Welke bit gebruik je en waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Welke bit gebruik je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:07

wij hebben een dubbelgebroken bit Lachen
gebruiken: omdat we, toen we Ilard kochten, vroegen aan de verkoper welke het best was, en toen hebben ze ons 1 van de duurst aan gesmeert Tong uitsteken Clown Knipoog

groetjes

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:28

Ik rijd met een correctiebit op mijn paard, simpelweg omdat het een tank is van 1.80 die 'vroeger' altijd heel hardhandig is gereden. Hij is nu na 2 jaar al veel zachter in de mond en ik wil binnenkort een normale trens proberen.Lachen
Ik rijd een arabiertje met een dubbelgebroken K&K bitje, die is dan ook zacht in de mond. Dit bitje heeft hij altijd al gehad en reageert daar goed op. Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:21

Wat voor correctiebit gebruik je dan? Heb je een foto of voorbeeld?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 18:12

Ik zie nu pas dat ik een verkeerde benaming heb gebruikt, hier roepen ze dat het een africhtingsbit is. Ik weet niet precies wat het verschil is tussen een africhtings en correctiebit. Volgens mij is het ongeveer hetzelfde, zo niet, corrigeer me maar Knipoog Val me er niet op aan dat ik niet precies weet wat het verschil is, ik weet wat goed is voor mijn paard en zou hem nooit met opzet pijn willen doen door onwetendheid. Dit is mij geadviseerd door mensen die het paard langer kennen en uit eigen ervaring weet ik dat dit het beste is.

Afbeelding
Hier is een foto ervan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:46

Enkelgebroken bustrens. Wil een dubbelgebroken maar nérgens te vinden. (10,5 cm).

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:01

Paula schreef:
Enkelgebroken bustrens. Wil een dubbelgebroken maar nérgens te vinden. (10,5 cm).

heb je nickyu hier op bokt al geprobeert? die heeft zulke dingen wel geloof ik

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:09

Boemm schreef:
Ik zie nu pas dat ik een verkeerde benaming heb gebruikt, hier roepen ze dat het een africhtingsbit is. Ik weet niet precies wat het verschil is tussen een africhtings en correctiebit. Volgens mij is het ongeveer hetzelfde, zo niet, corrigeer me maar Knipoog Val me er niet op aan dat ik niet precies weet wat het verschil is, ik weet wat goed is voor mijn paard en zou hem nooit met opzet pijn willen doen door onwetendheid. Dit is mij geadviseerd door mensen die het paard langer kennen en uit eigen ervaring weet ik dat dit het beste is.

Afbeelding
Hier is een foto ervan.

Deze ga ik ook gebruiken dit weekend, voor het eerst, ook van K&K. Mijn bijrijdpaard is, na een half jaar door iemand anders gereden te zijn, nogal veranderd. Ze houdt nogal vast en loopt te klieren met haar tong. Dus ik heb deze tweedehands kunnen vinden in de goede maat. Als 't niks is gaat ie ook gelijk weer weg, en gaan we verder op een dubbelgebroken K&K ultra 18 mm. Lachen Heb haar voorheen op een happy mouth gereden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:31

Ik rijd er 2 op een dubbelgebroken Happy Mouth (niet met schakeltjes ertussen maar met een doorlopend staalkabeltje, dus beetje recht/beetje dubbelgebroken... Cool ), en de 3e rijd ik op een dunner dubbelgebroken bustrensje.

Voor de wagen lopen ze allemaal op een Liverpool.
(een gewone rechte, een Happy Mouth en met tongvrijheid)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:51

Paula schreef:

deze zijn gewoon te krijgen, K&K heeft ze o.a., en K&K is in meerdere winkels verkrijgbaar. nickyu hier op Bokt krijgt ze binnenkort ook weer geloof ik. in het buitenland zijn zo ongeveer alle bitten in kleine maatjes te krijgen, is wel even lastig met bestellen enzo maar dan heb je tenminste meer keus dan hier, ongebroken of enkelgebroken met 9 van de 10 keer een veel te dik mondstuk...

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:54

Dubbel gebroken trens. Lekker dik.
Maan heeft een heel zacht mondje. Toen ik haar kocht had ze n pessoa bit.. Zelfs te klein.. Super sneu, want het is zo niet nodig bij haar. Nu ik n zachter bit heb, loopt ze veel lekkerder!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 12:20

Heeft zo'n Happy Mouth bit echt effect?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:18

Eerst reed ik met een dubbelgebroken watertrensje en nu bitloos :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:26

Aangespannen lopen ze op een stang (bokkebitje), onder het zadel enkelgebroken bustrens bij de shet en de trekpaarden op enkel- of dubbelgebroken watertrens.
Eerst werd m'n trekpaard altijd met stang gereden, best een heftige zelfs, maar ik had het idee dat dat helemaal niet nodig was, dus heb een gebroken watertrens gekocht en heb het gewoon geprobeerd.
Sinds kort een dubbelgebroken watertrens en eigenlijk loopt ze hier nog beter op! Ze reageert veel beter, maar als ze drammerig is, loopt ze hier wel aan te hangen enzo, dan is de enkelgebroken net wat fijner.
Ik bekijk dus altijd per dag even wat ik aandoe bij haar!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 09:30

Ik heb mijn shet voor de kar met een enkelgebroken bitje, hij doet het er goed mee...

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:37

Ik rijdt sinds een dik jaar bitloos omdat mij dat het beste leek voor mij en mn jongen.. Ik weet wel dat we niet anders meer willen..

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:39

Voorledig bitloos :) ben er super trots op :o heb geen bit nodig om dingen te kunnen.. }>

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 09:40

Cynthiaaapje schreef:
Ik rijdt sinds een dik jaar bitloos omdat mij dat het beste leek voor mij en mn jongen.. Ik weet wel dat we niet anders meer willen..

Volgens mij mag je bitloos niet starten....

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:41

Binckydenice schreef:
Cynthiaaapje schreef:

Volgens mij mag je bitloos niet starten....

lekker belangrijk.. pff noT !!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:50

Nee bitloos starten mag (nog) niet.. Ze zijn er wel mee bezig volgens mij of het mag al...

Maar dat is voor mij ook niet belangrijk, ik heb geen wedstrijdambities.. Ik heb voornamelijk plezier voor mij en mn paard ambities.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 09:50

Ja, voor de mensen die wedstrijden willen rijden (zoals ik) is dit dus geen oplossing, ja misschien als ik een rondje buiten zou gaan rijden....

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:54

En ook al zou ik willen starten dan doe ik het bitloos of niet.. Ik heb mn principes en een bit in hangen hoort daar niet bij.

Wat iedereen doet moet iedereen zelf weten, maar ik rijdt en blijf bitloos rijden.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 10:05

Cynthiaaapje schreef:
En ook al zou ik willen starten dan doe ik het bitloos of niet.. Ik heb mn principes en een bit in hangen hoort daar niet bij.

Wat iedereen doet moet iedereen zelf weten, maar ik rijdt en blijf bitloos rijden.

Ik snap dat je liever bitloos rijd, ik begrijp het fijne daar ook wel van. Helaas is het tot nu toe onmogelijk om bitloos te starten en ik wil toch wel graag wedstrijden gaan rijden....

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:06

Ze zijn er wel mee bezig dat je ook bitloos mag starten..
Ik snap ook niet waarom het niet zou mogen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 10:11

Nee, ik vindt ook dat het gewoon moet kunnen, maarja zolang het onmogelijk is om ermee te starten zullen er een hoop mensen toch niet voor kiezen....

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:13

dubbelgebroken, reed hem eerst met een enkelgebroken bustrens, liep die niet zo lekker op toen een keer wat anders geprobeert een enkelgebroken watertrens was ook niet veel beter voor hem. Toen een dubbel geprobeert en hij liep er veel fijner op. :D