Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:05

Ja he, dat is dan weer jammer. ;) Ik ga nog voor een 2e hands springzadel tzt. De vsd die ik nu te leen heb is ook gloednieuw dus daar betaal je ook 't volle pond voor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:23

Volgens mij is dressuurzadel iets duurder.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:33

Ik heb mijn zadel inmiddels ook binnen.
Helaas besloot mijn paard mijn teen te breken dus ik had na het het afleveren eigenlijk niet kunnen rijden meer.
Gisteren weer een poging gedaan.

Het zadel is mij dus te groot.
Ik baal echt onwijs en ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Ik hem van te voren aangegeven dat ik heel erg slank ben (gewicht en lengte door gegeven voor hij kwam) en misschien zelfs 16,5inch nodig zou hebben en dan neemt hij alsnog alleen maar 17,5 inch mee.

Tijdens het proefrijden heb ik ook al aan gegeven dat ik dacht 17inch nodig te hebben. Maar hij vond van niet (het had iets met mijn benen te maken )en ik wilde niet eigenwijs zijn. Plus dat ik niet kon testen hoe een 17inch zou zitten. Anders zat ik misschien met een te klein zadel straks.

Mijn stalgenoten (die dikker zijn dan ik) hebben ook allemaal 17,5inch en zitten ook helemaal tegen die lepel aan. Echt bizar.

Mijn paard loopt er wel fijn onder...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:44

bel of mail hem, zeg wat je denkt en maak een nieuwe afspraak...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 14:51

Tja, ik heb gewoon niet zo'n zin in een heel drama.

Ik ga er in ieder geval nog een x mee rijden. Misschien ligt het aan mij ofzo.
Maar ik ben 179m en 53kg heel erg smal dus. Vind de rest ook wel gewoon goed. De vlakke zit ben ik tevreden over de middel kniewrongen. Wat dat betreft klopt het. Paard loopt goed.

*zucht*

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:01

Is het niet ook een beetje wennen?? Ik had de eerste dag toen ik af stapte echt ff last van mijn rugspieren door de diepe zit. Tweede dag nergens last meer van. Al vind ik wel dat ik maar net in het zadel pas en zo'n dikke kont heb ik toch echt niet....maar ik zit nu ook al 2 gaten langer en ga er denk nog 1 langer zitten zelfs.
Arno komt zo wie zo over een week of 5 terug voor ons zadel, weet niet wat hij me jou had afgesproken?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:04

je kunt hem iig mailen met wat je voelt en zn reactie afwachten? dat is op zich niet een heel drama in mijn ogen....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:11

Ik zou er eerst eens een aantal keer mee rijden BaileyKarlos. Arno heeft echt wel oog voor welke maat je moet hebben. Dat jij het niet fijn vindt kan natuurlijk! En de paszadels zijn idd allemaal 17,5 want dat is de meest gangbare maat.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:12

Ik heb ook 17,5 inch en ben ook vrij slank maar mijn zadel zit prima. Heb dan wel een redelijke kont.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:15

Ik riep tijdens het passen vrolijk dat ik toch ook wel pas in 17,5 inch :+ , waarop Arno me voorzichtig duidelijk heeft gemaakt dat ik toch echt 18 inch moest hebben. Toen heb ik even verontwaardigd gekeken waarop hij sorry zei, schattig toch? Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat ik een enorme reet heb :') .

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:32

D'r zal natuurlijk ook een middenweg gezocht moeten worden voor je paard, dat zadel anders te klein is voor je paard? Maar zeker ff bellen als je niet tevreden bent.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:34

Ik heb ook besloten om voor een AB zadel te gaan. Enige waar ik "bang" voor ben dat het de eerste tijd stug zal zijn voordat het uiteindelijk lekker gaat zitten(voor mezelf). Ik heb dit al eens meegemaakt met een heel duur op maat gemaakt zadel en wat was ik teleurgesteld toen ik de eerste x op mijn zadel had gereden ;(
Ik zag de foto van het zadel van sharmila en zag die "stug ogende" zweetbladen(vind je zadel prachtig hoor, begrijp me niet verkeerd +:)+ ) en nu twijfel ik, bang voor die terleurstelling van toen. :o Dat is uiteindelijk wel goedgekomen maar dat gevoel staat me nog bij als de dag van gister, zeg maar :D
Dus voelt jullie nieuwe zadel gelijk net zo lekker als bijv. je leen zadel of moet je ff door een rottige periode voordat het zadel echt lekker gaat zitten.
Mijn tinker heeft een hele gevoelige rug (KS) en patella fixatie op beide achterbenen en dit zadel kwam beste uit een test die we gedaan hebben en ben er ook erg gecharmeerd van als ik jullie reacties zo lees en de internet site bekijk. Maar ben wel heel benieuwd hoe het de eerste weken zit.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:52

De inch maat heeft niet alleen met je kont te maken. Het heeft veelal ook te maken met de lengte van je benen. Het kan zijn dat Arno daarom niet voor een kleinere maat heeft gekozen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:53

BailyKarlos schreef:

Maar ik ben 179m en 53kg heel erg smal dus. Vind de rest ook wel gewoon goed. De vlakke zit ben ik tevreden over de middel kniewrongen. Wat dat betreft klopt het. Paard loopt goed.

*zucht*

Gewoon bellen en zeggen wat je vindt! Een heel drama? Je hebt verdorie geen zadel gekocht van een paar honderd euri! Dan mag het toch ook wel gewoon naar je wensen zijn, toch?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:09

Ik heb zadel niet in hoeven rijden Sneppie, zat meteen prima.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:10

Ik heb een leenzadel (van AB) wat gloednieuw is en die zit ook prima. Enige stugge eraan zijn de singelstoten, en daar erger ik me niet zo aan.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:17

klopt kay27 mijn singelstoten zijn ook niet best.
maar veder zit me zadel super :D

yevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:24

BailyKarlos schreef:

*zucht*

Bij Arno moet je een heel drama maken, anders krijg je op een gegeven moment je zin niet meer.
Dat heb ik ook gehad, ben erggggg blij dat ik van dat ventje verlost ben, bah.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:53

Leg eens uit?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:59

@Sneppie, elk splinternieuw zadel heeft nog wat stugge zweetbladen, die zijn bij mij inmiddels na een maand of 3,5/4 echt helemaal als bij een normaal zadel. Als je een compleet soepel zadel wilt zul je voor tweedehands moeten gaan vrees ik ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:15

Geen last van :n Wij zijn ook echt niet makkelijk, maar hij dacht aan alle kanten mee.

Ook geen last van het stugge zadel, voel het niet als ik erop zit, zit heerlijk vanaf dag 1 :j Het ziet er alleen stug uit bij mij

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:25

Hier ook niet stug in vervelende zin (heb wel andere zadels gevoeld := ) maar het zweetblad stond natuurlijk wel af en dat verschil voel ik nu wel, nu het mooi aansluit.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:20

yevs schreef:
BailyKarlos schreef:

*zucht*

Bij Arno moet je een heel drama maken, anders krijg je op een gegeven moment je zin niet meer.
Dat heb ik ook gehad, ben erggggg blij dat ik van dat ventje verlost ben, bah.

Als je dit soort commentaar neerzet is het misschien handig als je wat meer info geeft.

En tot nu toe ben ik het niet met je eens. Ben tot nu toe zeer tevreden over het beantwoorden van mijn vragen
en het passen/proefrijden etc.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:54

Even reactie op Sneppie. Het moment dat ik de foto's maakte had ik er nog niet mee gereden nu na een paar dagen hangen de zweetbladen gewoon keurig naar beneden. Mijn 4 jaar oude kieffer zadel voelt een stuk stugger aan dan dit nieuwe AB zadel. Nu heb ik ook wel kalfsleer genomen op de kniestukken en het zitvlak hoor. Kom anders een keertje voelen. Ik weet niet of je in de buurt woont...

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 01:15

@sharmila: waarom heb je gekozen voor kalfsleer op je knie lakken en zitvlak?

Even een vraag in het algeen. Op de knievlakken zit een naafgestikt. Ik heb daar aan de linkerkant geen last van maar mijn knie waar ik ooit aan geopereerd ben (rechts dus) had ik veel last. Hebben nog meers den dit? Of heb ik weer eens rare knieën? Hahaha. En zijn er mensen die dat stiksel niet hebben?