Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:Ik heb geleerd dat je met een kandare/stang nooit een sperriem mag gebruiken, of sperriem-achtig, zoals dit hoofdstel.
siskeh schreef:Ik heb geleerd dat je met een kandare/stang nooit een sperriem mag gebruiken, of sperriem-achtig, zoals dit hoofdstel.
Daphneeeej schreef:siskeh schreef:Ik heb geleerd dat je met een kandare/stang nooit een sperriem mag gebruiken, of sperriem-achtig, zoals dit hoofdstel.
Wat is de onderbouwing hiervan? waarom zou het niet goed zijn? Hier regelmatig juist mensen gezien die een micklem gebruiken met een kandare en 2e set teugels aan de neusriem om als caveson/kandare hoofdstel te gebruiken. Ik heb ook afentoe gedaan en merk geen problemen hiermee.
xLiez schreef:Ik heb gister het hoofdstel van mijn zusje even gepast. Dit is de chester fairfield in maat full. Ik heb een kandare bit dus heel veel hoofdstellen vallen niet goed. Wat vinden jullie, past hij zo? Misschien dat hij 1 gaatje kan zakken nog. Ik twijfel tussen deze en qhp devi.
[ [url=m/NC4KJg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:siskeh schreef:Ik heb geleerd dat je met een kandare/stang nooit een sperriem mag gebruiken, of sperriem-achtig, zoals dit hoofdstel.
Dat is mij ook geleerd inderdaad. Omdat dit hoofdstel een riempje heeft dat vóór het bit langsgaat, mag het gezien worden als sperriem(achtig), en dus geen geschikte combinatie met dit bit. Hoofdstel lijkt qua pasvorm prima overigens (neusriem mag een gaatje zakken nog tov het jukbeen), maar dan met een ander bit.
Ik rijd met mijn kimblewick bit bij voorkeur zónder neusriem, en anders alleen met een hoge neusriem die heel los zit. Mijn fairfield chester gebruik ik voor mijn watertrens.
@xliez je kunt misschien beter kijken naar een hoofdstel met anatomisch kopstuk en anatomische hoge neusriem als je met dit bit wil rijden.
xMarizka schreef:xLiez schreef:Ik heb gister het hoofdstel van mijn zusje even gepast. Dit is de chester fairfield in maat full. Ik heb een kandare bit dus heel veel hoofdstellen vallen niet goed. Wat vinden jullie, past hij zo? Misschien dat hij 1 gaatje kan zakken nog. Ik twijfel tussen deze en qhp devi.
[ [url=m/NC4KJg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zou het hoofdstel van Horsegear de Styx beter zijn voor dit bit?
Horsegear Styx
Skippy01 schreef:xMarizka schreef:
Jazeker! Want dan kan de mond gewoon open! Net als de fairfield lingus (niet de lingus2).
Máár ook dan moet je wel met een hele lichtem, goed getimede hand kunnen rijden, want je hebt druk op mond én neus
Daphneeeej schreef:Mij lijkt dat je er toch alsnog zelf bij bent hoe strak je de onderste neusriem dan doet. Iig heb ik altijd geleerd dat er genoeg ruimte moet zitten bij wat voor bit dan ook om de mond te kunnen openen.
Naar mijn mening moet het iig gewoon kunnen en is het niet slecht , of het nodig is is een ander verhaal natuurlijk.
xMarizka schreef:Gelukkig kan mijn zus prima rijden met dit bit onder begeleiding van onze instructrice![]()
Dit is het enigste bit wat hij kan verdragen, wij doen dit uiteraard met de beste zorgen en begeleiding.
Als er iemand met een zachte hand rijdt, is dat mijn zus
Moratoetje schreef:Ik heb gisteren mijn nieuwe hoofdstel ontvangen, de Harry’s Horse Release:
https://hypostore.nl/harry-s-horse-hoof ... lease.html
Ik ben echt blij verrast, super zacht onderlegd en ook het leer voelt en ziet er goed uit. Vandaag even passen bij mijn pony, ben benieuwd
Moratoetje schreef:[ Afbeelding ]
De Harry's Horse Release bij mijn knappe New Foresthengst Heihoeve's Florencio![]()
Ik heb er wel een eigen frontriem aangedaan.