Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:57

plutolover schreef:
ik overweeg wat lemieux dekjes te verkopen.. Bij mijn oudere haflinger met zelfde zadel en een pad eronder blijven ze perfect zitten. Ook toen het zadel nog wel goed op hem lag zonder pad bleven de dekjes super liggen. (haflinger van 25 waar ik nog weinig mee rij, en ppid heeft dus zn bespiering is laatste jaar op zn rug minder geworden)

Maar bij mijn jonge haflinger waar het zadel echt super goed op ligt zonder pad en daarbij schuiven de dekjes wel naar achteren.. en daar iriteer ik me mateloos aan.

Alleen heb ik nog geen ander alternatief.

Bij mij is het afhankelijk van met welke singel ik rij of dekjes naar achteren trekken of niet.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:44

plutolover schreef:
ik overweeg wat lemieux dekjes te verkopen.. Bij mijn oudere haflinger met zelfde zadel en een pad eronder blijven ze perfect zitten. Ook toen het zadel nog wel goed op hem lag zonder pad bleven de dekjes super liggen. (haflinger van 25 waar ik nog weinig mee rij, en ppid heeft dus zn bespiering is laatste jaar op zn rug minder geworden)

Maar bij mijn jonge haflinger waar het zadel echt super goed op ligt zonder pad en daarbij schuiven de dekjes wel naar achteren.. en daar iriteer ik me mateloos aan.

Alleen heb ik nog geen ander alternatief.

En het helpt ook niet om de singelstoten door een van de andere lusjes te halen van het dekje? Of daar mee te spelen?

Irisjuliax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:52

Vandaag een rondje duin met de papaya, lekker fel kleurtje op een grauwe dag <3

Afbeelding

Dus ook gelijk weer voor de kleurencollectie :D
Zweetvos/ haflinger papaya suede

Afbeelding

noviceh

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:46

Voor mijn paard zou ik graag een Arika Drop hoofdstel kopen. Hoe valt deze kwa maat? Hij zit tussen cob en full in. Heeft Lemieux hier een maattabel voor? En uiteraard: is het hoofdstel fijn in gebruik?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:38

Een antwoord op je hoofdstel vraag heb ik niet.

Ervaringsdeskundigen, klopt het dat de Benneton blue, veelzijdigheid, maat Full niet te vinden is?
Ik zoek die voor mijn vriend. Heb die vorig jaar per ongeluk in maat M gekocht en onder zijn vorige zadel paste dat net aan, maar hij heeft nu een net eigen zadel en daar is die M te klein voor.
Deze kleur is wel een beetje zijn favoriet dus ik probeer die opnieuw ergens in de juiste maat te vinden.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 12:47

Nickeltje schreef:

Ervaringsdeskundigen, klopt het dat de Benneton blue, veelzijdigheid, maat Full niet te vinden is?
Ik zoek die voor mijn vriend. Heb die vorig jaar per ongeluk in maat M gekocht en onder zijn vorige zadel paste dat net aan, maar hij heeft nu een net eigen zadel en daar is die M te klein voor.
Deze kleur is wel een beetje zijn favoriet dus ik probeer die opnieuw ergens in de juiste maat te vinden.

https://www.horze.nl/brand-sale/lemieux ... l?color=BB
Wel langere levertijd, maar het is er wel. Toevallig de eerste waar ik keek, dus wellicht bij andere winkels ook.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:50

Wauw, kijk aan!!
Heel veel dank!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:05

noviceh schreef:
Voor mijn paard zou ik graag een Arika Drop hoofdstel kopen. Hoe valt deze kwa maat? Hij zit tussen cob en full in. Heeft Lemieux hier een maattabel voor? En uiteraard: is het hoofdstel fijn in gebruik?

Ik heb een lemieux geprobeerd in maat cob bij mijn zit tussen beide maten in merrie en die was kwa neusriem te klein kon met moeite op het laatste gaatje en ik heb een neusriem liever een hele stuk losser zitten :=
Was een ander type dan jij op het oog hebt maar wellicht heb je er iets aan.
Afbeelding

Wel fijn leer maar we zijn alsnog weer terug naar dyon gegaan omdat we bang waren dat full weer te groot zou worden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:07

Bedankt voor je ervaring! Als de neusriem kleiner valt is het ook niks voor mijn paard en had hem samen met wat andere hoofdstellen op m’n lijstje staan dus dan kan deze eraf := Dy’on heeft hij nu en die past maar net aan vast ook

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:03

ik heb eventueel ene plum set die weg mag. Met 3in1 beschermers. Maat S voor en achter M.
Plum dekje is cotage. want gebruik het bijna nooit.

Afbeelding
Afbeelding

meer info per pb

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:17

Nickeltje schreef:

Ik weet dat een vriendin van mij deze nog te koop heeft, is misschien toevallig wat je zoekt? Is spring zadelvorm, oude mesh variant

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:36

De springzadelvorm ligt helaas echt niet netjes onder het veelzijdigheids zadel waarvoor ik hem zoek (althans, de spring dekjes die ik al geprobeerd heb).
Wel een heel erg mooi dekje wat je daar op de foto heft staan!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 06:46

Hoi! Sorry dat ik zo kom binnenvallen.
Mocht iemand hun suède dressuur dekje in de kleur oak full /L willen verkopen stuur maar een pb :)
( of als jullie een site weten waar hij toevallig nog te koop is! )
Alvast bedankt!!!

lyanna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:05

Ik kom dit tegen, zou er een nieuwe kleur komen?? :wow: Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:07

De specifieke set op de foto heeft zowel de 'oude' blokjes als de oude locatie van het logo aan de zijkant van het shirt ipv midden onder de rits. Betwijfel dus of het echt nieuw is. Misschien eerder gewoon een kortingsactie op bepaalde kleuren?

lyanna15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:09

Het gaf mij ook erg ‘musk vibes’ maar omdat er specifiek black friday collection bij stond hou ik de hoop haha. Zou ook weer een relaunch kunnen zijn… :(

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:41

lyanna15 schreef:
Het gaf mij ook erg ‘musk vibes’ maar omdat er specifiek black friday collection bij stond hou ik de hoop haha. Zou ook weer een relaunch kunnen zijn… :(

Ik vind het inderdaad ook op Musk lijken. We gaan het zien binnenkort. Hopelijk hebben we het mis.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:49

Hoe wassen jullie je bandages het best? M'n dekjes gaan gewoon op 20 of 30 graden in de wasmachine, maar bij de bandages ben ik bang dat ze uitlubberen ofzo. Sowieso met het klittenband dicht, maar verder nog speciaal in een wasbak of gewoon uitgerold los erin?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:40

MerleSimone schreef:
Hoe wassen jullie je bandages het best? M'n dekjes gaan gewoon op 20 of 30 graden in de wasmachine, maar bij de bandages ben ik bang dat ze uitlubberen ofzo. Sowieso met het klittenband dicht, maar verder nog speciaal in een wasbak of gewoon uitgerold los erin?

Ik doe ze op 30 graden, uitgerold wassen. Gaat al jaren goed.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:46

Is er hier toevallig iemand die de softshell jas charlotte heeft en mij kan vertellen hoe de maat uitvalt?
En iemand die toevallig een dynamic vest heeft uit de nieuwe collectie met dezelfde vraag?

Ik heb verschillende vestjes gekocht toen met de kleuren sienna fig en Marine alleen toen vielen de maten erg vreemd uit.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 13:00

Mijn moeder heeft de softshell volgens mij valt deze redelijk op maat. Ik weet alleen niet precies welke maat ze heeft. Het zal 40 of 42 zijn. Mouwen zijn de goede lengte. Ik zal is horen als ze thuis is Edit: de maat zou 40 moeten zijn :)

Zelf heb ik de dynamic vesten van de zomercollectie en idd de fig. Dus hoe de nieuwe wintercollectie valt weet ik niet zeker. Van de zomercollectie heb ik 42, maar dat is puur voor mezelf. Mijn moeder heeft eentje in 40 en die zit haar prima. Ik zou zelf dus prima in 38 passen. De lengte van de mouwen is goed. Al heb ik niet het gevoel dat er drastisch verschil zit tussen de maten. Nou is de fig wel de enige die ik in 38 heb gepast. Dat is de maatstaaf daarvan :). Rond mijn schouders zit het prima en ik heb wel bredere schouders voor mijn postuur.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:46

Met de singlesday korting toch de zwarte Adour besteld :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:06

is er hier toevallig iemand die weet waar ik de dijon loire in cc/jump full nog kan vinden? mag online maar wil hem evt ook in een winkel wel ophalen. of is er iemand die hier vanaf wil? mag ook in pb aangeboden worden.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:19

xRoossie95 schreef:
Met de singlesday korting toch de zwarte Adour besteld :')

Ben super benieuwd. Plaats je een foto als je heb hebt? :D

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:28

Fotoshoot in de musk en sage gehad <3 onze Friese merrie van 21 kan nogsteeds leuk lopen <3 (vind ik dan := )

Afbeelding
Afbeelding