voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:32

@ mssmaris

Ik heb net de Barrydale binnen gekregen. Vind hem super mooi, maar kan je er verder nog niet zoveel over vertellen. Mijn paardje is nog niet ingereden, dus het duurt even voordat ik je mijn rij ervaringen kan vertellen.
Ik heb zelfs nog geen tijd gehad om hem fatsoenlijk te passen :o

Weissjee

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:19

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen met de barrydale :)!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:19

Bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik zit met dezelfde situatie mocht ik 1 van de 2 kopen. Waarom heb jij deze aangeschaft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:11

nickyu schreef:
Anoniem schreef:
iemand hier bekend met dekjes die gaan 'trekken'onder een Trekker zadel??
Mijn dekjes schuiven op een of andere manier naar achter toe...
terwijl ik ze dus wel vastmaak aan het zadel.

ligt je zadel toch niet stil / zit tijdens beweging ruimte te veel beweging in
en veroorzaakt dus wrijving
behoort ook zonder vast te zitten aan het zadel te blijven liggen
eens kritisch kijken naar de ligging zadel en idem en dikte en vorm en onderzijde materiaal dekjes

dikte onderzijde en vorm van de dekjes heb ik nagekeken...maakt niet uit qua wrijving.
zou mooi vervelend zijn,zadel is wel 'nagekeken'door buitenzinnig.
het lijkt echt prima te liggen dus was benieuwd of het misschien aan bepaalde dekjes lag...
ze schuiven als het ware naar achter weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:05

Weissjee schreef:

Daar kan ik na morgenochtend hopelijk meer over vertellen, het testzadel is gister naar me opgestuurd dus als ik mazzel heb komt tante Pos dat vandaag brengen.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:16

@joenohoe: waar heb je de Barrydale als testzadel besteld? Die zou ik namelijk ook graag een keer onder mijn kont willen voelen :)

Ik heb net het Lexington testzadel ontvangen. Ben benieuwd wat ik er van vind!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:17

joenohoe schreef:
Weissjee schreef:

Daar kan ik na morgenochtend hopelijk meer over vertellen, het testzadel is gister naar me opgestuurd dus als ik mazzel heb komt tante Pos dat vandaag brengen.

Ik wacht met je mee op tante post (bedoel je neem ik aan) :D

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:49

MssMaris schreef:
Bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik zit met dezelfde situatie mocht ik 1 van de 2 kopen. Waarom heb jij deze aangeschaft?

Ik was eigenlijk op zoek naar een zadel waar ik zowel dressuurmatig als gewoon lekker buiten mee kan rijden. In de eerste instantie was ik bezig met een Lexington, maar na wat navragen was de kans groot dat de Lexington voorover zou gaan hellen omdat ik een vrij rond paardje heb (tenminste, dat is wat ik er van begrepen heb).

Op zich was de London ook een hele goede optie geweest denk ik, maar ik vond de Barrydale ook gewoon echt heel erg mooi :j
Ik heb geen testzadel besteld omdat mijn paardje dus nog niet berijdbaar is en ik in het buitenland woon. Enigszins een gok is het dus wel. Maar in vergelijking met een boomzadel is de kans dat het past nog wel vrij groot denk ik.

Wat dat betreft ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen van joenohoe

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:29

Is er iemand bekend met de Hilason pads? En dan met name onder een Barefoot?
Zou deze onder mijn BF London passen? Of heb je dan kans dat de inlages verkeerd uitkomen?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:31

Rare pad. Lijkt vrij kort en klein , singellusje zit om onduidelijke reden veels te ver naar achteren , daar heb je dus al niks aan.... lijkt mij weinig kans :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:30

Tante Pos is inmiddels gearriveerd, en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Barrydale. Vanochtend vroeg heb ik al gereden, morgenvroeg weer. Zadel voelt goed stevig aan, mooie wrong. Ik ga hem uitproberen met een McBarron zadeldekje, ben erg benieuwd... De McBarron bevalt supergoed onder mijn HM, dus ga het gewoon proberen.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:32

@Joenohoe; heb je ook ervaringen met andere BF's? Bijvoorbeeld London of Lexington? Is er een groot verschil?

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:36

joenohoe schreef:
Tante Pos is inmiddels gearriveerd, en ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van het uiterlijk van de Barrydale. Vanochtend vroeg heb ik al gereden, morgenvroeg weer. Zadel voelt goed stevig aan, mooie wrong. Ik ga hem uitproberen met een McBarron zadeldekje, ben erg benieuwd... De McBarron bevalt supergoed onder mijn HM, dus ga het gewoon proberen.

Die McBarrion pads vind ik wel mooi! Zijn die ook bedoelt voor onder boomloze zadels?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:23

Joenohoe, mag ik vragen naar je lengte?
Ik ben ook erg benieuwd naar de Barrydale, maar bij de Lexington had ik scheenbeenwrongen ipv kniewrongen. Hoe zijn die bij de Barrydale geplaatst? Ik heb maar korte pootjes bij 1.69m

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:22

Bedankt allebei *\o/* , ik ben ook benieuwd naar de vragen hierboven :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:28

Goedemiddag dames :D
Ik meld mij ook even bij de club.
Ik heb nu de cheyenne drytex kids op proef.
Nee, niet voor mezelf maar voor mijn ruitertje en idefx
(al pas ik wel gemakkelijk in het zadel :o ik ben 1.72 :+ )

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik hem nu wel of niet koop,
maar het is wel een fijn zadeltje :D Eindelijk iets dat niet ''op'' mijn shet
ligt maar er gewoon op ligt. Helaas heb ik een zonder die zijn hoofd naar beneden
doet waardoor het meisje naar voren valt en het zadel zo zijn nek op glijd
als ze genoeg tegen de pommel aan hangt. Ik ben van plan er wel een FRA singel
bij te kopen als ik/zij boomloos ga rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:50

VERAx schreef:
joenohoe schreef:

Die McBarrion pads vind ik wel mooi! Zijn die ook bedoelt voor onder boomloze zadels?

Ja, die zijn daar speciaal voor. Onder mijn andere boomloze zadel bevalt het super, dus ben benieuwd hoe dat met de Barefoot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:52

Puchje schreef:
Joenohoe, mag ik vragen naar je lengte?
Ik ben ook erg benieuwd naar de Barrydale, maar bij de Lexington had ik scheenbeenwrongen ipv kniewrongen. Hoe zijn die bij de Barrydale geplaatst? Ik heb maar korte pootjes bij 1.69m

Hihi jij bent langer dan ik, ik ben 1.65 met niet echt lange benen. Hoe die geplaatst zijn is moeilijk uit te leggen, zit totaan boven dus dijbeen. Zal morgen verslag uitbrengen, ben zelf ook erg benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:55

Dayna schreef:
@Joenohoe; heb je ook ervaringen met andere BF's? Bijvoorbeeld London of Lexington? Is er een groot verschil?

Nee, geen ervaring. Ik heb op een nep Barefoot (de gewone) gereden en dat beviel zo goed, dat ik een boomloos zadel heb gekocht. In de eerste instantie dus een HM omdat ik wedstrijden wilde rijden. Die bevalt op zich wel, maar is in de winter net of je op beton zit. Als ie warm wordt verder wel ok, maar moet nog steeds denken aan mijn nep Barefootje, hoe ruim peerd daaronder bewoog. En ja ik vind de Barrydale ook mooi, dus dit was de gelegenheid. London heb ik een blauwe maandag als testzadel gehad, maar vond de wrongen daar niet mooi zitten.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:34

Joenohoe wordt bestookt met vragen :D maar ik heb er ook nog eentje :o :)) Ik ben heeeeel benieuwd of jij de Barrydale breder vindt zitten dan de HM?! Zat die nep-barefoot voor jouw gevoel breder. Mij is verteld dat de HM een smalle zit heeft, maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:51

Jennyxx schreef:
Joenohoe wordt bestookt met vragen :D maar ik heb er ook nog eentje :o :)) Ik ben heeeeel benieuwd of jij de Barrydale breder vindt zitten dan de HM?! Zat die nep-barefoot voor jouw gevoel breder. Mij is verteld dat de HM een smalle zit heeft, maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

Geeft niet, vind ik wel leuk. Heb het zadel alleen vandaag net binnen gekregen dus ga er morgen voor het eerst op rijden. De HM Vogue heeft wel een smalle zit, dat is het nieuwste model, de Fhoenix niet, die heb ik. Maar ik moet zeggen dat ik er weer binnen 2 dagen aan gewend was, na een half jaar niet rijden, heb er geen last van, had alleen in het begin wat spierpijn.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:42

Thanks Joenohoe voor de antwoorden :D

Ik heb de BF Lexington vanavond meegenomen naar stal. Ik heb hem op haar gelegd en hij lijkt goed te liggen. Morgen of overmorgen ga ik hem eens even testen! Ik houd jullie op de hoogte. Ben zeeeer benieuwd.

Woartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:51

Af en toe kom ik nog even binnenvallen, hoor. Ik heb een Barefoot op het oog zonder vps. Nu wil ik graag weten of een zadel met stevige inlages (of dubbele), zonder VPS, dezelfde drukverdeling heeft als een zadel met vps, en vpsinlages?

Klopt het dat vpszadels het vaak goed doen op paarden met een vlakke, niet opstaande ruggegraat? Geloof dat ik dat ergens heb gelezen.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:52

Dank voor de antwoorden inderdaad. Ik hoop heeeeel :D stiekem natuurlijk op foto's van de barrydale op paard en ook met jou erop. Ik ben 1.67 dus benieuwd hoe dat eruit ziet qua beenligging o.a. :o

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:58

Weet iemand de lengtes van de atlanta en, of barrydale eigenlijk?