Toch maar een andere singel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:18

Daphara schreef:
Lenexa schreef:
Ik heb naar aanleiding van dit topic een banaansingel via agradi gekocht. Ik heb 10 cm langer gegaan, hij had nog wel langer gemogen voor het mooie. Maar als het goed is gaat ze vanaf nu ook wel weer wat kilo's afvallen. Dus wil even kijken wat dat doet. Anders komt de zadelpasser in september en kan ik haar nog even vragen.
[ [url=m/WokBj8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lengte lijkt prima zo hoor, langer hoeft niet. Ook liggen de gespen mooi recht naast elkaar nu. Ik kan alleen door de losse singelstoten niet zien of de oksel vrij genoeg ligt.

puppy1128 schreef:
[ Afbeelding ]

Vandaag een anatomische singel zonder elastiek mogen uitproberen (links). Zelf heb ik een rechte ghost singel volledig van elastiek(rechts). Maar bij beide heb ik het idee dat de singelstoten naar voren gaan en vroeg mij af of dit opgelost kan worden met een (anatomische) banaan?

De anatomische drukte ook erg tegen zijn buikkant en tussen de voorbenen volledig los, lijkt mij dat dat ook niet de bedoeling is? Kon er niet eens een vinger tussen wurmen aan de buikkant.. Singel aan de zijkant/bij de gespen kon makkelijk een platte hand tussen geschoven worden.

Ik vind op het oog de Comfort niet verkeerd liggen hoor, maar minimaal wat scheef bij de gespen. Ik denk dat je niet al te veel moet kijken of de singelstoten helemaal recht liggen, want je hebt geen echt zweetbad aan je zadel en dat vertekend ontzettend. Onder een zweetbaden liggen de singelstoten ook niet helemaal recht bij een dressuur zadel.

Als de Comfort te veel trekt aan de buik kant van de singel, zou je nog een ander asymmetrisch model kunnen proberen om te kijken of dat beter is, zoals de Prolite. Deze lengte tussen de gespen is prima zo.

Een anatomische banaan singel kan inderdaad de druk aan de buikzijde van de singel wegnemen, omdat die aan de buikkant langer is. Ik denk dat je paard wat betreft model net tussen Asymmetrisch en Crescent (banaan) in zit, dus het zal een beetje passen en meten zijn wat het handigste is.

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... hp%20bold&

Zou deze singel mogelijk wat zijn?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:44

puppy1128 schreef:
Daphara schreef:
Ik vind op het oog de Comfort niet verkeerd liggen hoor, maar minimaal wat scheef bij de gespen. Ik denk dat je niet al te veel moet kijken of de singelstoten helemaal recht liggen, want je hebt geen echt zweetbad aan je zadel en dat vertekend ontzettend. Onder een zweetbaden liggen de singelstoten ook niet helemaal recht bij een dressuur zadel.

Als de Comfort te veel trekt aan de buik kant van de singel, zou je nog een ander asymmetrisch model kunnen proberen om te kijken of dat beter is, zoals de Prolite. Deze lengte tussen de gespen is prima zo.

Een anatomische banaan singel kan inderdaad de druk aan de buikzijde van de singel wegnemen, omdat die aan de buikkant langer is. Ik denk dat je paard wat betreft model net tussen Asymmetrisch en Crescent (banaan) in zit, dus het zal een beetje passen en meten zijn wat het handigste is.

https://www.ej.nl/paard/zadels-toebehor ... hp%20bold&

Zou deze singel mogelijk wat zijn?

Jazeker! Deze is een crescent. Ik vind het zelf wat breed ogen, maar als het meer lengte heeft kan dat best meevallen.

Ilsevdhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:43

Daphara schreef:
Ilse_loveU_x schreef:
Ook hier graag advies gevraagd, mn vorige singel was een simpele neopreen 65 cm, nu had mn hafje nooit singelnijd maar begon dit laatste tijd toch een beetje te ontwikkelen.. niet extreem maar toch net dat hoofd omhoog gooien en heel boos kijken. Voor mij een teken dat t tijd werd om eens iets anders te proberen. Nu een br bont singel, anatomisch.. maar twijfel toch een beetje aan de pasvorm, ze moet wel echt afvallen. Qua aansingelen geen verschil met de neopreen, maar dit zal ook niet in 1x weer verdwenen zijn.

Wat raden jullie aan?

[ [url=m/cttAeZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zSo9E5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bont singel is zo’n 15 cm te kort, de singel op de tweede foto mag ook 5 cm langer. Ik vind persoonlijk op de 2e foto de singel al beter liggen dan de eerste foto. Op de 2e foto hoeft je paard toch ook niet af te vallen, op de eerste wel wat.

Ik geloof dat de eerste foto is wat je nu hebt, dus het meest recent genomen?
Dan zou ik een 15 cm langere asymmetrische singel adviseren. Dat geeft de buik iets meer ruimte.
Crescent is nog net niet nodig, zeker niet als de pony op dieet is/gaat.

Zo dan ben ik nu weer helemaal bij. :+

Heel erg bedankt! Ben net al beetje aan t zoeken geweest maar vind weinig singels die asymmetrisch zijn, of ik zie t verkeerd en vind ze er niet op lijken... heb je evt nog tips of aanraders qua singels? Liefst met bont gezien gevoelig huidje.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:11

Ilse_loveU_x schreef:
Daphara schreef:

De bont singel is zo’n 15 cm te kort, de singel op de tweede foto mag ook 5 cm langer. Ik vind persoonlijk op de 2e foto de singel al beter liggen dan de eerste foto. Op de 2e foto hoeft je paard toch ook niet af te vallen, op de eerste wel wat.

Ik geloof dat de eerste foto is wat je nu hebt, dus het meest recent genomen?
Dan zou ik een 15 cm langere asymmetrische singel adviseren. Dat geeft de buik iets meer ruimte.
Crescent is nog net niet nodig, zeker niet als de pony op dieet is/gaat.

Zo dan ben ik nu weer helemaal bij. :+

Heel erg bedankt! Ben net al beetje aan t zoeken geweest maar vind weinig singels die asymmetrisch zijn, of ik zie t verkeerd en vind ze er niet op lijken... heb je evt nog tips of aanraders qua singels? Liefst met bont gezien gevoelig huidje.

Hoe lang is de huidige singel tussen de gespen officieel?

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:09

Ik zit te twijfelen om de lederen banaan singel van kramer te bestellen.
Wat denken jullie? Ik heb nu 65cm, de singel is er in 60 of 70cm.
Ik neig naar de 70cm

Afbeelding

Afbeelding

Sintara

Re: Toch maar een andere singel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:19

Ik vind het zadel niet helemaal lekker liggen zo. Lijkt niet in evenwicht. Trekt de singel hem naar voren?

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:24

Dat klopt zadel is al aangepast me het maken van de foto van de groene dekje hij lag te veel berg afwaarts maar dat is inmiddels opgelost.

Afbeelding

(Sorry bokt doet me foto’s draaien bij het uploaden weet niet hoe ik dat moet veranderen)
Laatst bijgewerkt door Sterrenpony op 31-07-20 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:25

Oh ja veel beter zo! :D ik vind het een mooie combinatie met je haf. Waarschijnlijk gaat iets meer banaan vorm je wel helpen idd.

Maar andere mensen hebben er meer verstand van dan ik

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:26

Dankje wel

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:57

Maar ja dan de vraag nog een 60 of een 70cm.
Ik heb nu een 65

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:00

Of je 60 of 70 wilt doen, dat hangt een beetje vanaf of ze af gaat/moet vallen of niet, zou ze afvallen, dan zou 60 prima moeten zijn, dan is er kans dat 70 écht te lang gaat zijn.

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:02

Ja ze is nu 64 dagen drachtig dus ze zal alleen maar dikker gaan worden dus op z’n vroegst is ze pas over een jaar pas eerder slanker als dat ze nu is

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:09

Dan zou ik zeker voor 70 gaan!

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:13

Dan gaan we voor de 70cm

Gaat trouwens om deze singel geloof dat ik dan wel het juiste model te pakken heb

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:17

Ik heb voor mijn paard deze:
https://barefoot-saddle.nl/nieuwe-artik ... anatomisch

Voor mijn paard niet omdat ze een dikke buik heeft maar omdat deze fijn veel ruimte geeft voor haar om dr voorbenen naar achter te bewegen. Maar is eigenlijk bedoeld voor een buik natuurlijk. Is heeel fijn

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:54

Sterrenpony schreef:
Dan gaan we voor de 70cm

Gaat trouwens om deze singel geloof dat ik dan wel het juiste model te pakken heb

[ [url=m/9sS1s0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze ook besteld! Had de 60cm en nu de 70cm besteld omdat de 60cm te kort was. Die singel is mega zacht dus lijkt me wel fijn voor je paard!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:20

Sterrenpony schreef:
Dan gaan we voor de 70cm

[ [url=m/9sS1s0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht je hem nog niet besteld hebben, hij is opeens weer duurder. De mijne krijg ik denk ik woensdag binnen. Als hij niet past kan je hem eventueel overkopen. Scheelt je geld haha! Heb een bruine maat 70cm besteld.

Sterrenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:41

Ik heb hem al besteld gister avond voor €60,72 *\o/*
Ik zie inderdaad dat hij nu uit de sale is gehaald en weer €94,90 kost :')
Hebben wij geluk <<)

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 08:45

Iemand ervaring met de stubben equi soft?
Mijn nieuwe horka singel vond ik toch niet heel mooi liggen, dus als iemand nog zo'n singel zoekt (1 keer gebruikt...), stuur me een pb :')

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:43

Sterrenpony schreef:
Hebben wij geluk <<)

Wat stom... ik wou deze ook misschien kopen :P

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:22

Drico schreef:
Sterrenpony schreef:
Hebben wij geluk <<)

Wat stom... ik wou deze ook misschien kopen :P

Ik ook ;(

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:22

Oh dat scheelde best een hoop

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:44

Mocht de mijne niet passen doe ik de mijne weg voor die aanbiedingsprijs! Ik laat het woensdag weten, denk dat hij dinsdag binnen komt!

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 21:09

Wat een enorm interessant onderwerp!

Naar aanleiding van dit topic zijn wij vanmiddag ook eens even naar de singel van ons zadel gaan kijken. Net als iemand anders in hier in het topic (met haflinger) hebben wij namelijk ook het probleem dat het zadel prima in balans ligt maar dat het met het opstappen enorm schuift. Zouden jullie mee willen kijken en tips geven?

Afbeelding
Hierbij ons zadel. N.a.v. dit topic zagen wij dat we de singel er verkeerd om aan hadden :') [we hebben hem ook andersom gehad overigens, het probleem bleef hetzelfde]. Is dit nou een crescent of een assymetric?

Afbeelding
Hierbij ons paard. Quarter merrie, stokmaat weet ik niet heel zeker maar ik gok zo 1.45-1.48. Op zich lijkt me dat de singelplek niet erg ver naar voren ligt? En ze is ook niet dik... Op de foto niet zichtbaar, maar ze is wel héél rond! Dit speelt wellicht mee met het schuiven?

Afbeelding

Afbeelding
En de ligging op het paard.

Ik denk dat de singel wel wat langer mag? Deze singel is 60 cm. Welk model zou het beste zijn (moeten we een crescent? Of een assymetric?) en helpen tegen het schuiven met opstappen? We hebben in principe geen voorkeur qua materiaalkeus en kleur.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 22:13

Fillis schreef:
Wat een enorm interessant onderwerp!

Naar aanleiding van dit topic zijn wij vanmiddag ook eens even naar de singel van ons zadel gaan kijken. Net als iemand anders in hier in het topic (met haflinger) hebben wij namelijk ook het probleem dat het zadel prima in balans ligt maar dat het met het opstappen enorm schuift. Zouden jullie mee willen kijken en tips geven?

[ [url=m/MFFoeN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij ons zadel. N.a.v. dit topic zagen wij dat we de singel er verkeerd om aan hadden :') [we hebben hem ook andersom gehad overigens, het probleem bleef hetzelfde]. Is dit nou een crescent of een assymetric?

[ [url=m/0NCemR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hierbij ons paard. Quarter merrie, stokmaat weet ik niet heel zeker maar ik gok zo 1.45-1.48. Op zich lijkt me dat de singelplek niet erg ver naar voren ligt? En ze is ook niet dik... Op de foto niet zichtbaar, maar ze is wel héél rond! Dit speelt wellicht mee met het schuiven?

[ [url=m/56Lp4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IgpnCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de ligging op het paard.

Ik denk dat de singel wel wat langer mag? Deze singel is 60 cm. Welk model zou het beste zijn (moeten we een crescent? Of een assymetric?) en helpen tegen het schuiven met opstappen? We hebben in principe geen voorkeur qua materiaalkeus en kleur.

Qua model waag ik mij niet over :')
Maar qua lengte zou ik zeggen zou wel een maatje langer kunnen :j