Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skipper schreef:Ik weet niet of het net als stubben is, ik weet dat er verschillende maten zijn zoals Arie het me vertelde. Hij keek nog specifiek met paszadel of ze goed waren of langer moesten.
Er zijn twee haken voor de beugelriem ophanging. Een normaal en een wat meer naar achteren.
Als je een man denkbeeldig door midden snijdt (gezicht heel latendbij wijze van spreke)
dan is gewichtsverdeling 50/50. Als dit bij een vrouw doet is gewichts verdeling 33/77 (of net andersomweet het even niet meer)
Dit heeft weer gevolgen voor de zit en beugelophanging, de normale beugelhaak is voor vrouw eigenlijk te ver naar voren om mooie rechte lijn van schouders door heup naar hak te krijgen wat effect heeft op de zit. Dit wordt met die extra beugelhaak die verder naar achter zit verholpen.
Het kan soms wisselen, is smaak verschillend en ene persoon is weer anders dan andere maar dit is in het algemeen zo.
Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, zo vertelde Arie het ongeveer, kan het niet zo goed navertellen. Dus correct me if i'm wrong. Maar hopelijk snap je essentie.
unamie schreef:mijn paardensport therapeut komt hier regelmatig de paarden masseren
en zij zoekt zadels die ze kan adviseren aan mensen die paarden hebben met rugproblemen als gevolg van het zadel (en dat zijn er erg veel)
Sansje schreef:Grinnek, dan ben ik zeker een vent. hihi. Ik ben gestart op de achterste haak, maar na verloop van tijd toch weer naar de voorste gegaan... Misschien binnenkort weer eens een keer de achterste uitproberen, ben nog een beetje aan het experimenteren.
Skipper schreef:Donderdag 7 september komt Jack Meagher therapeut bij al onze paarden, methode spreekt me erg aan. En die had ook al graag keer willen kijken bij zadels van Arie, maar ver weg geen tijd, etc dus hebben dat gecombineerd en kijkt ze meteen mee wanneer hij zadel komt afleveren, ze was nl erg geintresseerd. Ben dus benieuwd naar haar mening over de zadels
unamie schreef:nu gaat ze deze week bij 3 mensen kijken die een Wowzadel hebben
ik ben heel benieuwd wat ze daar van vind![]()
Skipper schreef:He zou ik dat dan zijn, realiseer ik me nu.
*spuit elf*
unamie schreef:aha das Ellen en die bedoel ik..
Skipper schreef:Als ze het niks vind ben ik hopelijk nog wel genoeg overtuigd anders zou het dure miskoop zijn
Vonnie84 schreef:unamie schreef:aha das Ellen en die bedoel ik..
Ellen Kral??
SylviaG schreef:Sorry, effe off topic maar wat vraagt die Ellen voor een behandeling?? Antw mag evt via pb.