Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Daan_Ordeal schreef:Ik ben momenteel nog druk bezig met het "trainingsschema" dat ik van Kerry heb gekregen. Na 2 weken stappen mocht ik stukjes gaan draven, dat heb ik dus afgelopen weekend voor het eerst gedaan.
Zoals ik al wel een beetje had verwacht schuift het zadel naar voren, over de schouder. Kerry had dit al voorspelt en komt daarom binnenkort ook opnieuw aanpassen. Mijn moeder heeft gefilmd en daarop kon ik duidelijk zien dat het zadel aan de achterkant los komt tijdens het draven. Dat is toch niet gebruikelijk? Ik heb zelf geen ervaring met flair maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat het zadel "wipt" tijdens het draven. Ik twijfel nu een beetje of ik wel moet gaan draven, ben bang het niet goed is voor haar rug, ondanks dat ze wel lekker los en voorwaarts neerwaarts draaft.
Sowieso moet ik Kerry bellen voor het inplannen van de nieuwe afspraak maar ik heb hem nog niet te pakken gekregen. Dan zal ik het ook even aan hem voorleggen maar was wel benieuwd of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Overigens schuiven mijn dekjes ook onder het zadel.
Remember hier had, geloof ik, hetzelfde probleem. Lees even terug, ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze het probleem opgelost heeft samen met haar fitter.
Snoevie schreef:ik had een dekje met rubber anti slip letters erop,maar ook dat schoof. best erg eigenlijk,niks blijft goed liggen.
Seven schreef:een zadel hoord niet te wippen dan past deze toch niet goed naar mijn idee, rijden met een wippend zadel lijkt me ook niet prettig voor de rug spieren als ze, deze aanspand klapt het zadel er steeds op.
Dat zou kunnen van de br event maar ik heb een namaak event echt een mooie groene maar toch schuift die ook onder mn zadel weg die is echter kwa maten en lussen precies het zelfde als de event enige verschil zijn de stiksels die zijn hier niet recht maar van die krullen (sier stiksels)
Vippie schreef:Als ik zo die kunstgrepen lees die uitgehaald moeten worden op rondgeribde gespierde paarden dan ga ik nog eens heel hard nadenken of de WOW wel iets voor ons is. Vind het zonde om zoveel geld uit te geven aan een zadel wat mijn problemen met andere zadels niet oplost.
Gelukkig staan ze ook op equitana dus ik ga daar maar eens zo'n zadel uit elkaar pluizen en eens heeeeeel goed bekijken van dichtbij
luve_rozes schreef:Ik lees mee, ook voor een rondgeribt paard, en ben het met je eens. Mijn vriendin had ook een wippend zadel op een rondgeribt paard, wat niet goed passend gemaakt kon worden, en is op een ander merk overgestapt wat wel goed ligt. Vind singel aanpassingen om een zadel rustig te laten liggen, toch een zwakte bod.
Daan_Ordeal schreef:Dus ik heb mijn hoop nu toch echt wel op Wow gevestigd. Maar de fitter heeft al aangegeven dat het nog niet goed lag. Daarom moest ik ook 2 weken stappen, om de bespiering te veranderen (juiste bespiering verkrijgen) waarna het zadel wel passend gemaakt kan worden. Hij zei dat hij het zadel passend gaat krijgen en aangezien ik alleen maar positieve ervaringen lees vertrouw ik daar op.