Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:11

En als hij tweedehands al beschikbaar komt, dan is hij meestal ook vrij prijzig.

saltshaker23
Berichten: 177
Geregistreerd: 22-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:28

Trui schreef:
Ik lees al langere tijd mee en moet echt op m’n handen zitten... heb niet eens een paard :') Vind t dan een beetje zonde om dekjes te kopen aangezien ik ze misschien allemaal weer moet verkopen stel dat ik dadelijk een pony krijg en ik nu alles full koop ;( ;(


Dat heb ik ook, heb nu 10+ Lemieux dekjes in full maat en geen eigen paard :D Ik ben zelf heel klein maar zou wel een kleine paard willen kopen, alleen wil ik dan een klein zadel maat 16,5, dus dan is S/M waarschijnlijk beter.

Maar ik denk dat er meer mensen zijn die een S/M voor een Full willen ruilen dan andersom, dus dat kan ik denk ik doen, als ik ooit die klein zadel koopt idd.

Ik heb zelf:
Dressuur:
- Terra Cotta Tresse
- Mulberry suede
- French Rose suede
- Corn Blue met donker blauw bies suede
- Berry suede
- Olive suede
- Peacock loire
- Champagne classic loire

Jump:
- Corn Blue suede
- Mustard cotton
- Mulberry classic loire
- Mink classic loire
- Carbon mesh antracite

Berry is echt mijn favo dekje! Vind die kleur zo ontzettend mooi! Daarna Olive, Terra cotta, Champagne, Mulberry suede, en French rose suede <3 Mink vind ik super sjiek, en past op alle kleuren van paard maar ik hou meer van kleurtjes.
Laatst bijgewerkt door saltshaker23 op 19-01-21 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:30

Wat zijn jullie ervaringen met de sensitive dekjes? Ik twijfel om er een te kopen voor mijn paard met gevoelig huidje. Hij heeft schuurplekken van de normale dekken op dit moment, de zadelmaker zei al dat dat komt door de broze winterharen. Maar fijn vind ik het niet! En de randen van de normale dekjes vind ik erg hard. Dus dan lijkt de sensitive mij wel een mooie oplossing ... Hoor het graag.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:38

Als ik de afmetingen van een lemieux dressuur naast die van een dekje leg wat haar eigenlijk te krap ligt, dan is de lemieux nog een paar cm kleiner _-:( dat kan toch niet kloppen?

(full dekje, ligt wat krap op c-pony)

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:14

ViveChopin07 schreef:
Is er toevallig iemand met een foto van de peacock op een bruine? Ik wil de collectie graag uitbreiden maar wil eerst weten hoe het staat 8-)
Het is voor deze meneer

[ [url=m/uCcsQj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heb jij trouwens een prachtig hoofdstel. Mag ik vragen welke dit is?

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:15

Vraagje, heeft iemand een foto van een Mink Loire dekje en de baselayer?

Aragorn2005
Berichten: 43
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Raamsdonksveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:17

Vandaag met mijn grote vriend gereden met het Olive dekje, en de flextrainers. Daarna lekker drogen onder de nieuwe thermocooler. Wat een fijne deken is dat zeg!
Wacht met smart op de nieuwe collectie, nieuwe kleurtjes altijd leuk!
Afbeelding
Afbeelding

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:25

Er staat een Hunter green op FB voor €40, voor de liefhebber!

Change3x

Berichten: 6625
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:28

x_ankieee schreef:
Er staat een Hunter green op FB voor €40, voor de liefhebber!


Dressuur of springen?

Moossie90
Berichten: 474
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:30

Ik heb de memory foam pad binnen, hij voelt echt super aan. Ben benieuwd wat jut en Jul ervan vinden.

Nowiexx

Berichten: 167
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:31

Oh hemel jullie gaan hard!
Ik ben mijn collectie aan het uitbreiden (alweer) en merk dat de zoektocht naar de lemieux fuchsia knap lastig is :(

Wicked2020
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:43

Ik heb net op mp een fuchsia suède full gekocht *\o/* , gisteren een beige suède spring via Facebook en een caramel suède full dressuur via een oproep op Facebook. Ook allemaal nog voor goede prijzen dus mijn week kan niet meer stuk. De fuchsia is wel op de gok qua kleur want ik heb meestal gedektere kleuren.

goldyc

Berichten: 767
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:44

Trui schreef:
Als ik de afmetingen van een lemieux dressuur naast die van een dekje leg wat haar eigenlijk te krap ligt, dan is de lemieux nog een paar cm kleiner _-:( dat kan toch niet kloppen?

(full dekje, ligt wat krap op c-pony)


Ik vind dat lemieux groter valt dan volgens wat ze op papier geven. Mijn Epony (av, dus smalletjes, 1m50) draagt normaal gezien full dressuur, de full dressuur van lemieux is echter iets te groot. Een S/M zou veel beter zijn geweest. Ik had, voor ik bestelde, de maten genomen van een dekje dat m'n paard prima past (een kingsland Full dressuur), en dat was op papier groter dan de maten van lemieux. Maar op mijn paard ziet de lemieux er echt groter uit. Ik kan als je wilt vast wel ergens een vergelijkingsfoto vinden?

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:54

Ik zou meldingen van mp moeten krijgen maar niet dus :oo

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:57

Change3x schreef:
x_ankieee schreef:
Er staat een Hunter green op FB voor €40, voor de liefhebber!


Dressuur of springen?


Dressuur :j

Moossie90
Berichten: 474
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:11

goldyc schreef:
Trui schreef:
Als ik de afmetingen van een lemieux dressuur naast die van een dekje leg wat haar eigenlijk te krap ligt, dan is de lemieux nog een paar cm kleiner _-:( dat kan toch niet kloppen?

(full dekje, ligt wat krap op c-pony)


Ik vind dat lemieux groter valt dan volgens wat ze op papier geven. Mijn Epony (av, dus smalletjes, 1m50) draagt normaal gezien full dressuur, de full dressuur van lemieux is echter iets te groot. Een S/M zou veel beter zijn geweest. Ik had, voor ik bestelde, de maten genomen van een dekje dat m'n paard prima past (een kingsland Full dressuur), en dat was op papier groter dan de maten van lemieux. Maar op mijn paard ziet de lemieux er echt groter uit. Ik kan als je wilt vast wel ergens een vergelijkingsfoto vinden?


Ik heb ook een av maar een tank van 1.58 en daar vind ik de large mooier op. Bij mijn merrie die echt dino aan t worden is vind ik de large soms wat klein ogen zelfs.

lotte002

Berichten: 1533
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:21

DenieesB schreef:
Vraagje, heeft iemand een foto van een Mink Loire dekje en de baselayer?


ik heb de Mink loire voor mijn bonte. heb er geen baselayer bij.

Afbeelding

Afbeelding

Maddy_Paola

Berichten: 1340
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

Had ik zondag avond de blackcurrant loire nog op de valreep gevonden bij een winkel, stond op de site met lusjes, liever de foam maar he, hij is er bijna niet meer, krijg ik m binnen vandaag, is ie wel met foam *\o/*

Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:47

Aragorn2005 schreef:
Vandaag met mijn grote vriend gereden met het Olive dekje, en de flextrainers. Daarna lekker drogen onder de nieuwe thermocooler. Wat een fijne deken is dat zeg!
Wacht met smart op de nieuwe collectie, nieuwe kleurtjes altijd leuk!
[ [url=m/1zOYAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wtiKbL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zwart staat toch met sommige kleuren extra chique!

Merk je verschil tussen de thermocooler en een gewoon zweetdeken? Ook die kleur staat hem prachtig hoor.

Annemoon_T

Berichten: 47
Geregistreerd: 23-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:49

lotte002 schreef:
DenieesB schreef:
Vraagje, heeft iemand een foto van een Mink Loire dekje en de baselayer?


ik heb de Mink loire voor mijn bonte. heb er geen baselayer bij.

[ [url=m/YWqQsl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gZywNo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er goed uit hoor. Lijkt bijna gefotoshopt doordat het dekje zo mooi glimt.

ViveChopin07

Berichten: 80
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:32

DenieesB schreef:
ViveChopin07 schreef:
Is er toevallig iemand met een foto van de peacock op een bruine? Ik wil de collectie graag uitbreiden maar wil eerst weten hoe het staat 8-)
Het is voor deze meneer

[ [url=m/uCcsQj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heb jij trouwens een prachtig hoofdstel. Mag ik vragen welke dit is?


Een Dy'on Dressage, super fijne hoofdstellen van super kwaliteit :)

Aragorn2005
Berichten: 43
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Raamsdonksveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:41

Lukasje schreef:
Aragorn2005 schreef:
Vandaag met mijn grote vriend gereden met het Olive dekje, en de flextrainers. Daarna lekker drogen onder de nieuwe thermocooler. Wat een fijne deken is dat zeg!
Wacht met smart op de nieuwe collectie, nieuwe kleurtjes altijd leuk!
[ [url=m/1zOYAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wtiKbL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zwart staat toch met sommige kleuren extra chique!

Merk je verschil tussen de thermocooler en een gewoon zweetdeken? Ook die kleur staat hem prachtig hoor.


Onder de thermocooler blijft hij warmer tijdens het afkoelen. Ik heb het idee dat het fijner is voor zijn spieren op de rug. Zeker toen het zo heel koud was voelde hij echt heel lekker onder deze deken tijdens het opdrogen. Alleen als het heel vochtig is zoals vandaag heb ik het idee dat hij langer nat blijft. Maar dat is met een gewone zweetdeken misschien ook wel zo.

Ik denk eraan om de carboncooler erbij te nemen voor de minder koude dagen.

Maddy_Paola

Berichten: 1340
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:50

paljaslaura schreef:
Ik heb trouwens sinds 3 weken de Loire Three Quarter Coat Mocha en het is echt een heerlijke jas!
Zie wel dat ie bij HorseHealth niet meer goed leverbaar is maar mocht je opzoek zijn naar een fijne langere winter jas kan ik deze zeker aanraden :)


Heb jij sinds de brexit daar al besteld? Bestel ook normaal in Engeland maar zit een beetje met invoerrechten en kosten daarvan >;)

Vanillia

Berichten: 7659
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:01


Snorlex

Berichten: 2536
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:10

Ik heb nu bij hypostore de ice blue loire in bestelling staan. 20% korting dan blijft het een beetje leuk en dat is het wachten wel waard :'). De versie met foam stuur ik weer terug. Ondanks de korting bij EJ vind ik het toch te veel geld voor een dekje. }:0