wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:55

Maris schreef:
Steinstein, ik dacht eigenlijk dat je een paar weken geleden al zei dat je wow zadel eraan kwam ?

Zadel is 30 december besteld.
Vanuit de UK hadden ze verwacht 14 feb 2011 te leveren, helaas

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:00

En ivm de passessie
test je dan in één sessie alle types zit en zweetbladen? Ik ben er zelf helemaal nog niet uit of ik diepe of vlakke zit wil en vaste wrong of verwisselbare wrongen. Ik rijd nu namelijk met een veelzijdigheidszadel. Maar ik veronderstel dat je er toch langer dan een kwartiertje mee moet rijden om zeker te weten op wat je het beste zit?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:07

zonnepitje schreef:
Even een vraagje omdat ik hier van sommige bokkers toch las dat er ook een heel aantal mensen problemen met hun wow hebben/hadden:

dus: aan diegene die problemen hadden met hun wow zadel (schuivende dekjes, schuivende zadels, ... en andere): Hadden jullie dan bij het testen van zadel ook problemen of gebeurde dat pas achteraf?

Of is het zo als het bij de pasbeurt geweldig ligt, achteraf ook geen problemen opduiken?

En hoelang hebben jullie gemiddeld gereden tijdens de passessie?

Nee, tijdens het aanmeten/testen niet, daarna ook nog gewoon goed gelegen. Alleen nu sinds een maand een schuivend zadel.
Dus het is zeker niet zo dat als er tijdens een passessie het zadel goed, dit altijd goed blijft liggen.
Het is onderhavig aan de veranderingen van je paard en zoals met ieder zadel zal je dit ook regelmatig moeten laten controleren.

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:27

Esther28 schreef:
zonnepitje schreef:
Even een vraagje omdat ik hier van sommige bokkers toch las dat er ook een heel aantal mensen problemen met hun wow hebben/hadden:

dus: aan diegene die problemen hadden met hun wow zadel (schuivende dekjes, schuivende zadels, ... en andere): Hadden jullie dan bij het testen van zadel ook problemen of gebeurde dat pas achteraf?

Of is het zo als het bij de pasbeurt geweldig ligt, achteraf ook geen problemen opduiken?

En hoelang hebben jullie gemiddeld gereden tijdens de passessie?

Nee, tijdens het aanmeten/testen niet, daarna ook nog gewoon goed gelegen. Alleen nu sinds een maand een schuivend zadel.
Dus het is zeker niet zo dat als er tijdens een passessie het zadel goed, dit altijd goed blijft liggen.
Het is onderhavig aan de veranderingen van je paard en zoals met ieder zadel zal je dit ook regelmatig moeten laten controleren.

Dank voor je reactie! valt het bij jou dan weer te verhelpen of is er nu niets meer aan te doen? En kost het eigenlijk veel om de fitter telkens te laten terugkomen?
Dames, een hoop vragen, ik weet het maar ik wil me graag zeker goed informeren. Het blijft gewoon een smak geld (meer dan ik van plan was om uit te geven). Van zo'n duur zadel zou ik niet graag spijt krijgen namelijk...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:29

Nou dat zou ik niet weten of het te verhelpen is, dat hoop ik toch wel. Voor een controle betaal je 75E. Als er onderdelen vervangen moeten worden, betaal je die apart.

zonnepitje

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:34

hmm, dan loopt het wel op als de fitter vaak moet terugkomen.
Heb je jou zadel al lang?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:43

Denk zo'n 2 jaar nu. Maar hij is gekocht op mn andere paard. Dat is overleden, maar op mijn huidige paard lag ie ook goed. Ik heb het zadel gekocht vanwege het principe dat het bijna altijd passend te maken/krijgen is. En ik dus niet bij een verandering in mijn/aanschaf ander paard een nieuw zadel hoef te kopen.
Nou dat hoop ik niet dat het op gaat lopen omdat de fitter vaak terug moet komen. Dan is het zadel zo exit hoor en ga ik weer over op een regulier wolzadel.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:53

Esther28 schreef:
Dan is het zadel zo exit hoor en ga ik weer over op een regulier wolzadel.

Maar dan ben je mijns inziens toch helemaal kwijt wat de Wow juist zo fijn maakt? Sommige paarden veranderen met de maanden, seizoenen, training en dat je dan het zadel aan moet passen is juist fijn en logisch. Dat een paard misschien niet zo veranderd onder een wolzadel komt omdat ze daaronder minder de mogelijkheid hebben maar dat wil niet zeggen dat aanpassen niet nodig is... Zo hoorde ik van de fitter die bij mij was dat iemand met een jong paard de Wow weg deed omdat dat paard al voor de 3e x in een half jaar andere HP nodig had. Ze ging nu maar weer een Kieffer kopen, want die blijven tenminste wel gewoon goed liggen want bij haar vorige paard met Kieffer zadel hoefde nooit de zadelmaker te komen.... Sla je dan de plank mis?!?!

Overigens snap ik dat als je het zadel gewoon écht niet passend krijgt en daarom elke keer fitter erbij moet hebben, het een ander verhaal is.

En natuurlijk kun je het zo duur maken als je wilt (hóe perfect wil je het hebben?), maar ik denk dat mensen die voor een Wow kiezen over het algemeen bijzonder kritisch zijn over hoe het zadel ligt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:35

Ik durf te voorspellen dat het niet heel lang meer duurd soraya :D
heb gisteren gereden op mn bommetje pfff handen vol aan meneer met de wisselingen van temperatuur.

Met mn proef rijden allereerste keer wow was dik 40 min denk ik toemalige paard liep er geweldig onder, paard er na heb ik niet mee kunnne rijden die was nog niet beleerd wel opgezetten voor de lucht etc toen ik verder was met beleren heb ik 15 met hem gereden alles was prima zei fitter.
Nu met mn nieuwe zadel heb ik echt alles geprobeerd en voornamelijk waar hij eerst moeite mee had de buiging galop en zijgangen en die deed hij onder mn eigen aan gepaste wow veel beter naar de passessie en onder mn nieuwe nog veel beter :D
We hebben ruim 1,5 uur of meer :o in de bak gestaan steeds weer wat wisselen wat proberen eens extreem naar voren zetten etc ik kon aan mn eigen paard zien dat hij blij was omdat hij met halt houden en achterwaarts direct de hals liet zakken dit wou hij eerst helemaal niet, hij wou niet eens een pas achterwaarts etc nu liep hij ook in galop met de hals vwnw volledig op t achterbeen zo los en soepel wat een zadel al niet kan doen :D

Ik zou ook geen wol meer willen naar de positieve verandering in mn paard lijf dan zou ik eerder voor een ander flair zadel kiezen of evt een conventional zadel met flair ingebouwd zou ben ik voor de wow begonnen met een kn met flair

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:28

DWG, DXWG zegt wat over de ruggegraadvrijheid. DXWG heeft een breder ruggegraadkanaal als DWG EN DWG weer breder als SD .

Schuivend dekje duidt niet op een niet passend zadel, maar op mega beweging van het paard ( aldus Fitter ).
Fitter kost iedere keer idd 75 euro + dan nog reiskosten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:30

mijn dekjes schuiven ook wat,maar ik kan wel zeggen dat mijn bolle fjord geen mega beweging heeft.
ik hoop dat dat probleem nu wel opgelost is als ik mijn nieuwe WOW krijg

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:31

Lucht 'beweegt' ook veel meer terwijl wol zadel dekje sneller 'vast' klemt.
Daardoor gaat het ook sneller schuiven of eronder kruipen, het ligt gewoon niet zo 'vastgeklemd'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:34

oke dat klinkt wel logisch,maar waarom schuiven dekjes bij de een wel en de ander niet(met een wow zadel)

en het is best wel hinderlijk,dat alles schuift.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:35

Omdat het ene paard veel beweging in zijn lijf heeft, en het andere paard niet.. :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:36

Maris schreef:
Schuivend dekje duidt niet op een niet passend zadel, maar op mega beweging van het paard ( aldus Fitter ).

Vreemde redenatie :o
Zou dus bij die dressuurpaarden allemaal de dekjes moeten schuiven? Mijn "simpele" Groninger heeft echt geen megabeweging hoor, maar toch, dekje schuift naar achter, zadel schuift naar voor.....
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 22-02-11 11:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:36

femmefatale: haha oke,maar de mijne heeft dus niet zoveel beweging in het lijf :P en toch schuift alles.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:37

Zoals hier boven al wordt gezegd, de lucht in het zadel beweegt zelf ook meer als wol !

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:38

Maar dat rechtvaardigd toch niet dat het zadel over de schouder schuift?
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 22-02-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:39

bij mij schuiven de br events nooi alle anderen gaan wel naar achteren waar dit nu aan ligt? de br events passen blijkbaar beter dan welk ander dekje ook deze zijn kwa lengte dan ook super onder mn zadel en zijn niet te dik heb er helaas nog maar 4 dus moet nodig een nieuw paar bestellen.

Bij schuift dus enkel het ene dekje het zadel zelf blijf goed op de plaats, ik ben wel van mening dat het niet hoord te schuiven maar sommige paarden hebben hun bouw ook tegen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:40

Ik ben momenteel nog druk bezig met het "trainingsschema" dat ik van Kerry heb gekregen. Na 2 weken stappen mocht ik stukjes gaan draven, dat heb ik dus afgelopen weekend voor het eerst gedaan.

Zoals ik al wel een beetje had verwacht schuift het zadel naar voren, over de schouder. Kerry had dit al voorspelt en komt daarom binnenkort ook opnieuw aanpassen. Mijn moeder heeft gefilmd en daarop kon ik duidelijk zien dat het zadel aan de achterkant los komt tijdens het draven. Dat is toch niet gebruikelijk? Ik heb zelf geen ervaring met flair maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat het zadel "wipt" tijdens het draven. Ik twijfel nu een beetje of ik wel moet gaan draven, ben bang het niet goed is voor haar rug, ondanks dat ze wel lekker los en voorwaarts neerwaarts draaft.

Sowieso moet ik Kerry bellen voor het inplannen van de nieuwe afspraak maar ik heb hem nog niet te pakken gekregen. Dan zal ik het ook even aan hem voorleggen maar was wel benieuwd of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Overigens schuiven mijn dekjes ook onder het zadel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:40

Esther28 schreef:
Maar dat rechtvaardigd toch niet dat het zadel tot over de schouder schuift?

Nee, dat zeg ik ook niet. Ik had het over dekjes die schuiven onder het zadel , niet over het zadel zelf.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:42

Nee, maar verklaart waarom het dekje sneller gaat schuiven ;)

BR event heeft als een van de weinige dekjes de singellus normaal liggen.
Bepaalde merken hebben ze veel naar voren liggen en geven daardoor ook de mogelijkheid om makkelijker naar achter te schuiven omdat de singellus dat 'toestaat' / er ruimte over is voor in de singellus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:42

Daan_Ordeal schreef:
Ik ben momenteel nog druk bezig met het "trainingsschema" dat ik van Kerry heb gekregen. Na 2 weken stappen mocht ik stukjes gaan draven, dat heb ik dus afgelopen weekend voor het eerst gedaan.

Zoals ik al wel een beetje had verwacht schuift het zadel naar voren, over de schouder. Kerry had dit al voorspelt en komt daarom binnenkort ook opnieuw aanpassen. Mijn moeder heeft gefilmd en daarop kon ik duidelijk zien dat het zadel aan de achterkant los komt tijdens het draven. Dat is toch niet gebruikelijk? Ik heb zelf geen ervaring met flair maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is dat het zadel "wipt" tijdens het draven. Ik twijfel nu een beetje of ik wel moet gaan draven, ben bang het niet goed is voor haar rug, ondanks dat ze wel lekker los en voorwaarts neerwaarts draaft.

Sowieso moet ik Kerry bellen voor het inplannen van de nieuwe afspraak maar ik heb hem nog niet te pakken gekregen. Dan zal ik het ook even aan hem voorleggen maar was wel benieuwd of jullie hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

Overigens schuiven mijn dekjes ook onder het zadel.

Remember hier had, geloof ik, hetzelfde probleem. Lees even terug, ik weet niet uit mijn hoofd hoe ze het probleem opgelost heeft samen met haar fitter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:44

een zadel hoort zeker niet te wippen achter.
mijn eerste zadel wat dus verkeerd is aangemeten,had een 2 maten te wijde headplate. dar veroorzaakte oa dat het ging wippen achter

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:44

Voor schuivende dekjes, bij de Blokker kun je voor 70cnt een heel dun antislip matje kopen van 1m bij 50cm. Hier kun je 2 padjes uit knippen, legt die tussen dekje en zadel en probleem geheel opgelost!! Super simpel! En dat een dekje weg schuift onder een zadel dat zo veel vrijheid geeft als een Wow vind ik niet gek :n