WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:08

Seven schreef:
Ik doe eerder mn benen te veel naar achteren en ga van mn kont af zitten :D Stoelzit kan ik niet zitten met mn heupen.

klinkt pijnlijk voor mij :')

Seven

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:24

In een stoel zitten die harder is is heel pijnlijk voor me krijg veel pijn aan mn stuitje en heupen ik ga ook snel mn heupene ontlichten terwijl ik met de wow heel best kan zitten.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:32

Seven schreef:
In een stoel zitten die harder is is heel pijnlijk voor me krijg veel pijn aan mn stuitje en heupen ik ga ook snel mn heupene ontlichten terwijl ik met de wow heel best kan zitten.

ik word door de hoge voorzijde achterover gezet ( denk ik ). Komt door smalle headplate waarschijnlijk .

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:21

Dan lijkt me je zadel niet goed liggen Maris, het diepste punt hoort gewoon in het midden te liggen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:40

MarChak schreef:
Dan lijkt me je zadel niet goed liggen Maris, het diepste punt hoort gewoon in het midden te liggen.

Dat ligt het ( geloof ik ) ook wel. Maar door de smalle headplate komt het zadel vanvoren gewoon ver omhoog. ik zit echt tegen de voorkant van de zitting aan. En ik denk dat dat me wat achterover duwt.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:57

Seven schreef:
Ja dat is eigenlijk wat ik wil doen :D maar naar meerdere keren contact met wwow engeland waren ze wel erg kortaf en geven aan dit liever niet meer te verkopen. Dus ik wil even met ze gaan praten face to face op het Equitana heb ik 2 jaar geleden ook gedaan.

Daar hebben ze ook altijd wel materiaal en anders wil ik vragen of ze dat zo kunnen versturen.

Weet trouwens iemand waar je meer info kan krijgen over de singel mogelijkheden ik wil daar bij de andere merrie eens naar kijken want die heeft dr singel plek wel erg ver naar voren.

Voor mijn oude merrie had ik een curved singel, die paste haar heel erg goed en sloot goed aan. Zadel lag stabiel en de singelstoten bleven netjes op zijn plek. Mijn jonkie heeft haar singelplek 'normaal' en heb sinds kort voor haar een rechte wow singel omdat ze van de curved teveel ongemak had. De singel 'gaapte' echt aan de voorkant waardoor de druk niet goed verdeeld werd. Wel jammer met die curved heb ik misschien een 20 keer gereden en staat nog stijf van de nieuwigheid :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:26

ik heb voor het jonkie nu ook een gewone singel met elastiek voor de andere merrie een curved die loopt daarmee een stuk beter lijkt meer te onstpannen met de curved dan met de rechte.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:39

Ik heb qua singel niet veel keuze, faith loopt zich met alle open, behalve met een Mattes (of ander echte bont) singel...heb zo'n anatomisch gevormde, dat is de enige waar ze helemaal geen plekjes mee heeft, die blijft netjes van haar oksels weg. Met een andere singel ligt ze op 5 minuten rijden tot bloedens toe open := Ik moet zelfs een echt schapenbontje rond m'n longeersingel doen :')

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:49

Maris schreef:
MarChak schreef:

Dat ligt het ( geloof ik ) ook wel. Maar door de smalle headplate komt het zadel vanvoren gewoon ver omhoog. ik zit echt tegen de voorkant van de zitting aan. En ik denk dat dat me wat achterover duwt.

Kan me er niet helemaal een goed beeld van voorstellen. %) ;) Als het zadel aan de voorkant hoger ligt door de smalle headplate, dan ligt het diepste punt altijd verder achterin het zadel, dus zou je zelf ook meer achterin, richting de lepel gaan zitten. Als je dan van voor toch tegen de zitting aankomt, terwijl de headplate te smal is en je achterover wordt geduwd, dan is je zitting gewoon te klein voor je. Heb je misschien een extra deep seat? Want die sluit je natuurlijk ook meer op dan een gewone deep seat of shallow seat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:35

De voorkant van Wow is gewoon niet vrouwvriendelijk en zet het vrouwenbekken inderdaad achterover. Ongeacht de maat van de headplate.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:23

Aimee schreef:
De voorkant van Wow is gewoon niet vrouwvriendelijk en zet het vrouwenbekken inderdaad achterover. Ongeacht de maat van de headplate.

sorry, ik heb er geen last van... Zit prima in mn WoW! Heb zelfs tijdens mijn proeven wat moeite met lichtrijden, omdat ik eigenlijk altijd doorzit :D. Nooit last gehad van voorkanten haha!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:58

Ik ook niet . Maar heb padded wings en zgn Lady seat

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:02

Zinzi_jewel schreef:

Dat maakt het alleen maar erger.
Vrouwen zijn zich meestal niet bewust van de problemen. Of wijten bepaalde zaken niet aan (de vorm van) het zadel.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:30

Grinnek... dan heb ik in dit geval de mazzel dat ik een vrij 'mannelijke' vorm heb in mn onderrug en bekken aldus de fysio; weinig kont, geen holling in de onderrug. ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:41

Dan heb ik helemaal wat aparts ik ga juist meer naar voren (doe ik zelf) en heb zeker vrouwelijke vormen alsin kont holling onderrug etc maar nooit ben ik achterover gedrukt in de wow in mn heupen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:42

Aimee schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Dat maakt het alleen maar erger.
Vrouwen zijn zich meestal niet bewust van de problemen. Of wijten bepaalde zaken niet aan (de vorm van) het zadel.

Ik had nergens last van . Het enige zadel waar ik fijn in kan blijven zitten tijdens de galop . En goed kan doorzitten .
Geen last van mijn bekken en rug .

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:06

Heeft niks met vrouwelijke vormen te maken. Maar met de vorm van een vrouwelijk bekken.
Natuurlijk verschilt dat van persoon tot persoon. Maar de verschillen tussen een mannelijk bekken en een vrouwelijk bekken zijn onmiskenbaar.
De problemen bij vrouwen hoeven zich niet perse te uiten in rug- of bekkenproblemen.

Tja.... en zadels worden al eeuwen door mannen voor mannen gebouwd. Zo ook het Wow-zadel.
Het is dus geen specifiek 'commentaar' op Wow :)

Er zit voor mij wel een verschil in hoe verschillende zadelfabrikanten omgaan met de informatie mbt de bouw van een vrouwenbekken. Maar dat is meer iets van 'achter de schermen'.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:57

Ik heb wel het idee dat er qua zitcomfort voor vrouwen een verschil is tussen de oude seats en de nieuwere. Ik heb echt een "antieke" en die zit voor mij heerlijk, maar m'n fitter kan me wel vervloeken. De nieuwere vind ik niet fijn.
Maar ik had hiervoor ook een schleese, wat voor mij een verademing was w.b. bekkenpositie. Ik ben dus zo iemand die op stubben, hulsebos, kieffer, etc, altijd haar kruis open reed. Erg pijnlijk. Ben blij dat dat verleden tijd is.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 15:25

Dat van de oude en de nieuwe zitting kan ik wel beamen! Ik heb ook erg moeten wennen aan een nieuwe zitting! De oudere gaven meer ruimte aan de voorkant, laat maar zeggen. ;-)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:08

Ja hier hetzelfde. Oude zitting zat veel fijner :j

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:09

hmmm, misschien op zoek gaan naar een oude zitting dan :P ook best wel stom dat ze die zo hard veranderd hebben dan?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:16

Ik zou nog steeds graag eens een schleese willen proberen ! Alleen zitten er geen schleese verkopers hier in de buurt helaas. En ze kunnen wel veel aanpassen aan een schleese begreep ik, maar natuurlijk ook niet alles.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:17

Aimee schreef:
Heeft niks met vrouwelijke vormen te maken. Maar met de vorm van een vrouwelijk bekken.
Natuurlijk verschilt dat van persoon tot persoon. Maar de verschillen tussen een mannelijk bekken en een vrouwelijk bekken zijn onmiskenbaar.
De problemen bij vrouwen hoeven zich niet perse te uiten in rug- of bekkenproblemen.

Tja.... en zadels worden al eeuwen door mannen voor mannen gebouwd. Zo ook het Wow-zadel.
Het is dus geen specifiek 'commentaar' op Wow :)

Er zit voor mij wel een verschil in hoe verschillende zadelfabrikanten omgaan met de informatie mbt de bouw van een vrouwenbekken. Maar dat is meer iets van 'achter de schermen'.

Welk zadel past wel bij de vrouwlijke vormen? :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:19

mannen zitten van nature veel meer op hun zitbeenknobbels dan vrouwen, hun bekken staat rechter terwijl dan van vrouwen automatisch meer naar voor gekanteld staat (hoop dat ik het goed uitleg)...dus voor vrouwen heb je eigenlijk een zadel nodig met veel ruimte vooraan

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:41

@urban-hero en Maris, grappig, heb altijd gedacht dat ik de enige was! Vind de nieuwere echt niet lekker zitten, helaas. Mijn oude schleese is uit de samenwerkingstijd met Danny Kroetch, echt een fijn zadel, gekocht via mijn wow-fitter die 'm ook aanpaste. Kreeg bonje met DK, en ineens was de boom scheef en moest ik 'm er maar uit doen volgens hem, dat bezorgde me wel een beetje twijfels. Niet over zijn zadelkennis hoor, maar over de service. Zadel kostte tweedehands al 2000 euro... maar was het dubbel en dwars waard. Ben wel benieuwd welke kant uit Schleese gegaan is zonder DK.