[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:47

Heb vanmiddag zo lekker gereden met May en de nieuwe Ghost (nou ja, nieuw, volgens heb ik hem ook al weer een week of 3). Ik heb ontzettend veel gedoe gehad met het vinden van de juiste beugelriemen. Het was steeds te lang en ik ben blijkt nu heel slecht in het bijprikken van gaatjes - ook deze waren steeds te lang. Kom je in de bak aan en zijn de beugels nog steeds te lang.... Heb dus een paar keer alleen maar kunnen stappen en galopperen (soort van), voor draven waren ze gewoon echt te lang (en May houdt absoluut niet van doorzitten).

Maar vandaag was dat allemaal niet het geval! Eerst lekker met beide een stukje over de weg en May gedroeg zich super, terwijl Madex alle kanten op dartelde. Gelukkig kent ze de lengte van de lijn heel goed, waardoor ik haar vrij makkelijk vanaf May vast kan houden. Het zadel lag super :). Daarna nog even een paar rondjes door de bak. Moest hiervoor eerst even afstappen en merkte toen pas hoe los de singel had gezeten - gevalletje buik uitzetten. Daarna heerlijk een paar rondjes gestapt, gegaloppeerd en gedraafd :). May liet voor haar doen heel netjes haar rug los en liep geweldig :). Zadel bleef netjes liggen, ondanks een paar scherpe bochtjes. Ben echt zo blij =D

Het enige minpuntje is dat ik het idee hebt dat het wat strak op de schoft ligt. Een tijdje geleden werd al opgemerkt dat ze aardig wat spieren mist, vooral naast de schoft. Ze had na het rijden een paar warrige haren in het kuiltje naast haar schoft. Heeft iemand tips om dit op te lossen?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:47

Manon: Ik heb daar vorig jaar een zadel getest, verder geen ervaring mee.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:54

Oshaa wat fijn dat het zadel zo goed bevalt :D Voor de schoft heb ik helaas geen tips. Mijn haflinger heeft bijna geen schoft. Heerlijk gevoel he als alles dan ineens lukt :)

Hier ook geen ervaring met de zadelpasservice. Wellicht inderdaad Buitenzinnig of Teteltee?
Teteltee ik hoorde trouwens dat je gister bij ons op stal was :D (ik sta aan de overkant). Als ik dat eerder wist had ik wel even langs gereden!

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:10

Heeft er niet toevallig iemand een foto met de barefoot cheyenne met fenders met kniewrongen en dan ook nog toevallig de schaapseatseaver zitting erop?
Ik zou zo graag eens willen zien hoe dit eruit ziet. Het oog wil ook wat he

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:20

ManonGrr schreef:
Heeft iemand hier ervaring met http://www.boomlooszadelbecidor.nl ?

Ja ik. :) Wat wil je weten?

Teteltee: ik ga je morgen ook ontmoeten. :D Ga even kijken in Doezum.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:23

Mayflower_ schreef:
ManonGrr schreef:
Heeft iemand hier ervaring met http://www.boomlooszadelbecidor.nl ?

Ja ik. :) Wat wil je weten?

Teteltee: ik ga je morgen ook ontmoeten. :D Ga even kijken in Doezum.

Ik heb inmiddels via FB contact opgenomen met de eigenaresse van becidor. Ik heb zondagavond een bestelling geplaatst en maandag de T&T ontvangen. Vanaf maandag staat er al dat mijn pakketje morgen bezorgt wordt. Inmiddels is het vrijdag en heb ik met postNL gebeld over de status van mijn pakket. Na controle wisten zij me te vertellen dat ze het pakketje nog niet ontvangen hebben. Ik wilde toen met becidor bellen maar het 06-nummer was niet bereikbaar. Dus toen begon ik een beetje te twijfelen over de betrouwbaarheid -O- Inmiddels dus contact met de eigenaresse..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:25

Iemand hier ervaring met de horse top shop?Ik heb daar een fra pad besteld voor onder mijn zadel enkele weken geleden..Er stond dat hij op vooraad was maar na een paar dagen kreeg ik een mail dat hij de week erop binnen kwam..Tot nu toe nog niets gehoord..Ik vind het niet erg om te wachten maar baal een beetje dat ik niets meer hoor en ben benieuwd naar de ervaringen met hun..

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:39

Horse top shop was bij mij erg snel met leveren! Niks over te klagen.
Contact en service van Becidor niet zo tevreden over.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:50

Horsetopshop heb ik erg goede ervaringen mee. Het is mijn standaard paardenwinkel zelfs. Ik zou ze even mailen of bellen, dan heb je waarschijnlijk snel antwoord.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:01

Zowel Becidor als Horsetopshop minder goede ervaringen mee. Pakjes die inderdaad al stonden als onderweg maar niet aan kwamen, of dingen die ineens toch niet op voorraad bleken. Moet wel zeggen dat hierin de service en het reageren op mails bij Horsetopshop beter was dan bij Becidor, maar beiden moest ik er wel zelf achteraan.
Idemdito trouwens nu met Letty. Eind vorige maand een mattes singel besteld, levertijd 3-4 weken. Prima, mail ik eergisteren, ja hij was binnen, maar verkeerde kleur geleverd, dus opnieuw wachten...Als ik niet zelf had gemaild had ik dus niks geweten...

Voor Barefootspullen dus voortaan gewoon barefootsite zelf voor mij.

@Oshaa wat fijn dat het beter gaat nu met May! Misschien de kussens voor iets verder uit elkaar? Of zakt het dan te ver op de schoft? Ben zelf niet zo thuis in ghost, maar zijn vast mensen hier die je er wel antwoord op kunnen geven :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:06

Balen.. -O-
Ik vroeg aan haar waarom dat niet even gemeld is, maar helaas...... Geen reactie -O- wilde het inderdaad bij pmarena bestellen, maar omdat ik de spullen eigenlijk vandaag nodig heb, toch ergens anders besteld(vanwege de kraamtijd van pmarena). Had het dus net zo goed daar kunnen bestellen.. Nou goede leer voor de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:22

Ik vind equixantos ook erg fijn iig in de communicatie...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:57

Zo even een klein vraagje tussendoor omtrent de pommels. De nieuwe hebben een kleurtje zie ik, de oudere zijn allemaal dezelfde kleur? En qua materiaal, zijn zij ook anders? Of....

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:11

Muppetmayo: Klopt, dat was gisteren idd, jammer!

Mayflower_: Gezellig, tot morgen!

Zit nu in een b&b in Exloo(ooooooo). Hond Navi ligt languit en ik op bed met laptop, tv'tje aan. Net een maaltijdsalade gegeten in m'n uppie, de glitter & glamour van life on the road :') Zo maar eens een wijntje inschenken, is tenslotte toch vrijdag. Tot zover deze geweldig boeiende update!

Oh ja, binnenkort heb ik trouwens, naast de Roma en Quevis, ook een Ghost Quilty (piccolo) en wel één met een schaap-zitvlak, de rest vetleer :~

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:28

Icrack schreef:
Zo even een klein vraagje tussendoor omtrent de pommels. De nieuwe hebben een kleurtje zie ik, de oudere zijn allemaal dezelfde kleur? En qua materiaal, zijn zij ook anders? Of....

Jup de hele oude zijn wit, toen kwamen geloof ik de oranje/rode van fiberglas, en nu zijn ze van PU en heeft elke maat zijn eigen kleur gekregen voor de duidelijkheid. Qua volume zit er per type nog weleens wat verschil in.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:32

Icrack schreef:

Ik had een oude (medium) witte pommel en heb een nieuwe medium pommel (grijs zeg ik even uit mijn hoofd), maar deze valt een stuk smaller.... het is dat ik ondertussen een ander zadel heb, maar anders had ik toch een large moeten hebben (denk ik).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:37

Klopt Julu de M is een grijze. Dus de nieuwe van PU, maarrrr...zijn deze dan ook wat flexibeler dan de oude witte?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:11

Dat weet ik zo niet, ik zal van 't weekend eens kijken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:20

Naar mijn idee is de PU niet meer of minder flexibel dan de oranje/rode van fiberglas. (Heb nog n fiberglas M liggen, mocht iemand ernaar op zoek zijn).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:35

Ahá, dan maakt het uiteindelijk ook niks uit of er nu een nieuw model inzit of een oude witte.

Ik heb vanmiddag mijn Cheyenne binnen gekregen, hij staat nog superstrak van de nieuwigheid. Wat mij alleen wel opvalt is dat, waar de pommel inzit zeg maar, wat rommelig oogt. Het lijkt net of de pommel qua diameter slanker is en de ruimte niet echt mooi opvult. Kan ik dit wel opvullen met bv fleece of los wol oid?
Of trekt het wat strakker over de pommel als het zadel meer gebruikt is.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:47

Icrack schreef:
Ahá, dan maakt het uiteindelijk ook niks uit of er nu een nieuw model inzit of een oude witte.

Bij mijn pommel maakte dat dus wél uit... de nieuwe M pommel is dus écht smaller... dus ik zou van de nieuwe waarschijnlijk een L nodig gehad hebben als ik dat zadel nog voor mijn paard gebruikte.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:58

Normaal gesproken zou mijn merrie ook een M nodig hebben Julu. Met het testzadel (cherokee) bleek al wel dat ik een L nodig heb. Het zadel lag niet in balans. Ik heb een oude L van een stalgenoot geleend, dat leek al een stuk beter. Ik heb dus nu een nieuwe M en een oude L, dit weekend ga ik het nieuwe zadel (cheyenne) passen en zal snel genoeg blijken of ik nu wel of niet de L nodig zal hebben voor een mooie ligging. Uiteraard leg ik beide pommels eerst bloot voor het passen.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:10

Misschien toch voor de zekerheid de sjablonen uitprinten (als deze tenminste mee-veranderd zijn...?). Voor hetzelfde geldt heb je inderdaad een oude L nodig... en is dat een nieuwe XL...

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:19

Waarom moeilijk doen als't makkelijk kan Julu ;-)
Ik heb twee pommels welke eerst bloot op de rug gepast worden voor de maat. Aan de hand daarvan is al snel duidelijk welke het gaat worden. Mijn stalgenoot heeft ook een oude M, dus die kan ik eventueel ook nog opleggen voor de pas.
Het gaat helemaal goed komen met het passen van de pommels ik koop er niks voor, en mijn merrie ook niet, dat ik een te kleine of te grote pommel gebruik waardoor het zadel niet goed in balans zou liggen.
Voordat deze dame opstapt en gaat rijden is er zeker weten al één en ander qua controle aan vooraf gegaan :-)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:23

Helemaal goed, en inderdaad makkelijk met een oude M er ook eventueel nog bij, super! :-)
Ik sprak enkel uit eigen ervaring.... mijn oude M was scheef (hoe raar ook) en ik kreeg toen een nieuwe M maar deze was dus smaller en zat dus niet goed, that's all ;-)