Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Re: Heeft iemand ervaring met Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:31

Ullwinn schreef:
Ik zou je geld terug vragen, want dit is niet normaal, deze zogenaamde 'service' die ze leveren.
Harstikke leuk dat ze steeds met nieuwe zadels aankomen, maar als die ook niet goed zijn heb je
er nog niets aan...

Ik heb overigens zelf ook 2 Rossners gehad, nooit problemen mee gehad, maar moeten verkopen,
omdat ze te smal waren geworden.

Springzadel is boom van kapot,, vandaar dat hij dus zo inzakte,, en klapperd en naar voren schoof..

Timo komt morgen voor laatste keer met 2 wederom NIEUWE zadels Boos!

Ullwinn: morgen is het voor mij ook ECHT DE DRUPPEL,, Pling

Edit: Ik heb vandaag even de anky gepast op mn paard,,

Helaas is DIT zadel viewtopic.php?f=117&t=829220&hilit= te klein voor mij,,en te smal voor mn paard..
Maar zoals ik al eerder liet weten kan er een andere maat vrijblijvend besteld worden(en ja voor 1350euro) Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:35

Ik zal echt voor een ander zadel zoeken, want dit lijkt echt niet leuk voor jou.
Je kan ook een goed tweedehandszadel zoeken die er nog heel netjes uitziet.
Cliff Barnsby zadels zitten erg fijn, zeker de AG. echt een verwenning voor je kont, zou je ook eventueel voor kunnen kijken!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:47

Megamutsj schreef:
Ik zal echt voor een ander zadel zoeken, want dit lijkt echt niet leuk voor jou.
Je kan ook een goed tweedehandszadel zoeken die er nog heel netjes uitziet.
Cliff Barnsby zadels zitten erg fijn, zeker de AG. echt een verwenning voor je kont, zou je ook eventueel voor kunnen kijken!

Oke,,bedankt..

Ik moet eerst morgen even afwachten(he dat wachten ook Boos! ),, timo komt morgen WEER langs met WEER een nieuw ander rossner zadel Pling

Is het dan WEER mis,, dan kunnen ze de pot op daar in Leek,, dan wil ik mn geld terug Vork

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:00

Ik duim mee voo je Zazoeyou. Veel suc6.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:29

Ben benieuwd hoe de zadels zijn, maar ik ben niet weg van Rossner of Pagony. De boom, het binnenwerk is gelijk bij beide merken. Ik ben een keer met een zadel van 2 jaar oud tijdens het springen een beetje raar geland op de lepel. Boom brak spontaan. Dit mag dus echt niet gebeuren.
Als ik je nu hoor over gebroken en scheve bomen, dan verbaast me dat eigenlijk weinig. En weet je wat ze doen met de zadels die jij afgekeurd hebt? Die worden gewoon weer aan een ander verkocht.
Laatst bijgewerkt door germie op 06-09-07 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:30

ik duim ook voor je..........hoop echt voor je dat het goed komt!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:52

hier nog een die voor je duimt

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:05

germie schreef:
Ben benieuwd hoe de zadels zijn, maar ik ben niet weg van Rossner of Pagony. De boom, het binnenwerk is gelijk bij beide merken. Ik ben een keer met een zadel van 2 jaar oud tijdens het springen een beetje raar geland op de lepel. Boom brak spontaan. Dit mag dus echt niet gebeuren.
Als ik je nu hoor over gebroken en scheve bomen, dan verbaast me dat eigenlijk weinig. En weet je wat ze doen met de zadels die jij afgekeurd hebt? Die worden gewoon weer aan een ander verkocht.

Ja dat klopt,, ze vertelde mij over de telefoon dat ik ze terug moest sturen,,dan werden ze nagekeken en in de winkel terug gehangen met een kaartje DEMO eraan,,en een fijn prijsje Boos!

Ik heb duidelijk laten weten dat ze dat NIET kunnen maken tegenover de klanten en VOORAL NIET tegenover de paarden/pony's waar het dan voor bedoeld is..

Helaas kreeg ik daar DIT antwoordt op: Je hebt gelijk maar helaas gaan wij(winkelmedewerkers) daar niet over..

Het is echt gewoon niet meer normaal..

Uit vorige topic(anky zadel) had ik begrepen dat DAT zadel ook scheef was??

Nou DAT zadel wordt het toch niet,,inchmaat was te klein voor mij,,en boomwijdte TE smal voor mn paard..
Dus wordt het vandaag niks met rossner, zal ik toch een andere anky moeten bestellen,,

Dit duurt mij allemaal TE lang,,7 oktober is ook al ons eerste wedstrijd Huilen ik moet gewoon echt even verder zoeken ben ik bang(tenzij ik vandaag een 100% goed passende rossner krijg)..

Is het merk kentaur wat misschien??

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:44

Heeft er hier iemand een bruine Rossner? Ik wil graag een bruin zadel aanschaffen. Niet al te duur. Die leg ik dan in de auto en leg ik dan op paarden van klanten. Ik ben ook bezig met een bruine Hulsebos.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:49

Ik heb een bruine Rossner en een bruine Hulsebos Lachen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:50

Verkoop je er niet een Knipoog. Mag ik een foto zien?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:59

Hihi nee ben er erg aan gehecht, moet wel eerlijk zeggen dat de Rossner minder lekker zit als de Hulsebos. Zou het liefst voor die Rossner ook nog een andere Hulsebos erbij hebben.

Rossner:
Afbeelding

Heb niet echt een duidelijk foto van de Hulsebos, maar ff voor het idee:
Afbeelding

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:41

hoi hoi allemaal,

Nou,, Timo heeft springzadel mee terug genomen,, uiteindelijke conclusie?? : zadel niet geschikt voor mn paard Huilen

Goed ,, nu opzoek naar een ander springzadel(maar dat heeft GEEN haast)..

Oke,, het DRESSUURZADEL..

Timo had nu eindelijk een hele mooie GOEDE bij zich..

We zijn gaan rijden met dit nieuwe zadel(ik stond erop ivm eerdere terleurstellingen)..

Timo zei na eerste draf rondje al: STOP MAAR....

Nu komt de uitleg :

Mijn paard is 4,5jaar jong,, en heeft weinig bespiering,, de boomwijdte 32cm is perfect,, MAAR het zadel zal nog inzakken,, en dan ligt hij alweer snel TE laag op de schoft..
Dit komt dus doordat mijn lieve paard nog geen bespiering heeft bij de schoft..

Nu zal het dus zo zijn dat ALS mn paardje WEL bespiering zal krijgen dat het zadel dan wel weer goed ligt,, maar tot die tijd zal ik er dus met een bontonderlegger onder moeten rijden volgens Timo..

DUS???? Nu ligt het zadel 100% goed,,sluit overal mooi aan, ligt netjes achter de schouder,, schuift klapperd niet.. ruimte tussen de kussens 6cm overal gelijke drukverdeling...

MAAR over circa 2 weken zal het zadel ingezakt zijn,, DAN zal hij DOORDAT mn paard nog geen voldoende schoftspieren heeft TE LAAG liggen bij schoft....
Boomwijdte is perfect evenwijdig aan de schouders,, Bontonderlegger is zolang hij nog geen voldoende bespiering heeft DE oplossing..

Ik weet het dus allemaal niet,, ik voel me WEER KLOTE(om het zo maar even te zeggen)....
Dressuurzadel ligt nu in winkel,,dit omdat ik er even over na wilde denken,, besluit ik hem TOCH te nemen,, kan ik hem elk moment ophalen(heb er 2weken de tijd voor)

WAT MOET IK NOU TOCH DOEN!!!!!

Hier de foto's van op mn paard,, ik had hier de beugelriemen eraf,,dit omdat ik al was afgestapt en timo ze eraf gehaald had..
Ik wilde nog even op de foto(voor plaatsen hier op bokt), dus gaf Timo mij een voetje en maakte de fotos

GRAAG JULLIE MENING OVER BOVENSTAANDE....

De foto's.....ik ben 168cm en 67kg,, zadel is een 18inch rossner america..is goed toch??

Foto van achterkant zadel,,let op paard stond niet stil en liep net schuin weg,,foto is dus erg scheef
Dekje ligt overigens ook erg scheef Haha!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:45

Ziet er verder wel netjes uit (mooi dekje!!)

Ik rij altijd met bontje, dus ik zou dat ook blijven doen!!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:49

Petersburg schreef:
Ziet er verder wel netjes uit (mooi dekje!!)

Ik rij altijd met bontje, dus ik zou dat ook blijven doen!!

Dank je wel,, ik was mn dressuursjabrak vergeten,, dus vandaar de vzh Haha! Knipoog

Het is de br event,,,

Ja oke,, er zijn meerdere die met bontje rijden ,, MAAR ik ben echt zn persoon van: zadel moet goed liggen ZONDER poespas,,,
Dat ligt hij nu ook,, maar over 2 weken zal hij (volgens Timo) ingezakt zijn en dan TE dicht op schoft liggen,,,

Ik heb er nu aangesingeld en erop zittend 3 vingers tussen kamer en schoft Vork

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:51

Ja ik ken ze!! Ik werk daar namelijk Tong uitsteken

Ja is ook zo dat hij goed moet liggen zonder bontje, dat ligt die van mij ook, maar toch voor bescherming een bontje.

Oke hou het even goed in de gaten dat hij niet te dicht op de schoft gaat zitten!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:57

eyy, ik heb een rossner america springzadel, en die wil ik voorlopig dus egt niet kwijt! denk er ook aan om een rossner dressuur te kopen, want ik en nu M1 en het zegt weinig, maar ik zit beter op een dressuur dan vz, en wil nu wel eens zo'n zadel! welke timo? de vries, van leek?? die is ook parcoursbouwer

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:02

mistid schreef:
eyy, ik heb een rossner america springzadel, en die wil ik voorlopig dus egt niet kwijt! denk er ook aan om een rossner dressuur te kopen, want ik en nu M1 en het zegt weinig, maar ik zit beter op een dressuur dan vz, en wil nu wel eens zo'n zadel! welke timo? de vries, van leek?? die is ook parcoursbouwer

Ja klopt Timo de Vries,,

SUPER VENT is dat,,...

Dat springzadel had ik dus ook,, wat zit dat lekker zeg,,
echter past mn paard het model niet,,
Erg jammer Huilen

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:06

Petersburg schreef:
Ja ik ken ze!! Ik werk daar namelijk Tong uitsteken

Ja is ook zo dat hij goed moet liggen zonder bontje, dat ligt die van mij ook, maar toch voor bescherming een bontje.

Oke hou het even goed in de gaten dat hij niet te dicht op de schoft gaat zitten!

Nou,, ik ben er dus niet uit of ik het zadel wel moet nemen,,, Huilen

Ik heb echt al TE veel achter de rug,, vandaar dat ik hoop op reactie's waar ik wat uit kan halen..

Heb Arie al gePBt(zadelmaker) en Jhon(zadelmaker),, ik hoop dat hun mij advies kunnen geven over bovenstaande,,
Anders laat ik hun wel langskomen voor maatwerk,of 2e hands goed passend zadel, dat is BEN IK BANG mn laatste optie,, alleen mn budget he?? dat is niet zo hoog Huilen

Of kentaur??

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:02

Een zadelmaker die aanraadt om een bontje onder je zadel te doen Nagelbijten / Gniffelen Beetje jammer...

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 01:02

Ullwinn schreef:
Een zadelmaker die aanraadt om een bontje onder je zadel te doen Nagelbijten / Gniffelen Beetje jammer...

Jah... vind ik ook een beetje vreemd. Frusty

Een zadelmaker is er juist voor om een zadel passend te maken. Kan dat niet (wat mij heel erg sterk lijkt) dan is maatwerk de enige aanbeveling welke hij mag maken.

Bontjes zijn een modeverschijnsel en mogen absoluut niet dienen om een slecht passend/liggend zadel beter te laten liggen. Gelpads idem ditto. Sterker nog... beiden veroorzaken problemen met warmte-afvoer van de spieren.

Het enige wat onder je zadel behoort te liggen is een katoenen sjabrakje om het zweet op te nemen en zodoende de onderkant van jouw zadel te beschermen. Dat is de enige reden om een sjabrak te hebben. Feitelijk zou je met een goed passend zadel zonder problemen zonder sjabrak moeten kunnen rijden.

Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:15

Volgens mij is het altijd zo bij nieuwe zadels, na 2 weken tot 3 maanden zakken ze in. Dan moet je het zadel laten opvullen. Dat zou ook gewoon als service bij een nieuw zadel moeten horen. En dan na een half jaar ong. moet je het zadel nog een keer laten controleren.
Dus een bontje is gemakzucht, daar waar eigenlijk vulling bij het zadel in moet, word je met een bontje afgescheept. Al denk ik dat die zadelpasser gewoon weet dat men bij Divoza niet correct kan opvullen en daarom maar een bontje adviseert. Mijn ervaring met opvullen bij Divoza is slecht, gewoon 3hoekjes uit de vullingbanen gesneden en iets erbij gepropt. Niet netjes de kussens losgehaald, platgelegd en toen gevuld. Het resultaat was dat het zadel na opvullen slechter lag dan voor die tijd. En zie het dan nog maar weer eens goed te krijgen. Dan moet je al naar een ander toe.
Ik weet niet of je niet tijdelijk van iemand een zadel kunt lenen, maar anders zou ik inderdaad een echte zadelmaker benaderen. Misschien kan die je een merk adviseren dat vrijwel altijd aan te passen is. Ik heb zo een keer een oude stubben gekocht voor 140 euro, een bruine. Deze heb ik vervolgens laten verbouwen (keil in de kussens, wrongen laten verplaatsen en van vorm laten aanpassen zodat het zadel aan mij was aangepast, nieuwe en goede beugelriemen). Uiteindelijk had ik dus een perfect passend en zittend zadel. Volgens de zadelmaker was het zadel het echt nog waard. Het was best veel geld (zadel kwam uiteindelijk op 500 euro incl. aanschaf en verbouwing). Ik heb het zadel nog liggen, het paard waar ik het toen op gebruikte rij ik niet meer, maar ik zit er aan te denken om deze weer op mijn paard aan te laten passen. Dan heb ik dus straks voor mijn paard gewoon een extra zadel. Te koop is het zadel niet, ik zit er gewoon te fijn op. Ik gebruik het zadel nu wel eens op paarden van anderen, heeft een fijne pasvorm en ligt eigenlijk altijd mooi in balans op het paard.

1 ding, als je bij Divoza vraagt wat het kost om wrongen aan te laten passen of keilkussens te laten verhogen/verlagen zeggen ze simpelweg dat het niet kan. Veel mensen die zich zadlemaker noemen kunnen het niet, maar het kan wel degelijk.

Dit is niet het foto van mijn zadel, maar zo zag het zadel er voor verbouwing uit:
Afbeelding

En dit was dus na de verbouwing. Het bontje op de foto ligt nog steeds thuis, is puur voor op het bokje, heb het aangeschafd, maar nog nooit gebruikt Bloos
Afbeelding

Hier nog een foto van de springknoppen die ik dus erop heb laten zetten:
Afbeelding

Afbeelding

Je zou ook altijd nog aan zoiets kunnen denken, een oudere Hopfner (zadel is te koop wegens aanschaf nieuw dressuurzadel). Het laten aanpassen van dit zadel zou in staphorst op 150 euro komen. Vraagprijs 200 euro. Dan heb je ook voor niet al te veel geld ook een passend zadel, wel een oudere, maar kwalitatief beter dan Rossner. Ik heb het zadel toen niet laten aanpassen omdat staphorst te ver weg was, het was mij simpelweg te veel gedoe. Ik had al een goed springzadel en heb toen gewoon verder gespaard zodat ik bij Kootstra een op maat gemaakte Stubben Maestoso kon aanschaffen.
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:47

zazoeyou schreef:
mistid schreef:

Ja klopt Timo de Vries,,

SUPER VENT is dat,,...

Dat springzadel had ik dus ook,, wat zit dat lekker zeg,,
echter past mn paard het model niet,,
Erg jammer Huilen

ja dat zadel zit echt lekker, ik rij er bijna altijd mee, behalve met dressuur lessen en dressuur wedstrijden, ik heb ook nog een andere, een hele mooie italiaanse, voor mijn andere pony, maar die zit een beetje hard, dus gebruik ik de rossner ook tijdens buitenritten en wedstrijden op die pony Pling . ja, timo is echt heel goed en die weetheel veel, hij gaf een keer voorlichting op de club (voor de ouders Boos! ) en hij schijnt nog een keer te komen of het zadel goed ligt. maar ik heb een pagony diamond (2 zelfs, 16 en 17") maar de 17"die ligt niet goed op de pony van wie hij is, dus rij ik hem met de kleinere, maar ik heb dus 4 zadels die ik gebruik (plus nog een voor mijn kleine pony) maar 2 gebruik ik echt veel. en pagony en rossner zijn allebij huismerk, maar ze zijn ook goed hoor!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:11

germie schreef:
Volgens mij is het altijd zo bij nieuwe zadels, na 2 weken tot 3 maanden zakken ze in. Dan moet je het zadel laten opvullen. Dat zou ook gewoon als service bij een nieuw zadel moeten horen. En dan na een half jaar ong. moet je het zadel nog een keer laten controleren.
Dus een bontje is gemakzucht, daar waar eigenlijk vulling bij het zadel in moet, word je met een bontje afgescheept. Al denk ik dat die zadelpasser gewoon weet dat men bij Divoza niet correct kan opvullen en daarom maar een bontje adviseert. Mijn ervaring met opvullen bij Divoza is slecht, gewoon 3hoekjes uit de vullingbanen gesneden en iets erbij gepropt. Niet netjes de kussens losgehaald, platgelegd en toen gevuld. Het resultaat was dat het zadel na opvullen slechter lag dan voor die tijd. En zie het dan nog maar weer eens goed te krijgen. Dan moet je al naar een ander toe.

Hoi Germie,

Ik heb er ook 1 gratis opvulbeurt bij zitten,, en de service (van Timo) vind ik echt super....
Hij heeft er echt wel veel verstand van en vertelde mij ook dat ik anders verder kon kijken naar 2e hands zadels ,,hij vertelde mij ook naar welke merken ik zoal kon gaan kijken,,het is dus niet zo dat hij mij een zadel aansmeert Knipoog

Ik heb gisteren gesproken met een zadelmaker van bokt( noem nog even geen namen,,weet niet of hij dat accepteerd),, deze beste man vertelde eigenlijk exact het zelfde als Timo mij vertelde..
Met een jong paard dat nog volop in de groei is en bespiering moet opbouwen hou je voorlopig problemen met ELK willekeurig zadel Pling

Tot die tijd ONGEACHT welk zadel moet je blijven controlleren (en aanpassen mits nodig)..
Dus daarom heb ik gisteravond TOCH dit zadel nog opgehaald in de winkel(waar hij anders nog 2 weken zou hebben gelegen omdat ik er niet uit was qua keus)..
Ik kon zonder problemen mn geld terug krijgen NET als springzadel...

ik kijk even wat het doet over 2 weken,, zakt hij ECHT zover in dat hij te ver op schoft zakt,(eerlijk gezegt lijkt me dat sterk,had gisteravond zadel kaal op rug gelegd en aangesingeld 3,5 vinger over,)met rijden en een br event sjabrak goed aangesingeld had ik 3vingers.zie bovenstaande foto's..maar dat kwam ook door sjabrak,,dat hoort er niet onder was vzh model,,dus kropte wat op in kamer...))))
Maar mocht het toch zo zijn dat hij te ver inzakt dan haal ik de zadelmaker erbij met wie ik gesproken heb op bokt,,hem laat ik het zadel dan aanpassen Knipoog
Ik vind dat een zadel goed hoort te liggen ZONDER poespas,, Haha!

EDIT: 2 foto's van gisteravond,, van aangesingeld kaal op de rug,,(foto's zijn onscherp ivm schemerig buiten)
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan me dus bijna niet voorstellen dat hij NA het inzakken OP de schoft zal gaan liggen Bloos
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 08-09-07 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:23

nou ik ben erg blij voor je dat je toch eindelijk weer kunt trainen.
en dat inzakken valt best wel mee,tenminste bij mijn rossner......
veel plezier en succes!!!