Maris schreef:Steinstein, ik dacht eigenlijk dat je een paar weken geleden al zei dat je wow zadel eraan kwam ?
Zadel is 30 december besteld.
Vanuit de UK hadden ze verwacht 14 feb 2011 te leveren, helaas
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zonnepitje schreef:Even een vraagje omdat ik hier van sommige bokkers toch las dat er ook een heel aantal mensen problemen met hun wow hebben/hadden:
dus: aan diegene die problemen hadden met hun wow zadel (schuivende dekjes, schuivende zadels, ... en andere): Hadden jullie dan bij het testen van zadel ook problemen of gebeurde dat pas achteraf?
Of is het zo als het bij de pasbeurt geweldig ligt, achteraf ook geen problemen opduiken?
En hoelang hebben jullie gemiddeld gereden tijdens de passessie?
Esther28 schreef:zonnepitje schreef:Even een vraagje omdat ik hier van sommige bokkers toch las dat er ook een heel aantal mensen problemen met hun wow hebben/hadden:
dus: aan diegene die problemen hadden met hun wow zadel (schuivende dekjes, schuivende zadels, ... en andere): Hadden jullie dan bij het testen van zadel ook problemen of gebeurde dat pas achteraf?
Of is het zo als het bij de pasbeurt geweldig ligt, achteraf ook geen problemen opduiken?
En hoelang hebben jullie gemiddeld gereden tijdens de passessie?
Nee, tijdens het aanmeten/testen niet, daarna ook nog gewoon goed gelegen. Alleen nu sinds een maand een schuivend zadel.
Dus het is zeker niet zo dat als er tijdens een passessie het zadel goed, dit altijd goed blijft liggen.
Het is onderhavig aan de veranderingen van je paard en zoals met ieder zadel zal je dit ook regelmatig moeten laten controleren.
Esther28 schreef:Dan is het zadel zo exit hoor en ga ik weer over op een regulier wolzadel.
Maris schreef:Schuivend dekje duidt niet op een niet passend zadel, maar op mega beweging van het paard ( aldus Fitter ).
Daan_Ordeal schreef:Ik ben momenteel nog druk bezig met het "trainingsschema" dat ik van Kerry heb gekregen. Na 2 weken stappen mocht ik stukjes gaan draven, dat heb ik dus afgelopen weekend voor het eerst gedaan.
Zoals ik al wel een beetje had verwacht schuift het zadel naar voren, over de schouder. Kerry had dit al voorspelt en komt daarom binnenkort ook opnieuw aanpassen. Mijn moeder heeft gefilmd en daarop kon ik duidelijk zien dat het zadel aan de achterkant los komt tijdens het draven. Dat is toch niet gebruikelijk? Ik heb zelf geen ervaring met flair maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat het zadel "wipt" tijdens het draven. Ik twijfel nu een beetje of ik wel moet gaan draven, ben bang het niet goed is voor haar rug, ondanks dat ze wel lekker los en voorwaarts neerwaarts draaft.
Sowieso moet ik Kerry bellen voor het inplannen van de nieuwe afspraak maar ik heb hem nog niet te pakken gekregen. Dan zal ik het ook even aan hem voorleggen maar was wel benieuwd of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Overigens schuiven mijn dekjes ook onder het zadel.