Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Dat kan je toch gewoon zelf testen, of de ruggengraatvrijheid voldoende is?
Touw er onder met opzadelen, zelf in de beugels gaan staan en iemand anders het touw in de richting van de staart er onder vandaan laten trekken. Als touw zonder moeite er onder vandaan glijdt werd hij niet vastgeklemd dus voldoende ruimte
Moet je natuurlijk wel even opletten dat je een handige dikte touw neemt
manzano schreef:Ik vond het dus wel enorm bovenop mn paard liggen. Denk dat je dat echt moet ervaren om te zien wat je fijn vind.
Heb dat ook al wel wat met mn prolite pad, maar minder dan bij de edix. Ik schrok oprecht van de dikte van die pad. (had ik geloof ik hier ook gepost).
In algemeen wordt met pad aangeraden inderdaad. Ik zie overigens dat Akash dat soms zonder doet.
Je zou nog eens kunnen informeren of de pad op zich al voldoende is. Dat is natuurlijk ook al een drukverdelende laag, zelfs zonder de inlages erbij. Dat scheelt misschien best veel.
pmarena schreef:Dat is dus precies het nadeel van een zadel met dikkere kussens, daarom heeft Barefoot daar nooit voor gekozen. Maar doen wij zeg maar de helft van de kussens in de vorm van inlages in het dekje, waardoor je veel flexibeler bent.
Als je alsnog een dekje met inlages er onder moet leggen, heb je min of meer voor Piet Snot die kussens er onder zitten en de torentjes-vorming daarvan...
pmarena schreef:Dat ziet er comfortabel uit, mooi zadeltje!
(Hannanas, beetje off-topic maar voor meer A zit heeft BF sinds een poosje bijna alle modellen in een PRO uitvoering met een zitting met smallere twist)
Als je een zadel met "dikke" kussens hebt, is het over het algemeen gewoon het beste voor de ligging wanneer het geheel goed genoeg past dat je niet nog moet gaan rommelen met inlages. Want in principe zou je dan die kussens aan moeten kunnen passen.
Dikke kussens op een pad met inlages geeft over het algemeen meer risico op schuiven van het geheel ten opzichte van elkaar, en ten opzichte van het paard.
pmarena schreef:Ik zou echt wel eens beeldmateriaal willen zien van die leren boom
Iemand enig idee of daar foto's of filmpjes van bestaan....?
Baloun is een mooi merkAlthans ik heb daar jaren geleden een keer wat van gekocht om het eens te bekijken / proberen. Ik denk wel 10 jaar geleden ofzo...? Super leuke zadeltjes en had gewoon prima ruggengraatvrijheid. Echt een super kwaliteit, afwerking en vormgeving vond ik dat
Maar niet heel soepel, ik ben meer van het toch wat meer soepele.
Ik vind die van Nimby hierboven ook echt heel mooi, doet me wel wat denken aan Baloun.
Misschien hebben ze het daar wel vanaf gekeken?