Slofteugel; hoe doe je hem om?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:55

Ayasha schreef:
Avalanche schreef:
Dat ligt dan toch echt aan je eigen handigheid, vrees ik :D

Als je zo gaat reageren: Het kan ook zijn dat het aan jouw bewustzijn van jouw handigheid moet werken.

Ik heb ook enkel de ervaring die Elisa heeft met de slof. Zodra je hem er bij pakt dwing je een houding af en voel je gewoon niet in welke mate je die af dwingt want door dat de teugel door het bit kan glijden komt de boodschap bij jouw handen veel later binnen dan dat het paard 'm gegeven heeft. Dus hoe goed je ook bent, je bent op een keer geluk na, altijd te laat met lossen. Want zodra jij voelt dat je moet lossen is dat signaal al veel eerder vertrokken van bij het paard. Dat is het issue van die hele slofteugel en dan imo nog het meest wanneer ie onderaan vast zit. Het verstoort de communicatie gewoon enorm.

Je hebt toch ook nog je gewone teugel, die je gewoon op contact hebt. Daar heb je wel een direct signaal, tenzij je die niet op contact hebt natuurlijk.

Ik ben er idd geen fan van hem onderaan te zetten, maar ik blijf erbij dat een handige ruiter prima met slof kan rijden.
Imo als je hem elke keer om hebt, ben je idd bezig met symptoombestrijding, maar een- of tweemalig gebruik zie ik absoluut geen probleem in :) uiteraard afhankelijk van hoe je hem gebruikt, je paard ermee rond trekken is imo niet de bedoeling.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 17:43

AlwaysH schreef:
Zullen we nu teruggaan naar de vraag van TS? Elkaar belachelijk maken lijkt me niet nodig.

Ik zou dit topic graag open zien zodat TS eventuele updates kan plaatsen!

Ik zou dit ook heel erg fijn vinden :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:37

mars_mellow schreef:
AlwaysH schreef:
Zullen we nu teruggaan naar de vraag van TS? Elkaar belachelijk maken lijkt me niet nodig.

Ik zou dit topic graag open zien zodat TS eventuele updates kan plaatsen!

Ik zou dit ook heel erg fijn vinden :j

Moderatoropmerking:
Vandaar dat ik ook een reactie heb verwijderd.

mars_mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 22:13

Hoi bokkers, ik zal even een update geven.
Vanmiddag zijn ik en dapharashires op buitenrit gegaan! Ik heb de thiedeman gebruikt. Eerst heeft ze me geholpen met het longeren met dubbele lijnen van mijn pony. Dat ging erg goed!

Nadat de paardjes kennis hebben gemaakt zijn we opgestapt en zijn we het bos in gegaan. Gelukkig konden de paarden het goed met elkaar vinden, dus wanneer mijn pony iets spannend vond, kon hij snel verstoppen in de staart van Duke :j . We hebben een rustig ritje gemaakt, met veel stap en draf.

De paarden hebben zich erg goed gedragen, veel beter dan ik had verwacht! Hopelijk komt dapharashires in de toekomst nog een keer langs om een ritje met ons te maken. Hier een filmpje van de heren. https://imgur.com/a/p4nOCLb
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 28-12-22 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Re: Slofteugel; hoe doe je hem om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:21

Haha je filmpje is echt te cute!
Met een thiedeman opgelost dus? Super hoor, ik ben blij voor je :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:45

Wat fijn Ts! En super leuk filmpje! Nu kan je mooi langzaam wat uitbouwen :D heel veel plezier!

Darphera _/-\o_

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:48

Super dat het zo is opgelost! Goed van je ts om die hulp te aanvaarden en zo om te gaan met dit topic.
En wederom; super dat die hulp is aangeboden!
Leuk filmpje, was een goede rit zo te lezen, fijn. :j

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:51

Wat een leuk filmpje! Veel plezier met de komende buitenritjes

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:00

Het ging super hoor! Pony was echt behoorlijk braaf, alleen weet meneertje dat, wanneer hij iets moeilijk vind, hij ermee weg kan komen door zichzelf sterk te maken en snel te gaan. Stap en draf gingen super en ontspannen aan de dubbele lijnen, maar met de galop wist hij mij toch twee keer een stukje door de paddock te trekken. Ik had hem de tweede keer redelijk snel onder controle, maar het vereist wat meer training. Wel een leuke uitdaging, met wat meer grondwerk kun je er echt een heleboel uit halen. Meneertje wilde echt wel goed ontspannen lopen aan de dubbele lijnen, mooi van achter naar voren met ontspannen halsje. Voor een 6 jarige met weinig training deed hij het echt prima.

Met het buitenritje was het eigenlijk heel schattig, zodra hij door had dat hij van Duke niets te vrezen had, was zijn favoriete plek onder Duke zijn staart als hij iets wat spannend vond. Voor de rest liep hij pienter naast Duke.
Duke kan heel goed een jog (hele rustige ontspannen draf) en voor TS, die met een barebackpad rijdt, was dat het meest ideale tempo. Pony wilde inderdaad af en toe graag harder, maar juist dan liet ik Duke stappen of heel verzameld draven en kon ik er achter TS wat aanwijzingen geven hoe ze pony op haar zit terug kon rijden. Pony ging nooit verder dan 10 meter voor Duke uit en dan gaf hij het harder willen gaan wel weer op.

Als afsluiter heeft TS nog even op Duke gereden in de bak. Al met al een gezellige middag.

We hebben al afgesproken het zeker nog eens te herhalen. TS staat op een locatie waar ze zo de SHR op kan rijden, echt ideaal en voor mij maar iets van 10 minuten verder dan mijn vaste vertrekpunt de SHR op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:01

Lief filmpje.
En fijn dat het goed is gegaan.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:04

Wat goed zeg! Fijn dat het zo goed ging en gezellig was +:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:20

Fijn dat het zo goed gegaan is! Op naar heerlijk ontspannen buitenritten !
En mijn complimenten TS dat je gebruikt gemaakt hebt van de aangeboden hulp!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:23

Wat een fijn bericht, super tof dat je dit gedaan hebt Daphara.

Als tegemoetkoming mocht TS je paard poetsen :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:24

Wat fijn deze ervaring zeg! Klinkt alsof het in de categorie 'voor herhaling vatbaar' past! Lief ook van jou Daphara. <3

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:55

Leuke update dames <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:09

Wat een leuke update, en wat een lief filmpje!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 00:52

Rocamor schreef:
Wat een fijn bericht, super tof dat je dit gedaan hebt Daphara.

Als tegemoetkoming mocht TS je paard poetsen :D

Hihi, ja hij zit op zijn hals nog onder de modder op het filmpje. Hij was helemaal gepoetst voordat ik hem op de trailer zette, maar hij vond het nodig in een modderpoel te gaan rollen toen wij de pony aan het longeren waren. Hij had een deken op, en de rest heb ik met een handdoek zoveel mogelijk weggepoetst bij het opzadelen, maar de bovenkant van de hals niet goed gezien tot ik er al op zat.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 01:34

Ik word zo blij van deze dingen <3 Daphara je bent een topper en een super leuke vriendin <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:00

Wat een fijne update, blijft super dat je dit hebt willen doen Daphara en voor TS ook dat ze hiervoor openstond. Mijn complimenten voor beide! Gaat vast helemaal goed komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:40

Prachtig dat dit topic zich zo ontwikkeld heeft...! *\o/* :wow:
+:)+

"Bokt op haar best."

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:41

Wat leuk om deze update zo te lezen en te zien *\o/*

Heel veel plezier nog samen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:36

Wat een zoet filmpje! Fijne ervaring opgedaan zo; er zullen zo vast meer leuke ervaringen volgen. Top van Daphara dat ze je is komen helpen.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:30

Aahh ik smelt van het filmpje en van de situatie. Echt heel mooi hoe dit topic is gelopen!