Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DanaDeen

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:40

Ik ben nog stees super blij met met mijn schaapje, paard loopt er super onder, zelfs de dierenarst stond er van versteld hoeveel vooruitgang wij geboekt hebben. Waar hij voorheen onregelmatig liep, nu niets meer aan de hand.

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 10:06

Ik heb stil meegelezen, het hele(!) topic doorgelezen en ben super enthousiast geworden! Dus heb ook een Iberica bruin besteld bij Don *\o/*
Helaas is ie niet op voorraad, dus wacht ik (on)geduldig af :D
Hoop zo dat ie snel komt, heb mijn boomzadel inmiddels verkocht dus heb ff niks -O-

Ik wil hem trouwens gaan gebruiken met de endurance fenders van Barefoot, lijkt me stabieler voor de benen en met het oog op eventuele "prikkende" singelstoten ook handig.
Overigens kan ik er nog geen wijs uit welke singelmaat ik moet hebben, maar dat zien we dan wel.
Ik heb een jonge ronde ijslander zonder schoft en zijn vorige singel is 1.05 (veelzijdig), ik begrijp dat die echt te lang gaat zijn... jammer.. is een hele fijne lamsvachtsingel van Mattes -O-

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:49

Hier ook een stille meelezer die het hele topic heeft door gelezen!

Net voor mijn vakantie was er nog een ponymaat in naturel beschikbaar bij Don, dus inmiddels heb ik de iberica al even in huis - ik ga er vandaag ons eerste ritje mee maken! Ik ben heel benieuwd! Hoop ook dat mijn dressuursingel lang genoeg is..

Ik ga 'm overigens zonder beugels gebruiken.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:49

maudjip, ik heb voor mijn jonge ronde ijs zonder schoft een dressuursingel van 60 cm bij de Iberica. :)

ik heb intussen mijn knalrode stijgbeugelriemen ontvangen, voor op wandeling wil ik er graag toch maar beugels aan voor geval van nood. Zonder beugels voel ik mij niet zo zeker wanneer ze haar kuren krijgt. :=

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:00

Hier nog steeds zeeeeeer tevreden met mijn super zwarte schaapje. Heb ook geen seconde spijt gehad dat ik em toch geheel zwart wilde hebben.
Heb er trouwens een passend dekje in zelfde model bij weten te scoren :).

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:03

Andapanda schreef:
Hier nog steeds zeeeeeer tevreden met mijn super zwarte schaapje. Heb ook geen seconde spijt gehad dat ik em toch geheel zwart wilde hebben.
Heb er trouwens een passend dekje in zelfde model bij weten te scoren :).

leuk, ik wil ook een zwarte, heb je fotos??

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 13:07

Nog steeds geen foto kunnen maken, elke keer ben ik heel onhandig alleen of is het te donker. Ik zal een poging wagen deze week. (hij is wel te vinden op de duitse site in begin van dit topic).
Ik wilde geen witte onderkant, ik heb een wit paard, dat geeft vaak een lelijke combi.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:18

Kan iemand mij de maten geven van de lengte van de standaard PP maat ponnie en maat paard?
Twijffel nog welke maat ik moet bestellen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:46

De standaard PP in paard is 59cm over de rug gemeten, de Pony is 5cm korter en ook aan alle kanten wat kleiner. Je moet een zeer slanke ruiter zijn (en niet al te groot) om daar in te passen!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:52

Thnks :D, wordt dus toch paard........

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:52

Bedankt Jokari, dan weet ik dat ik moet uitkijken naar een singel van ongeveer 60 cm ;) Liefst ook weer met een vachtje...
Leuk ook, rode beugelriemen!

Heb je foto's van de Iberica op jouw ijslander?

maudjip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:54

Roelke; ik ben benieuwd, kijk uit naar je verslag :j

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:25

Ik ben zelf niet slank en toch de pony maat.
Zit niet op de lepel maar er wel tegenaan, maar het ligt wel aan je bouw want ik ben ook niet groot.
Had wel eens iemand slanker op mij pp gehad,maar die zou toch maat paard moeten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:30

Ik heb zelf maat paard,het is een enorm ding maar toch ben ik blij dat ik niet kleiner heb..Ik heb maat 40 dus zou best in een pony passen,maar vond dit toch fijner..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:33

Ik heb ook de premium, ik heb maat paard. Die is wel echt huge! Ik ben zelf niet heel groot en ook wel slank maar kan wel echt zwemmen in de paard voormaat. Heb hem voormij gewoon passend gemaakt door de lepel op te vullen. Dit werkt prima, en als er dan een forser/groter iemand mijn christ wil gebruiken haal ik die extra vulling er gewoon uit, maar dit is nog nooit nodig geweest omdat hij gewoon erg groot is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:45

Ik vond van de Basic de maat Pony ook groot zat. Bij de Iberica eigenlijk ook wel, en de Butterfly Pony is helemaal enorm, die zitting is precies even ruim als die van de Iberica WB, beiden waren precies mooi uitwisselbaar toen ik zowel een Butterfly Pony als een Iberica WB hier had :j

Ik heb ook een grotere Butterfly gehad maar die was echt ènòrm groot :=

Heb zelf echt een dikke reet nu en draag Barefoot jeans maat 44 :o

En ik pas meer dan prima in de pony Butterfly en ook in de kleinere pony Iberica.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 17:46

Zo, even snel achter de computer gekropen om mijn bevindingen te droppen hier! :D Allereerst was ik al helemaal blij, want mijn dressuursingel van 60 cm is lang genoeg! Gelukkig zit er elastiek in, want om 'm eenmaal op het eerste gaatje te krijgen... Eenmaal vast ging het prima en verder aangesingeld en even gelongeerd in stap en draf. Alles bleef keurig op z'n plek!

Toen met het krukje opgestapt en heerlijk rond gereden! *\o/* De boogjes aan beide kanten geven een fijn, vast gevoel terwijl je toch genoeg bewegingsvrijheid hebt! Ik heb alleen gestapt, mijn paardje is net pas sinds een maand weer onder het zadel en draf komt later wel. Maar helemaal blij hoor met mijn Iberica! *\o/*

En nog een fotootje voor het idee! Had alleen een bruin dekje liggen..

Een zwart, bijpassend dekje waar ik hierboven iets over las heb ik ook wel interesse in! :D Kun je hier wat meer over vertellen AndaPanda? Heb je deze laten maken of is het ergens te koop?

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:22

maudjip schreef:
Bedankt Jokari, dan weet ik dat ik moet uitkijken naar een singel van ongeveer 60 cm ;) Liefst ook weer met een vachtje...
Leuk ook, rode beugelriemen!

Heb je foto's van de Iberica op jouw ijslander?

op p 47 van dit topic staat er een foto.
Als er nog eens een zonnige dag is in het weekend, wil ik nieuwe foto's maken met de rode beugelriemen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:51

Dames, nou brengen jullie me weer aan het twijffelen -O-

Daphneeeej schreef:
Ik heb ook de premium, ik heb maat paard. Die is wel echt huge! Ik ben zelf niet heel groot en ook wel slank maar kan wel echt zwemmen in de paard voormaat. Heb hem voormij gewoon passend gemaakt door de lepel op te vullen. Dit werkt prima, en als er dan een forser/groter iemand mijn christ wil gebruiken haal ik die extra vulling er gewoon uit, maar dit is nog nooit nodig geweest omdat hij gewoon erg groot is.

Heb je hier ook foto's van?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:34

@taffje: ik heb wel een foto van op het paardje maar niet met iemand er op. Maar zal die foto vanmiddag wel even plaatsen.

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 09:29

Goedemorgen :)
Dekje in zelfde vorm is het academisch dressuurdekje (bij zadeltoebehoren) op de site van de klassiekeruiter.
Ik heb alleen de onderste lusjes verzet omdat ik em niet lekker vond passen (ben totaal niet handig maar dit was een klusje van niets).

Voor de maat nog even: Voor Iberica pony met mijn maat 42 heb ik ook genoeg ruimte.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:54

Hier de foto van de premium op paardje. Paardje is ongeveer 1.65 schofthoogte (voor het idee hoe groot de pad is) ook is dit dus de achterkant die extra dik is opgevuld.
Afbeelding

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:37

Ehhhh, ik zie geen foto...

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:51

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:02

O, nu is ie er wel :?

Dat ziet er wel comfortabel uit zo met die extra gevulde achterkant. Waar heb je het mee opgevuld?
Waarvoor is trouwens dat oog op de zijkant?