Ayasha schreef:Avalanche schreef:Dat ligt dan toch echt aan je eigen handigheid, vrees ik
Als je zo gaat reageren: Het kan ook zijn dat het aan jouw bewustzijn van jouw handigheid moet werken.
Ik heb ook enkel de ervaring die Elisa heeft met de slof. Zodra je hem er bij pakt dwing je een houding af en voel je gewoon niet in welke mate je die af dwingt want door dat de teugel door het bit kan glijden komt de boodschap bij jouw handen veel later binnen dan dat het paard 'm gegeven heeft. Dus hoe goed je ook bent, je bent op een keer geluk na, altijd te laat met lossen. Want zodra jij voelt dat je moet lossen is dat signaal al veel eerder vertrokken van bij het paard. Dat is het issue van die hele slofteugel en dan imo nog het meest wanneer ie onderaan vast zit. Het verstoort de communicatie gewoon enorm.
Je hebt toch ook nog je gewone teugel, die je gewoon op contact hebt. Daar heb je wel een direct signaal, tenzij je die niet op contact hebt natuurlijk.
Ik ben er idd geen fan van hem onderaan te zetten, maar ik blijf erbij dat een handige ruiter prima met slof kan rijden.
Imo als je hem elke keer om hebt, ben je idd bezig met symptoombestrijding, maar een- of tweemalig gebruik zie ik absoluut geen probleem in