers staan op de website.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:01

*\o/*
Ongeveer een maand geleden heb ik mijn wow te koop gezet, omdat er zoveel veranderd was dat het niet meer goed passend te krijgen was (dachten we). Verder ook getwijfeld of wow het wel ging worden, of dat ik opzoek moest naar een heel ander zadel (zonder keilkussens). Toen weer een aantal zadels gepast en het lag niet naar mijn zin. Dus de wow maar weer uit de kast gehaald :D . De lucht aan de achterkant is nu minimaal (echt minimaal) in verhouding tot de voorkussens, dat hadden we nog nooit geprobeerd. Is volgens mij ook niet zo gebruikelijk. Het zadel ligt als je er naar kijkt niet zoals op het plaatje, maar mijn paard loopt beter als ooit. Ben helemaal blij :) . Eigenlijk een heel klein dingetje wat verandert is, met een enorm effect. Het is nog niet wat het moet zijn, in galop schuift het nog te ver naar voren met mijn huidige singel, maar dat kan als het goed is verholpen worden met een curved of h singel (even kijken wat mijn paard het fijnst weer vindt). Het zadel schuift niet extreem, maar ik ben nogal pietluttig als het zadels betreft. Voor deze aanpassing schoof het zadel te veel naar voren, een andere singel had geen zin en het zakte ook te diep om de schoft. Een smallere headplate was het ook niet, dan klemde het teveel.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:38

Ik heb nog n zwarte extra deap zitting in de aanbieding maatje 1! Iemand n shallow of deap in de aanbieding??? Kunnen we ruilen!!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:54

Hoe houden jullie singels het? Ik maak de mijne bijna dagelijks schoon en hij is nu twee jaar oud. De wow plaatjes zijn eraf en de pin erachter doorgeroest en eruit. Hierdoor zitten er dus twee gaatjes in het leer waar zweet en vuil in gaat zitten. Nu ben ik dit weekeind op vakantie geweest paard en hebben we wat flinke lange ritten gemaakt. Voor de vakantie begon het leer wat kloofjes te vertonen. Toen ik de singel na de derde dag schoon maakte waren de kloofjes zo erg dat er haartjes in zaten. Bij het eraf krijgen van de haartjes wreef ik met de doek een heel stuk leer mee eraf. Het is helemaal poreus en kan nu op een punt een soort van vulling zien zitten. Hebben meer mensen problemen met de singel? Zou dit nog onder garantie vallen? Vind het doodzonde... Blijven dure dingen die singels.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:57

Mijn singel is ook al aan gruzelementen San ;)
Vind het ook dood zonde, heb er echt wel goed voor gezorgd.. Ga ook geen nieuwe WoW singel aanschaffen :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:59

gaat eigenlijk helemaal goed hier, ik rij er haast elke dag 2 paarden mee en heb alleen een buitenbaan.en die is niet altijd droog... ben geen poetser maar heb gisteren maar eens de blubber eraf gespoeld en de boel in t vet gezet, het zag er weer als nieuw uit...sngel heb ik tweedehands gekocht van ymke hier op bokt, weet niet hoe oud ie is maar zeker nu wel 2-3 jaar vermoed ik