Daphara schreef:Lenexa schreef:Ik heb naar aanleiding van dit topic een banaansingel via agradi gekocht. Ik heb 10 cm langer gegaan, hij had nog wel langer gemogen voor het mooie. Maar als het goed is gaat ze vanaf nu ook wel weer wat kilo's afvallen. Dus wil even kijken wat dat doet. Anders komt de zadelpasser in september en kan ik haar nog even vragen.
[ [url=m/WokBj8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lengte lijkt prima zo hoor, langer hoeft niet. Ook liggen de gespen mooi recht naast elkaar nu. Ik kan alleen door de losse singelstoten niet zien of de oksel vrij genoeg ligt.puppy1128 schreef:[ Afbeelding ]
Vandaag een anatomische singel zonder elastiek mogen uitproberen (links). Zelf heb ik een rechte ghost singel volledig van elastiek(rechts). Maar bij beide heb ik het idee dat de singelstoten naar voren gaan en vroeg mij af of dit opgelost kan worden met een (anatomische) banaan?
De anatomische drukte ook erg tegen zijn buikkant en tussen de voorbenen volledig los, lijkt mij dat dat ook niet de bedoeling is? Kon er niet eens een vinger tussen wurmen aan de buikkant.. Singel aan de zijkant/bij de gespen kon makkelijk een platte hand tussen geschoven worden.
Ik vind op het oog de Comfort niet verkeerd liggen hoor, maar minimaal wat scheef bij de gespen. Ik denk dat je niet al te veel moet kijken of de singelstoten helemaal recht liggen, want je hebt geen echt zweetbad aan je zadel en dat vertekend ontzettend. Onder een zweetbaden liggen de singelstoten ook niet helemaal recht bij een dressuur zadel.
Als de Comfort te veel trekt aan de buik kant van de singel, zou je nog een ander asymmetrisch model kunnen proberen om te kijken of dat beter is, zoals de Prolite. Deze lengte tussen de gespen is prima zo.
Een anatomische banaan singel kan inderdaad de druk aan de buikzijde van de singel wegnemen, omdat die aan de buikkant langer is. Ik denk dat je paard wat betreft model net tussen Asymmetrisch en Crescent (banaan) in zit, dus het zal een beetje passen en meten zijn wat het handigste is.
https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... hp%20bold&
Zou deze singel mogelijk wat zijn?