Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tieneke schreef:EngeltjeS, in welke zin worden paarden en pony's er de dupe van? Houden ze er dan iets aan over? En hoe weet jij dat zo zeker?
runningkawa schreef:En hoeveel paarden ken je die dat hebben door een bandage?
Dus niet door verkeerd rijden, maar puur door een bandage
Deesiej schreef:Bandages verbieden tsja... Ik moet wel zeggen dat ik zowel bandages als peesbeschermers een beetje een mode trend vind. Veel mensen rijden ermee zonder dat ze weten hoe ze bandages goed om moeten doen of wat ze moeten doen nadat je ze eraf hebt gehaald. Het gaat er meestal om dat de rode bandages mooi bij de rode anky pad kleuren en de gezondheid van het paard daar denken ze dan niet aan. Ik zou dus inderdaad zeggen dat ze bandages zouden moeten verbieden tenzij het écht nodig is. (En daarbij dan ook ondeskundig gebruik van bandages bestraffen)
Pel schreef:ik vindt bandages verbieden wel ver gezocht. wel was ik bekend met het bericht. bandages kunnen dus bij fout gebruik (ik denk eerder langdurig fout gebruik) blessures aan richten. een zadel kan bij fout gebruik nog meer aanrichten, net zoals een hoofdstel of eventuele bijzetteugels en dergelijke.
er zit overal een risico aan vast. wanneer het verantwoord gebruikt wordt zie ik geen problemen in bandages. het zijn wel dingen die je gemakkelijk fout aanbrengt, helaas.
dus verbieden, nee. wel zou er wat meer informatie over mogen komen. bandageer lessen bij de plaatselijke manege bijvoorbeeld. dan voorkom je in ieder geval dat ze fout worden gebruikt.
I_S_L schreef:bandages gebruiken de meeste mensen naar mijn idee alleen voor het mooie en niet voor het nuttige