[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:28

Leuk !
Hopen dat je het ook inderdaad snel hebt *\o/*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:57

Fijn Krisha !

Tanteflavie, ik heb mijn grandeur op 30 gewassen, inlage eruit gehaald. Ik ben er niet onverdeeld gelukkig over omdat hij wat verwrongen lijkt. Maar dat is denk ik mijn eigen schuld want ik heb 'm in de zon te drogen gehangen, en dat was voor de lamsvel-onderkant mss niet zo'n goed idee. De inlages kunnen er zonder probleem terug in en pony protesteert ook nergens op, dus het lijkt vooral een optisch 'probleem' te zijn.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:25

Dankjulliewel weer voor het meedenken, fijn weer!
Het scheelt zeker geen heel gaatje, dus dat gaat niet helpen, het scheelt echt maar een halve cm denk ik. Ook te weinig om echt een extra gaatje te prikken ben ik bang. Even over denken nog maar.

Shirley, uudje en Pmarena, klopt! Bij de EZ-rides kun je de topbar vervangen, die hebben die zooltjes. Bij mijn flexrides kan dat helaas niet, die zijn geheel van plastic en uit één stuk. Ik heb endurance fenders, maar daar passen ze niet aan.
Maar die soft steps vind ik wel heel gaaf, en zijn ook niet eens erg duur, dus dat wordt denk ik gewoon weer shoppen binnenkort :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:30

Heb je deze ?Afbeelding

Dan kun je misschien het sleufje breder maken ?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:52

:j Die heb ik inderdaad.
Dat is ook nog een idee ja.
Ik kan ook nog even kijken of het wel zou lukken om de fenders helemaal onderlangs te halen, om het hele bovengedeelte heen. Moet ik daar wel wat omheen fabriceren omdat het onderste randje wat scherp is, maar dat is misschien ook nog een optie.
Straks op stal nog eens even kijken en over denken :)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:11

Oh zit dat zo, dacht dat ze hetzelfde waren als de westernbeugels, wist niet dat er nog zo'n sleufje in zat, ja dat gaat dan inderdaad niet werken.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:15

jokari schreef:
Fijn Krisha !

Tanteflavie, ik heb mijn grandeur op 30 gewassen, inlage eruit gehaald. Ik ben er niet onverdeeld gelukkig over omdat hij wat verwrongen lijkt. Maar dat is denk ik mijn eigen schuld want ik heb 'm in de zon te drogen gehangen, en dat was voor de lamsvel-onderkant mss niet zo'n goed idee. De inlages kunnen er zonder probleem terug in en pony protesteert ook nergens op, dus het lijkt vooral een optisch 'probleem' te zijn.

En zo zal geschieden! In de zon drogen gaat nu geen probleem zijn, ik zal hem gewoon "in huis" drogen. Dankjewel om mee te denken! Ik ga hem wassen met een wolwasmiddel, om helemaal "zeker" te zijn! :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:20

Oh wat ik ook van iemand hoorde, bij het laten drogen ergens plat neerleggen i.p.v. ophangen? Ook vanwege het krom trekken...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:32

Op de BM staat nu een Barefoot Arizona Rose zadel. Wa's dat nou weer? Ik kan er nergens iets over vinden. Is dit een limited edition ofzoiets?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:33

Kirsha schreef:
Op de BM staat nu een Barefoot Arizona Rose zadel. Wa's dat nou weer? Ik kan er nergens iets over vinden. Is dit een limited edition ofzoiets?

De nut in de kleur rose toch? :) Ben 'm wel vaker tegengekomen..
http://www.boomlooszadelbecidor.nl/a-28 ... zona-rose/ ?

Die van de BM is wel echt ontzettend mooi zeg! :~ <3

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:35

Kan dat? Wist ik niet :D Nog nooit gezien. Weer iets wijzer!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:38

Dat is gewoon een Arizona Nut, maar dan op bestelling in de kleur Rose gemaakt :)

Op zich is dat geen officiële mogelijkheid, maar kan op verzoek wel gedaan worden voor een meerprijs...als Barefoot een goede bui heeft ;)

Rianne_

Kirsha schreef:
Mijn testzadel gaat morgen op de post naar mij *\o/* *\o/* *\o/*

De vorige tester heeft het te lang gehouden, daarom duurde het langer. Stomme mensen :P

Lees het nu pas. Top!! :):)

Rianne_

pmarena schreef:
Dat is gewoon een Arizona Nut, maar dan op bestelling in de kleur Rose gemaakt :)

Op zich is dat geen officiële mogelijkheid, maar kan op verzoek wel gedaan worden voor een meerprijs...als Barefoot een goede bui heeft ;)

Vreemd, Becidor bied 'm wel als standaard aan als ik het dan zo zie? :?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:41

Nu je het zegt, ik heb hem bij Becidor ook gezien ja! Vond het toen ook al zo vreemd dat hij daar wel stond en op de site van pmarena niet.

Op de foto van Becidor vind ik hem wel erg stoer!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:43

Dat viel mij ook op inderdaad! Ja, erg mooi <3
Wanneer komt jouw Arizona, Kirsha? Maandag toch? :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:45

Nee als alles goed gaat zaterdag, dus nog even geduld hebben :):) Kan ik mooi eerst een weekje de Cherokee testen. Is de jouwe er inmiddels al?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:50

Ooh nog even wachten dus! Ja dat is ook wel fijn, anders weet je niet welke je eerst en laatst moet pakken :))
Nee.. -O- Heb het geld overgemaakt maar de banken zijn erg traag dus ze had het nog niet ontvangen.
Hopelijk gaat 'ie morgen op de post. Ik zit nu zonder zadel aangezien de mijne al verkocht is :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:54

Oh wat onhandig :+ Welke had je hiervoor ook alweer? Ik bekijk het maar positief, met het weer van afgelopen weken zou ik er toch niet veel mee gereden hebben. Vieze zeikregen :P Deze week schijnt het een stuk beter te worden dus ik ben blij!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:01

Hiervoor de London :) Die heeft een vriendin/stalgenootje van me overgenomen, vandaar dat het zo snel ging.
Haha dat scheelt! Onze bak is wel nat maar heel stevig dus kan juist goed blijven rijden. Hoe langer het duurt, hoe korter ik nog kan rijden want dan hebben we straks alweer last van vorst -O-

Oh echt? Dat is fijn! Helemaal omdat jij dan een testzadel hebt. Heb je 'm een week of langer?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:06

Ik heb hem 2 weken. Ook omdat ik weleens een (of twee...) dag(en) niet rijd en ik wil voldoende tijd hebben om hem echt goed uit te proberen.

Onze bak is een drama. Kan een hoop hebben, maar op een bepaald moment is het klaar en dan lijkt het wel een zwembad. Dat was de afgelopen tijd dus zo... Wel buiten gereden maar het is fijn als je zo'n zadel ook tijdens de poging-tot-dressuurritjes kunt uitproberen :)

De London is inderdaad ook fijn! Krijg net een berichtje dat ik eventueel de VPS-loze London van de vorige eigenaresse van mijn merrie kan overnemen. Twijfeldetwijfel want het is wel een fijn zadel, maar ik denk dat ik eerst maar eens wat ga inkrimpen want ik koop veel te veel :=

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:07

Ja begrijpelijk, 1 week is vaak net niet genoeg.

Ah oké, dat is wel vervelend inderdaad. Is inderdaad wel fijn om ook even te weten wat je er in de bak aan hebt!
Haha := Ik hoef maar 1 zadel.. Ben van plan helemaal om te scholen naar western dus dan is de Arizona prima.
London vind ik wel een fijn zadel hoor! Maar ik zat er nooit optimaal in..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:10

Ik ben niet echt van plan om western te gaan rijden, maar ik vind het tuig wel heel stoer. Nu is de 'gewone' Arizona natuurlijk niet op en top western (de Nut... <3 ) maar ik vind die toch ook heel gaaf. Maar ik kan me zo voorstellen dat die voor bijvoorbeeld een sprongetje niet ideaal is, dus daarvoor zou ik er denk ik toch wel graag een 'normaal' zadel bij houden. Dus ik wacht even rustig het testzadel af en beslis daarna :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:11

Nee klopt, maar denk dat de nut te groot is voor mijn haf.. En doordat onder degene die ik gekocht heb, een blanket met inlages zit, heeft 'ie wel meer een western uitstraling :) Begrijpelijk! Ik spring niet, dus heb dat probleem ook niet.. Haha. Ben benieuwd wat je besluit zal zijn!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:15

Neuh ik spring ook niet echt. Tenminste, niet vaker dan 1x per 10 jaar ofzo :+ Maar ik wil het wel graag beter leren, ooit.

Stel je toch eens voor dat de Arizona voor geen meter blijkt te liggen op mijn paard, dan word ik echt gek. Hoewel ik denk dat het wel zal meevallen. De Nut lijkt me lastiger, vanwege de stugheid.