[Info] Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [Centraal]Geef je lederwaren een 2e leven en verf ze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:50

Mijn Lipica laarzen zijn nog steeds goed. Petrie was bij de eerste stap al kapot.

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:33

wat cool dit!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:07

Afbeelding
Hier ondertussen al aantal keer met mijn roze tuig gereden blijft prima zitten

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:39

geweldig!

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:31

Waar mengen jullie de verf in?
Dus bijvoorbeeld wit+roze?

Op een schoteltje wordt het niet, is dan niet te bewaren.

En om roze bij het witte in het potje doen wil ik niet ivm vaker gebruik

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:38

ik durf het verven van mijn zadel niet aan. Hij is donkerbruin en ik zou m zwart willen hebben.

Ik vraag me af, zou bv zwart schoensmeer ook kunnen? Of blijft dat afgeven? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:40

Ik had het in een was bolletje gedaan :D
Zo'n kleintje van robijn. En met n zakje eromheen kon ik het n aantal dagen goed bewaren. Gewoon niet teveel mengen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:51

max66 schreef:
ik durf het verven van mijn zadel niet aan. Hij is donkerbruin en ik zou m zwart willen hebben.

Ik vraag me af, zou bv zwart schoensmeer ook kunnen? Of blijft dat afgeven? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

Schoensmeer blijft sowieso afgeven. Dat trekt er ook niet in, het is wat het woord ook zegt 'smeer'. Als je van bruin naar zwart gaat is indringverf wel aan te raden. Alleen kan je best eentje van goede kwaliteit kopen om afgeven te voorkomen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:54

oke, bedankt. Ik was er ook al bang voor ja. Zal binnenkort eens bij de schoenmaker langs gaan... (tenminste, kan ik daar indringverf kopen?)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:59

Schoensmeer kan zeker wel, als je het goed aanbrengt geeft het niet af, maar heb je wel twee lamme armen. Mijn bruine zadel was enorm vies vettig. Heb hem eerst helemaal schoon gemaakt met 2/3 blik zadelzeep. Hierna was de zitting behoorlijk vaal dus die heb ik weer ingesmeerd met schoenpoets. Als ik dit zadel gebruik geeft het niet af, zelfs mijn witte broek blijft gewoon wit.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:13

Maar heb je die van bruin naar zwart gedaan? Die hoeveelheid moet toch wel afgeven, bruin weer bruiner maken kan wel.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:27

Oh sorry. Gelezen met m'n ogen dicht denk ik. Dit was inderdaad gewoon bruin weer bruin maken.

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:11

Heeft er iemand ervaring met een zadel van bruin naar cognac te verven ?? Hoe kan ik dit het beste doen

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:47

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er echt geen manier om zwarte leren laarzen cognac te verven? :o
Was van plan een tweedehands paar laarzen te kopen en een poging te doen tot verven. Ik heb helaas geen 300+ voor de cognac kleur laarzen die ik mooi vind namelijk. En mijn zadel heeft zo'n (mooie) moeilijke kleur om te matchen :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:49

dat kan best, toch ? Moet je wel geen gewone indringverf gebruiken, dat gaat niet lukken.
Op de eerste pagina staat perfect uitgelegd wat je moet doen qua (voor)behandeling.

Of de nieuwe kleur niet te snel gaat slijten, is afwachten, denk/vrees ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:59

Dat is super fijn om te horen! :D
Slijten zal het vast wel gaan doen, dan kan ik het misschien weer bijwerken. Mijn beugelriemen liggen nl op het zweetblad ipv eronder dus daar zal ik wel plekjes krijgen maarja op het paard zie je die toch niet.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:20

Afbeelding

Dit zijn mijn cognac geverfde laarzen na 3 keer gebruiken :D Ze waren nieuw toen ik ze verfde. Verf zit er nog mooi op. Alleen een krasje op de neus.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:41

Zien er mooi uit, hoop dat ik ook zulk resultaat krijg :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:00

Ik heb Plannen voor oranje details aan mijn laarzen, ongeveer dit:

Afbeelding

Is er misschien iemand die al eens iets met oranje heeft gedaan en wat overheeft wat ik zou kunnen overnemen (hetzelfde met finisher)?
Zoals te zien op mijn concept heb ik maar weinig nodig en zelfs een klein potje verf lijkt dan wat overdreven. :o

Hoewel ik t binnenkort toch maar gewoon ga bestellen denk ik. Moet... crosssetje... uitbreiden!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:33

Ik heb eventueel een cognac kleurende harry's horse cap voor op te knappen? De buitenkant is namelijk niet meer mooi door de vochtige kast maar weinig gebuikt zelf. Mag voor een leuk prijsje weg??

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:01

Ik ben nu op MP op zoek naar tweedehands laarzen in mijn maat om te verven dus geen dure voor als het helemaal mis loopt maar hoe weet ik dan dat ze goed zijn om te verven? Ik heb al heel wat pagina's van het topic doorgespit maar ik las dat er bv bepaalde merken een coating gebruiken, is deze eraf te krijgen of moet ik dat model dan overslaan? Ik heb nu mooie zien staan voor 50 euro, maar er staat geen "type" bij. Voor 50 euro durf ik wel te proberen met verf :o

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:22

chimello schreef:
Ik ben nu op MP op zoek naar tweedehands laarzen in mijn maat om te verven dus geen dure voor als het helemaal mis loopt maar hoe weet ik dan dat ze goed zijn om te verven? Ik heb al heel wat pagina's van het topic doorgespit maar ik las dat er bv bepaalde merken een coating gebruiken, is deze eraf te krijgen of moet ik dat model dan overslaan? Ik heb nu mooie zien staan voor 50 euro, maar er staat geen "type" bij. Voor 50 euro durf ik wel te proberen met verf :o

Dat kan echt veeeeel goedkoper! Heb een paar oude Petries voor 20 euro. Daar schijnt inderdaad een coating op te zitten, die ga ik gewoon schuren.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:29

Laarzen met coating zijn ook de goedkoopste modellen. Logisch dat die helemaal goedkoop zijn als je ze gebruikt koopt. Petrie Anky’s zouden prima geverfd kunnen worden en die zijn ook wel goed tweedehands te vinden. Heb zelf ook wel een paar dat weg mag, maar het moet maar net je maat zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:43

Ik vind echt bijna niets tweedehands en goedkoop in mijn maat. Ik vond 50 euro al "zonde". Stel het ziet niet uit + nog de kosten voor de verf enzo zit je nog aan bijna 100 euro...

Ik heb ook andere merken bekeken (lipica, derby, mondoni, cavallo, petri) maar alles 50+ euro.
Paard is nu beleerd, "nieuw" (tweedehands) zadel, hoofdstel, dekjes, rijlessen etc dus ik heb gewoon geen geld meer voor echte cognac laarzen :o Dacht dat verven dan de makkelijkere optie was om voor een jaartje even met tweedehansjes te lopen. Nu staan er wel petris echt super goedkoop maar natuurlijk weer een kuitmaat van 2cm te klein :')

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:50

Mijn laarzen zijn modoni's en staan te koop, mocht er iemand interesse hebben! :)
Zijn goed te gebruiken voor het verfen namelijk.