Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter dan..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re: Wie rijdt er met een flair zadel? en is het echt beter dan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:31

Hij stond tegenover al die eettentjes achter de D/E kant van het stadion. Teminste was de Wow stand vanuit Engeland en Arie stond daar ook Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:44

Damn! Daar had ik wel ffkes willen kijken! Helaas... Wij hebben de cross gezien en dat was ook gaaf! Ja

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:57

mijn paardensport therapeut komt hier regelmatig de paarden masseren
en zij zoekt zadels die ze kan adviseren aan mensen die paarden hebben met rugproblemen als gevolg van het zadel (en dat zijn er erg veel Sigaar )
ze is nog geen zadel tegen gekomen die zo perfect op het paard lag (op een paar uitzonderingen na)
dat zij deze kan adviseren
ze heeft gistereren onze Flairzadels bekeken en was daar zeker over te spreken Cool
heerlijk zacht voor de rug vond ze Haha!
nu gaat ze deze week bij 3 mensen kijken die een Wowzadel hebben
ik ben heel benieuwd wat ze daar van vind Cool
als het "goed" wordt bevonden krijgt Arie het heel druk denk ik Tong uitsteken

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:02

dubbelpost

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:12

Skipper schreef:
Ik weet niet of het net als stubben is, ik weet dat er verschillende maten zijn zoals Arie het me vertelde. Hij keek nog specifiek met paszadel of ze goed waren of langer moesten.

Er zijn twee haken voor de beugelriem ophanging. Een normaal en een wat meer naar achteren.
Als je een man denkbeeldig door midden snijdt (gezicht heel latend Haha! bij wijze van spreke)
dan is gewichtsverdeling 50/50. Als dit bij een vrouw doet is gewichts verdeling 33/77 (of net andersom Verward weet het even niet meer)

Dit heeft weer gevolgen voor de zit en beugelophanging, de normale beugelhaak is voor vrouw eigenlijk te ver naar voren om mooie rechte lijn van schouders door heup naar hak te krijgen wat effect heeft op de zit. Dit wordt met die extra beugelhaak die verder naar achter zit verholpen.

Het kan soms wisselen, is smaak verschillend en ene persoon is weer anders dan andere maar dit is in het algemeen zo.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, zo vertelde Arie het ongeveer, kan het niet zo goed navertellen. Dus correct me if i'm wrong. Maar hopelijk snap je essentie.

Grinnek, dan ben ik zeker een vent. hihi. Ik ben gestart op de achterste haak, maar na verloop van tijd toch weer naar de voorste gegaan... Misschien binnenkort weer eens een keer de achterste uitproberen, ben nog een beetje aan het experimenteren.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:16

Kennen jullie adresjes in de buurt van Friesland/Drenthe, of zadelmakers die een flairzadel weer vakkundig bij kunnen vullen?
Het zadel van Andrew is toch echt heel nodig aan een luchtbijvulbeurt toe, maar de zaak in de buurt heeft geen pompje meer en van Triest in Meppel vond ik zo moeilijk bereikbaar en schoot niet op met afspraken maken. Die heeft het overigens wel ingebouwd.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:17

unamie schreef:
mijn paardensport therapeut komt hier regelmatig de paarden masseren
en zij zoekt zadels die ze kan adviseren aan mensen die paarden hebben met rugproblemen als gevolg van het zadel (en dat zijn er erg veel Sigaar )

Donderdag 7 september komt Jack Meagher therapeut bij al onze paarden, methode spreekt me erg aan. En die had ook al graag keer willen kijken bij zadels van Arie, maar ver weg geen tijd, etc dus hebben dat gecombineerd en kijkt ze meteen mee wanneer hij zadel komt afleveren, ze was nl erg geintresseerd. Ben dus benieuwd naar haar mening over de zadels Ja

Arie en Wow hebben het schijnbaar al heel druk gekregen met bestellingen vanuit Duitsland en nog meer volgens Arie.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:18

Sansje schreef:
Grinnek, dan ben ik zeker een vent. hihi. Ik ben gestart op de achterste haak, maar na verloop van tijd toch weer naar de voorste gegaan... Misschien binnenkort weer eens een keer de achterste uitproberen, ben nog een beetje aan het experimenteren.

Of je bent gewoon de uitzondering die de regel bevestigd Haha! Haha! Haha!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:40

Skipper schreef:
Donderdag 7 september komt Jack Meagher therapeut bij al onze paarden, methode spreekt me erg aan. En die had ook al graag keer willen kijken bij zadels van Arie, maar ver weg geen tijd, etc dus hebben dat gecombineerd en kijkt ze meteen mee wanneer hij zadel komt afleveren, ze was nl erg geintresseerd. Ben dus benieuwd naar haar mening over de zadels Ja

aha das Ellen en die bedoel ik..
ze is hier gisteren weer geweest,
Jack Meager is echt een geweldige manier om paarden los te krijgen
zo goed vind ik , dat ik me zelfs opgegeven heb voor de opleiding Cool
kan ik iig zelf m'n paarden helpen Vork
gaat ze al jullie paarden ook doen?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:00

He ja, idd dat is Ellen *LOL* die komt volgende week donderdag gelijk met Arie!
Eerst behandeld zij mijn paard, dan gaan we met Arie mijn zadel passen en afstellen.
Zal wel hier posten wat ze er van vindt Lachen

Als ze het niks vind ben ik hopelijk nog wel genoeg overtuigd anders zou het dure miskoop zijn Clown

Heb veel over Jack Meagher methode gelezen en ben er postief over en na alle zadel ellende wilde ik ze toch keer compleet na laten checken ipv door fysio alleen het probleem gebied. Dus we laten onze 2 en die van mijn zus meteen behandelen. Ben heel benieuwd wat ze gaat voelen en of ze er baat bij hebben!

Ben benieuwd naar jou ervaringen, klinkt iig postief! (mag ook per pm Bloos om niet teveel offtopic te gaan)

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:02

unamie schreef:
nu gaat ze deze week bij 3 mensen kijken die een Wowzadel hebben
ik ben heel benieuwd wat ze daar van vind Cool

He zou ik dat dan zijn, realiseer ik me nu. Bloos

*spuit elf*

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:44

Sorry, effe off topic maar wat vraagt die Ellen voor een behandeling?? Antw mag evt via pb.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:14

Skipper schreef:
He zou ik dat dan zijn, realiseer ik me nu. Bloos

*spuit elf*

haha dat denk ik wel Haha!
lijkt me trouwens heel sterk dat je een miskoop heb
welke zadelmaker kun je eigenlijk nog vertrouwen om een zadel te kopen
je hoort zoveel klachten, zelfs over bekende zadelmerken
Wow heeft een mooie vlakke zit en lekker zachte luchtkussens, wat wil je paard nog meer Tong uitsteken
als jij er ook happy op zit, ben je toch klaar

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:37

unamie schreef:

Ellen Kral??

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:25

Skipper schreef:
Als ze het niks vind ben ik hopelijk nog wel genoeg overtuigd anders zou het dure miskoop zijn Clown

Mocht het niet ok zijn, dan ken ik zo 3 mensen die op een 2e hands WOW wachten... Kun je die blij maken... Tong uitsteken Haha!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:32

Nee niet Ellen Kral, die is toch Ostheopate?

En miskoop, ach, kan alleen maar beter worden na mijn vorige zadel Haha! Haha! Clown
En geloof het ook niet direct maar ben heel benieuwd hoe Ellen behandelt en hoe ze het zadel vindt!

En Ir111, ik maak nog voorlopig liever even mezelf blij Haha! Clown

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:47

Vonnie84 schreef:
unamie schreef:

Ellen Kral??

ik bedoel Ellen Immink
1 van de Jack Meagher-therapeute's www.happyathlete.nl

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:48

SylviaG schreef:
Sorry, effe off topic maar wat vraagt die Ellen voor een behandeling?? Antw mag evt via pb.

heb je een pm gestuurd

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:04

ik heb een tijdje geleden ook een mailtje naar ellen gestuurd.. wist alleen niet of het echt zo goed was.

maar jullie hebben dus goeie ervaringen met die methode?

een andere osteopaat is al 2keer bij willem geweest en hij blijft zich vastzetten. er was wel verbetering doormiddel van wat makkelijker lopen met de achterhand.. maar verder ook niet, hij gaat alleen maar vaster zitten.
dat flairzadel wat ik ga krijgen is stap nr2.. maar hij heeft zoveel jaar vast gezeten en die rug zit al jaren zo..

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:29

Ik kan het je over een week vertellen Knipoog
Zij behandeld vooral spieren en spierproblemen in tegenstelling tot osteopaat. Ik hoor goede verhalen, alleen ligt er natuurlijk aan wat je paard mankeert.

Volgens mij is in dit topic Unamie enige met ervaring verder.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:42

ja ik wacht idd ff jouw ervaring af Haha!
in dat mailtje aan de hand van mijn beschrijving van de problemen die ik met willem heb, legde ze het 1 en ander uit en dacht ze dat ze wel van betekenis kon zijn.

ik zal eerst ff de beginselen van het luchtzadel afwachten en dan contact opnemen.. anders heb ik dalijk weer allemaal verschillende dngen lopen en weet ik niet meer wat nou daadwerkelijk een oplossing is Haha!

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:34

Even klein verslagje over gisteren,

echt gereden heb ik niet op mijn zadel, uitgerekend gister stond hij op stal met twee dikke achterbenen Boos! Verdrietig
Waarschijnlijk geirriteerd omdat hij zich in de stal de dag ervoor enorm druk heeft staan maken omdat de merrie uit zijn zicht was omdat mijn zus buitenrit ging maken.

Iig over Ellen ben ik zeker te spreken en haar methode. Ook veel wat Arie me vorige keer had verteld over de problemen die ik had hoe dat kwam, kwam duidelijk terug in het verhaal. En ook wat ik zelf al half/half vermoedde. Gelukkig gaat iemand hier in de buurt ook de cursus volgen, ik geloof niet dat ze graag of vaak deze kant op zal komen (zeeland) Haha! Clown

Ik zal proberen mening van Ellen hier weer te geven over het zadel;maar altijd moeilijk iemands mening weergeven!

Ze ziet het als verbetering ten opzichte van de wolgevulde zadels, ze vond het zelf erg wennen met zitten, maar ze zat er maar even op in stap op mijn paard, beugels hingen niet goed, paard was wat stijf van behandeling/dikke benen, ander paard, etc, etc.

Ze wil het zelf nog eerste verder uitproberen bv op haar eigen paard en ze wil meer over de drukverdeling te weten komen voordat ze het wil gaan adviseren aan haar klanten. Ze is er echt zeer positief over wat ze heeft gezien en gehoord. Voor haar is het vooral belangrijk hoe de druk verdeling is niet alleen bij de schoft maar op die van de rugspieren. Er lopen twee grote en belangrijke van schoft naar lendenen waar het zadel ligt.

Over diepe/ondiepe zit (hier misschien niet helemaal gepast maar ik ga niet reageren in dat topic, ik geef mening van ander weer en ik breng het misschien net niet helemaal over zoals hij bedoeld)

Een diepe zit heeft geen wezenlijke andere boom maar een heel andere opbouw. In principe wordt het achterstuk langer gemaakt en de zitting ronder gemaakt op punt voordat lepel omhoog gaat, zodat ruiter wat meer steun daar heeft. Volgens Ellen is behoefte aan zadel met diepe zit nodig omdat weinig paarden hedendaags over de rug zijn en de ruiter anders niet kan blijven zitten. Een negatieve spiraal eigenlijk. Zoals ik het dan intepreteer is niet zozeer het zadel dat voor problemen zorgt maar de ruiter.

Wat mij opviel ook weer bij het Wow zadel, er zaten geen kniewrongen aan, maar daar heb ik eigenlijk geeneens erg in gehad en ook niet het idee dat ik ze miste of nodig had. Voor mijn gevoel zat ik iets voor over, volgens Ellen en mams zat ik gewoon kaarsrecht. Punten die ik eerder terug heb horen komen.

Doordat ik niet goed kon rijden kon Arie niet goed zien welke Headplate we nodig hadden, dus hij komt volgende week nog een maal kijken en levert dan meteen mijn kniewrongen af.

Er schijnt weer een nieuw model te komen die stuk lichter is omdat ze bij headplate met kunstof gaan werken.

Tudor hoeft waarschijnlijk niet opnieuw behandeld te worden, de fokmerrie wel, die zit al jaren muurvast eigenlijk voordat we haar kochtten. Maar dat moet ook helemaal goed kunnen komen. Dus Gekke_koei ik denk dat een bezoek van haar je zeker kan helpen. Nu kan zo'n zadel ook wel veel schelen, maar als hij als spierpijn en blokkades heeft zullen die met zo'n zadel niet weggaan. Die moeten ook eerst worden verholpen lijkt mij.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:44

Leuk dat je je zadel hebt... hopelijk gaat het snel beter met je paardje en horen we dan meer over hoe het zadek je bevalt.!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:48

hij heeft idd blokkades en spierpijn, vooral dat hupje voor het aandraven wat ellen op haar site ook als 'symptoom' heeft doet hij heel erg.

dus ik zal wel even contact met haar opnemen. de 26e krijg ik mijn flair zadel, aangepast en wel.

maar tnx voor je verhaal

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:09

@skipper
gelukkig dat je zadel goed bevalt en dat Ellen positief was
over mijn flair was ze ook al vrij positief
maar wel balen dat je paard nu net dikke benen had
als ze een herhaling niet nodig acht, zit je paard aardig goed in zijn vel/spieren
en dat hoor je niet vaak Cool
ik hoop dat je nog veel plezier gaat krijgen van je wow
en ik ben benieuwd wat ellen op lange termijn van het wow zadel gaat vinden