tennan schreef:Is hier toevallig ook iemand met ervaring met verschillende soorten panelen voor onder flexibele zadels? Ik wil mijn huidige graag vervangen en zie dat er verschillende soorten worden aangeboden, zoals de suède panelen met PU-foam bij Per Mi Cavallo, maar ook de panelen van Trekker zijn los verkrijgbaar.
Er staan alleen geen foto's e.d. op de site, vandaar dat ik benieuwd ben!
Om het nog moeilijker te maken:
Peter Pfister verkoopt ook eigen merk panelen op http://www.peterpfister-schade.de (ga naar Shop en dan Klettkissen). Sommige zadelmakers laten hun panelen in Brazilie of een ander Verweggistand maken en dan moet je zo een maand wachten, wat een nadeel kan zijn. Bij Peter Pfister zijn zijn eigen, merkloze panelen gewoon op voorraad en ze zijn ook (iets) goedkoper dan merkpanelen. Hij heeft ook veel keus in vormen, maten en opbouw.
Ik heb er wel eens een paar besteld die ik verder niet gebruikt heb en ze waren erg netjes gemaakt, maar ik vond ze (als boomloosmens) wel vrij stug en recht; ze moeten wel ingereden worden. Maar panelen van flexibele zadels zijn ook gewoon wat steviger dan de kussens/inlages van boomloze zadels dus ik denk dat ik ook niet helemaal het juiste vergelijkingsmateriaal had.