Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:06

Die bucas is de big neck, dat past ook niet zoals ik al aangaf.

Ik heb dr al 16 jaar en al jaren horseware dekens varierend in 6,6 en 6,9 afhankelijk van het model. En 6,9 is achter wat lang maar ligt bij haar hals en borst beter. Om die reden heb ik onderstaande deken in 6.6 weer verkocht na 1 seizoen en ben ik voor een maat groter gegaan wat prima de winter door komt.

Onderstaand een maat kleiner, in de lengte beter, maar in de hals aanzet te klein.

Bucas big neck past helemaal voor geen meter.

Afbeelding

Maar prima, ik heb mn info en ga me niet verder verdedigen. Ik kwam voor info over therapy dekens en die heb ik. Dank daarvoor! :)

Capriootje

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:54

Ik heb de back on track Siena cooler besteld. Ben erg benieuwd. Paard kan veel spanning opbouwen en wat stijf zijn dus dit werd ons aangeraden door de sport masseur. Zal mijn ervaringen later delen!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:34

Gister bij Hypostore de bucas therapie big neck aangeschaft en gelijk maar even op paard gedaan.

Die vond het wel prettig ging gelijk kauwen.

Hoe bouwen jullie op met de deken?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:33

hier de horseware ionic therapy mesh besteld met hals erbij.

heb nu een bucas opliggen en die doet goed zn werking maar ondanks de bigneck is hij toch echt te strak op de voorkant.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:40

Hier is de back on track eindelijk onderweg. Was nergens op voorraad en dus wat langere levertijd maar ben blij dat die eraan komt :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 21:31

Ik ga even inbreken in de hoop dat iemand hier een antwoord heeft.

Wat werkt beter of net zo goed, back on track, Kramer ceramic, weatherbeeta therapy tec of Rambo/ horseware Ionic?
De Bucas ligt niet best op mijn pony… :7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 22:13

Ik durf niet te zeggen welk beter werkt.
Maar de back on track ligt echt veel mooier dan de Bucas. Wel 2 maten groter moeten bestellen.

Mijn Ctje heeft een Bucas 5'0" (en regen dekens van Horseware in die maat), de 5'0" van Back on Track kwam tot halverwege haar kont en ligt nu op mijn shet (die normaal 4'6" heeft). Ctje heeft nu een 5'6" die wel mooi past.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 23:25

Verschilt ook per paard. Heb van allerlei merken wat liggen hier maar zag meeste effect bij de Catago Firtech.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 08:28

Verschilt inderdaad per paard. Hier werkt en ligt de bucas beter dan de back on track. Heb wel nog een back on track hals en recuptex deken. De recuptex valt qua maat niet hetzelfde hier als alle andere bucas dekens. Heb van bucas altijd dezelfde maat voor paard en in die maat is de recuptex te groot. Zolang ze vol in bespiering zit gaat het goed, heeft ze even stil gestaan gaat ze schuiven naar achteren. Dus ze moet breed zijn en dan blijft deze maat goed, maar ze zijn ondertussen stuk duurder als wanneer ik de mijne kocht dus nu kleinere maat kopen was zonde van het geld. Het was tijdens stilstaan dus even anders gebrukken en niet continu omhouden. De ionic heb ik de minste positieve verhalen over gehoord, maar dan alsnog wisselt het per paard.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 11:18

Mocht iemand nog interesse hebben in de bucas therapy turnout heavy (1 seizoen gebruikt) maat 140 mag je mij een pb sturen. De light turnout heb ik ook maar daarover twijfel ik nog of ik die wel weg wil doen. De heavy is voor die van mij niet warm genoeg waardoor ik dekens eronder moet gaan doen. Dan ben je het effect kwijt natuurlijk. Afgelopen winter stond ze meer op stal dan buiten. Maar toch was het niet warm genoeg. Nu staat ze overdag de hele dag buiten. Ga nu de cooler onder de winterdekens doen om toch het effect te hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:33

Is dat de bovenlengte? Dus 190?

Ik pb je even

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 13:53

MISTRAL94 schreef:
Mocht iemand nog interesse hebben in de bucas therapy turnout heavy (1 seizoen gebruikt) maat 140 mag je mij een pb sturen. De light turnout heb ik ook maar daarover twijfel ik nog of ik die wel weg wil doen. De heavy is voor die van mij niet warm genoeg waardoor ik dekens eronder moet gaan doen. Dan ben je het effect kwijt natuurlijk. Afgelopen winter stond ze meer op stal dan buiten. Maar toch was het niet warm genoeg. Nu staat ze overdag de hele dag buiten. Ga nu de cooler onder de winterdekens doen om toch het effect te hebben.

Er is een therapy liner, die ligt heel mooi onder de turnout dekens.
En je houdt het effect .

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-25 15:45

MISTRAL94 schreef:

6.3?
Wat wil je ervoor?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:28

Ik kom even binnen vallen.

Op advies van mijn fysio/chiropractor ben ik aan het overwegen om ook een therapiedeken aan te schaffen. Ze had het zelf over de Bucas met recuptex. Wel met de side-note dat ze niks kan beloven en dit weinig aanraad, maar ze denkt dat het voor mijn paard wel eens goed kan helpen.
Nu past mijn paard an sich wel in Bucas, ware het niet dat ik vorig jaar een compleet nieuwe garderobe Horseware heb aangeschaft. :Y)

Zijn er bokkers die beide hebben gehad, en verschil hebben gemerkt? Dus tussen de Bucas recuptex, en de horseware en/of rambo Ionic? Ik weet dat ze beide anders werken, maar kan nog weinig ervaringen vinden met paarden die beide hebben gehad en hoe die hier op gereageerd hebben.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:06

Ja hier beide gehad. Ik vind de bucas recuptex beter werken.
Ben er erg tevreden over. Mijn oudje staat onder de outdoor deken variant. Hij is duidelijk losser in zijn lijf door deze dekens

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 13:12

Ik heb de bucas voor mijn oudere paarden (outdoor variant) mijn jonge paard past er helaas echt met geen mogelijkheid in dus die heeft de ionic (ik heb de mesh deken en de 100 grams outdoor). Voor de 100 grams is het nu voor hem echt te warm dus hij heeft hem nu niet op, gister heeft hij s’nachts wel de mesh deken op gehad en dat merkte ik wel echt meteen weer.
Geen direct vergelijk dus, maar voor mijn ‘horseware’ paard werkt de ionic dus echt prima!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:25

baudyh schreef:
Ja hier beide gehad. Ik vind de bucas recuptex beter werken.
Ben er erg tevreden over. Mijn oudje staat onder de outdoor deken variant. Hij is duidelijk losser in zijn lijf door deze dekens

Daar was ik al bang voor :')

Dank voor de reacties beide. Het is inderdaad wel de bedoeling dat die 24/7 op gaat, wat dus ook zou betekenen dat ik er meerdere diktes van nodig heb. Ik zie het nog niet zo zitten om standaard 2 liners en een regendeken op te gooien. Hoe doen jullie dat?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:27

Mijn merrie past Bucas ook voor geen meter dus voor haar heb ik de Bucas liner gekocht. Die zit prima onder de Horseware dekens.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:34

Hier ook een paard waar bucas afgrijselijk bij zit. Ik heb daarom de recuptex van Kentucky op de mijne liggen.
Laatst bijgewerkt door 3heathcliff5 op 13-10-25 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 20:49

Ik heb rustig de recuptex en een 2e liner erop liggen. Maar wrl alleen als het flink vriest. Anders is onze winterdeken warm genoeg voor de hele winter van onder de 10 graden tot min 3 oid.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 21:21

Ik ben niet zo van liners. Ik heb de light , medium en heavy voor mijn oudje. Al jaren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 21:25

Ik vind dat echt te debiel veel geld. Vooral omdat ik de 1e recuptex deken al had en de smartex light en medium ook al. Alleen de liner moet een keer vervangen worden en dat wordt dan wel recuptex variant weer, maar de outdoor variant vind ik echt absurd veel geld.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 21:37

Ja mee eens hoor. Ik heb ze gekocht in de tijd dat ze nog goedkoper waren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 23:33

Het is idd enorm veel geld. En dan krijg je voor die prijs nog steeds een lekkende deken bij de aanhechting van de singelstoten. Dat dat bij de irish turnout gebeurd, ala. Maar bij zon mega dure deken vind ik dat echt niet kunnen. En de reactie als je er wat over zegt is iets in de trant dat het 'hoort', en 'niet anders kan' of zo.

Het is dat m'n merrie het er goed mee doet. Maar een dikkere gaat er niet komen. Dan eventueel de liner. Voor nu, als het te koud wordt voor de 50 gram, gaat er een andere deken op met de 50 gram ionic liner van horseware eronder.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 10:22

Ik heb een recuptex liner. Die gaat als t frisser wordt onder de 50 grams bucas Atlantic .
En als het nog kouder wordt, onder een nog aan te schaffen dikkere outdoordeken.