Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manzano schreef:Het hele epistel gaat niet eens over TS, maar over iemand anders die hier is aangehaakt met een ervaring. Gemiste kans om daar niet op te reageren.
jveltman schreef:De oprichtster, met een achtergrond als voormalig Grand Prix-amazone, ORUN-instructeur en gediplomeerd zadelpasser – en inmiddels in de afrondende fase als Saddlefit 4 Life- Equine ergonomisch en met de studie The Horse Inside Out in de pocket – zet zich dagelijks in voor kwaliteit, innovatie en service op het hoogste niveau. We volgen bijscholingen, dissecties en wetenschappelijk onderzoek, onder andere van Centaur Biomechanics, een instituut dat veel wetenschappelijk onderzoek verricht en deze kennis met gezonde nieuwsgierigheid deelt. Net als zij stellen wij ons iedere keer de vraag: "Is het zo, of kan het anders/beter?" We blijven constant in ontwikkeling.
jveltman schreef:Daarnaast werken we nauw samen met bekken- en ruiterfysiotherapeuten en maken we gebruik van Flexchair-analyses tijdens onze 3-uur durende consulten.
jveltman schreef:Na het vervangen van de kussens bij een bepaald zadel, waarbij wij een gratis upgrade hebben gedaan van onze vernieuwde vulling en lining, is het inderdaad zo dat bij een klein aantal zadels de kussens iets naar elkaar toe zijn gekropen. Dit was een recente fout die wij uiteraard snel hebben opgemerkt en gecorrigeerd. Dit neemt niet weg dat het een vervelende situatie is. Het feit dat we jarenlang een goede relatie hebben gehad met deze klant, met een paard dat alleen liep onder de Graziozo maakt het extra pijnlijk dat deze klacht via de mail samen met een post op dit forum is gedeeld, zonder dat we eerst de kans hebben gekregen om te reageren. Dit past helaas bij de digitale wereld waarin we leven.
jveltman schreef:Ook wordt elk zadel wordt vooraf grondig gecontroleerd en nagemeten, zowel in de fabriek als door ons team, om symmetrie en pasvorm te waarborgen.
jveltman schreef:Onze zadels zijn ontworpen om de maximaal haalbare schouder vrijheid te creëren. In sommige gevallen kan het zadel naar voren schuiven als de achterste singelstoten gebruikt worden, afhankelijk van de conformatie van het paard. Dit kan gebeuren wanneer de boomtakken naar achteren wijzen, in combinatie met het niet gebruiken van de voorste singelstoot. Dit in tegenstelling tot rechte boomtakken en een singelstoot die daar bevestigd is. Dit biedt meer stabiliteit, maar minder schoudervrijheid, naar onze ervaring. In dergelijke gevallen adviseren we het gebruik van een singel die de locatie van de singelstoot naar de singelgroeve overbrugt. Soms kiezen klanten ervoor om dit advies niet op te volgen, wat tot ongemakken kan leiden. We geven altijd aan dat dit bij de betreffende conformatie zou kunnen en dat we terug moeten komen voor een kleine aanpassing. We willen altijd het maximale resultaat bereiken. Helaas wordt dit soms verkeerd begrepen en wij zullen dit op het aflever formulier nog beter communiceren.
Jong17 schreef:[ Afbeelding ]
CrazyCat schreef:Jong17 schreef:[ Afbeelding ]
Ik zie tegenwoordig bij eigenlijk alle zadels dat de kussens kort zijn en niet tot onderaan de zweetbladen lopen. Ik weet dat dat zogenaamd is voor close contact gevoel, maar ik geloof dat het gewoon is om kosten te besparen met minder materiaal.
Zelfs als het zadel past zie ik bij alle paarden met zo'n zadel dat die rand na het aansingelen gewoon drukt. Het lijkt haast onmogelijk om nog een fatsoenlijk zadel te vinden.
4000 Euro voor dit zadel is gewoon om te huilen toch. Dan voel je je echt wel genaaid.
germie schreef:CrazyCat schreef:
Ik zie tegenwoordig bij eigenlijk alle zadels dat de kussens kort zijn en niet tot onderaan de zweetbladen lopen. Ik weet dat dat zogenaamd is voor close contact gevoel, maar ik geloof dat het gewoon is om kosten te besparen met minder materiaal.
Zelfs als het zadel past zie ik bij alle paarden met zo'n zadel dat die rand na het aansingelen gewoon drukt. Het lijkt haast onmogelijk om nog een fatsoenlijk zadel te vinden.
4000 Euro voor dit zadel is gewoon om te huilen toch. Dan voel je je echt wel genaaid.
Ik vind dat tegenwoordig ook heel vaak gezegd wordt dat een paard een korte rug heeft en dat daardoor de kussens korter moeten. Lijkt wel een modeverschijnsel.
Maar goed, 20 jaar geleden had je de enorme grote keilkussens die achter het zadel enorm uitstaken, ook dat was mode.
Fabienne_Z schreef:Ook ik heb een graziozo zadel en tot een jaar geleden altijd erg tevreden over geweest. Vorig jaar zijn er nieuwe kussens onder gezet en sindsdien is het echt drama. Wel elke keer "goed" geholpen dus dacht dat het wel goed zat. Tot ik zelf steeds slechter ging zitten en mijn paard ook steeds harder ging schreeuwen dat er iets niet goed zat. Heb daarom afgelopen week een second opinion gevraagd en daar werd ik echt niet blij van. Kussens er scheef onder en te lang. Tussenkanaal veel te krap en nog wat dingen die niet ok waren. Conclusie: niet meer op je paard leggen.. Vandaag met een tijdelijk, niet eens 100% goed liggend zadel gereden en mijn paard wilde weer. En meest bizarre, normaal gesproken na het rijden wilde hij nooit direct mee lopen. Moest hem echt de bak uit trekken want hij verzette geen stap. Nu waren we klaar en hup liep zo achter me aan, arme jongen
jveltman schreef:Over de klant en de klacht
Na het vervangen van de kussens bij een bepaald zadel, waarbij wij een gratis upgrade hebben gedaan van onze vernieuwde vulling en lining, is het inderdaad zo dat bij een klein aantal zadels de kussens iets naar elkaar toe zijn gekropen. Dit was een recente fout die wij uiteraard snel hebben opgemerkt en gecorrigeerd. Dit neemt niet weg dat het een vervelende situatie is. Het feit dat we jarenlang een goede relatie hebben gehad met deze klant, met een paard dat alleen liep onder de Graziozo maakt het extra pijnlijk dat deze klacht via de mail samen met een post op dit forum is gedeeld, zonder dat we eerst de kans hebben gekregen om te reageren. Dit past helaas bij de digitale wereld waarin we leven.
germie schreef:Een westernzadel is veel langer, zijn vaak wel 65 tot 70cm. Mijn paard heeft ook een korte rug, toch past er een gewoon 18 inch zadel op en een westernzadel van 70cm lengte. Je zit immers niet daar, dus daar komt ook geen druk.
Nu wordt alles zo kort gemaakt dat de druk op een heel klein oppervlak komt, kleiner nog dan de kont van de ruiter. Dat is ook niet goed hoor. Een te lang kussen hoeft ook niet te lang (te ver naar achteren) te dragen, dat kan allemaal goed aangepast worden. Ik zie liever wat lange kussens dan van die hele korte kussens. Die hele korte kussens krijg je veel minder goed tot een juiste drukverdeling. Tenminste wel zoals je ze tegenwoordig vaak ziet. Het kussen van het zadel van de ts ga je nooit passend kunnen opvullen voor dat paard. Waren het gewone normale keilkussens geweest, dan had het wel gewoon gekund.
CrazyCat schreef:germie schreef:Een westernzadel is veel langer, zijn vaak wel 65 tot 70cm. Mijn paard heeft ook een korte rug, toch past er een gewoon 18 inch zadel op en een westernzadel van 70cm lengte. Je zit immers niet daar, dus daar komt ook geen druk.
Nu wordt alles zo kort gemaakt dat de druk op een heel klein oppervlak komt, kleiner nog dan de kont van de ruiter. Dat is ook niet goed hoor. Een te lang kussen hoeft ook niet te lang (te ver naar achteren) te dragen, dat kan allemaal goed aangepast worden. Ik zie liever wat lange kussens dan van die hele korte kussens. Die hele korte kussens krijg je veel minder goed tot een juiste drukverdeling. Tenminste wel zoals je ze tegenwoordig vaak ziet. Het kussen van het zadel van de ts ga je nooit passend kunnen opvullen voor dat paard. Waren het gewone normale keilkussens geweest, dan had het wel gewoon gekund.
Maar de boom is niet die lengte toch, zijn toch de skirts die het zo lang laten lijken?
germie schreef:Een westernzadel is veel langer, zijn vaak wel 65 tot 70cm. Mijn paard heeft ook een korte rug, toch past er een gewoon 18 inch zadel op en een westernzadel van 70cm lengte. Je zit immers niet daar, dus daar komt ook geen druk.