Het allerbeste vliegenmasker.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melanie20

Re: Het allerbeste vliegenmasker.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:34

En wie weet welke masker een grote uitsparing hebben voor de voorpluk?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:58

superpony schreef:
Coentjuh schreef:
Inmiddels ook de Shires binnen zowel maat Pony als maat Cob. Ik ben nou niet gelijk super fan moet ik zeggen, de Felix Buhler vliegenmaskers hebben echt een veel fijnere pasvorm (heb evt. nog een full te koop met franjes). Het probleem is dat er bij FB een groot verschil is tussen maat S en maat M, dus vandaar dat ik de FB niet aandurfde.

Bij deze Shires zit er ook geen uitsparing voor de maantop kom ik nu achter. De maat Cob past mijn Quarter trouwens niet eens, dus zo heel groot vallen ze niet uit. Nou heeft hij ook wel een dikke kop met brede kaak :D. Maar goed, qua maten ben ik nog niet echt geholpen met een masker voor mijn kleine Arabje.

Ik denk dat ik toch maat Pony terug ga sturen, want ik heb het gevoel dat het masker anders te hoog zit (trekt aan zijn oren) en ook is er weinig bewegingsruimte bij de oren. Kaak zit wel mooi, maar ook de uitsparing van de ogen komt iets te hoog uit. Dus denk dat het beste is om evt. stukje klittenband erop kan naaien voor de flappen bij de Cob? Wat vinden jullie? Hij vond de modeshow wel leuk trouwens.

[ [url=m/kH003U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat raar. Zit er geen rekstof bij de kaak bij deze?

Bedoel je omdat ik vertelde dat hij bij de Quarter niet past? (het gaat om de Arab voor nu :D). Denk dat ik inderdaad de maat Pony terug ga sturen.

Wat betreft kaak en Quarter. De stof rekt wel mee, maar dit meer om aan te geven dat de Shires maat Cob niet zo groot uitvalt. Quarter zit normaal tussen Cob en Full in. Heeft alleen nu geen nieuw masker nodig omdat hij er nog 3 heeft.

Over de bokkers die masker met neusflap hebben. Ik heb er ook 1 (ook voor de kleine Arab), maar die valt niet overdreven lang (Pfiff 'weidemasker' geloof ik). Is idd regelmatig schoonmaken. Heb ook een paar Felix Buhler maskers met franjes welke ik nu wel extra fijn vind omdat daar geen gaatjes dicht gaan zitten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:59

melanie20 schreef:
Marsu schreef:
Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.

[ Afbeelding ]

Weet iemand dit?

https://hypostore.nl/catalogsearch/result/?q=Fly+guard

De foto is van hypostore en ze hebben hem nog in het assortiment

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:18

melanie20 schreef:

Daarvoor heb ik voor mn new forest de lemieux.

Coentjuh, ow sorry. Je hebt een arabier. Ik dacht aan maatje arabier.

Het valt me mee hoe ze passen bij de quarters. Makkelijker dan een halster voor de ruin :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:47

superpony schreef:
melanie20 schreef:

J

Heb je daar een foto’s van?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:57

superpony schreef:
melanie20 schreef:

Vandaag gekocht haha

Afbeelding

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:30

superpony schreef:
melanie20 schreef:

Coentjuh, ow sorry. Je hebt een arabier. Ik dacht aan maatje arabier.

Het valt me mee hoe ze passen bij de quarters. Makkelijker dan een halster voor de ruin :)

Haha begrepen we elkaar niet goed. Ja klopt ik bedoelde het Arabisch paard (2) en nummer 3 is een Quarter hengst (met bolle wangetjes zoals een meisje vroeger van stal altijd zei :D )

De Felix Buhler heeft ook een prima ruimte voor de voorpluk!
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 11-08-20 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:47

melanie20 schreef:

Zie de foto van saams hieronder. Ik heb alleen met neusnetje, maar echt mooie ruime opening en netjes afgewerkt voor de voorpluk.

Coentjuh, ow ja, wij zeggen altijd; hamsterwangen :)

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:14

Aangezien ik geen ervaring had met vliegenmaskers, en mijn paarden dit jaar toch wel wat gezwollen ogen kregen, heb ik op basis van ervaringen en reviews in dit topic 2 Field Relief Max maskers gekocht. Mijn paarden hebben deze maskers nu 6 dagen overdag om. Ze zitten heel fijn. Echter merkte ik vanavond bij een van mijn paarden aan een zijkant een schuurplek (nog net niet kaal). Precies op de plek waar de overgang van harde naar elastische stof is (naad). Misschien niet strak genoeg aangetrokken? Of zijn er meer bokkers bekend met dit euvel? Welke vliegenmasker is dan voor een gevoelige huid geschikt? Zoek dus eigenlijk een vliegenmasker zonder naden?

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:49

fokkertje schreef:
Aangezien ik geen ervaring had met vliegenmaskers, en mijn paarden dit jaar toch wel wat gezwollen ogen kregen, heb ik op basis van ervaringen en reviews in dit topic 2 Field Relief Max maskers gekocht. Mijn paarden hebben deze maskers nu 6 dagen overdag om. Ze zitten heel fijn. Echter merkte ik vanavond bij een van mijn paarden aan een zijkant een schuurplek (nog net niet kaal). Precies op de plek waar de overgang van harde naar elastische stof is (naad). Misschien niet strak genoeg aangetrokken? Of zijn er meer bokkers bekend met dit euvel? Welke vliegenmasker is dan voor een gevoelige huid geschikt? Zoek dus eigenlijk een vliegenmasker zonder naden?

Nee die ervaring heb ik niet met field relief. Die van mij heeft deze 24/7 om zonder schuurplekken. Zit die heel los of goed aangesloten?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:09

MTinker schreef:
fokkertje schreef:

Nee die ervaring heb ik niet met field relief. Die van mij heeft deze 24/7 om zonder schuurplekken. Zit die heel los of goed aangesloten?

Ik ervaar dit ook niet. Juist van alle andere maskers die ik tot nu toe geprobeerd heb zorgen voor schuurplekken/gaan snel af.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:05

fokkertje schreef:

Niet specifiek met de field relief maar mijn merrie heeft dit tot nu toe bij verschillende maskers naar verloop van tijd helaas.
Soms gaat het een heel seizoen goed en is het een jaar later wel raak.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:59

Heb nu een shires masker met neus franjes. Moet zeggen dat mijn pony er goed op reageert.
Heb wel de oren eraf geknipt en de franjes wat ingekort

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:34

Hey ik lees al een tijdje mee en zie dat de maskers van Le mieux en shires bij de meeste wel goed beoordeeld worden.

Nu ben ik gaan Google en kwam ik vliegenmaskers met franjes tegen. https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... jwEALw_wcB

En ik kwam deze zonder oren tegen.
https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... zLEALw_wcB

Weet iemand of ze hier ook een combinatie van hebben? Ik heb namelijk een Fries met enorm dikke voorpluk waarbij ik de opening (van Le mieux) er wat klein uit vind zien om makkelijk doorheen te halen elke keer. Maar de franjes lijken mij weer heel fijn om de vliegen van de neus af te halen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:52

Ik zoek eigenlijk de combi neusfranjes, zonder oren en met voorpluk uitsparing . Oh ja en uv werend.
En dan nog de zachte doorkijkstof van lemieux en shires

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 09:34

Helaas wel met oren, maar wel die fijne en ruime stof bij de ogen en incl. franjes. Felix Buhler. Heb trouwens een maat full te koop. Wel roze.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:53

Ik moet op zoek naar een nieuwe vliegenmasker. Ik kwam er vandaag achter dat hij helaas toch drukking achter zijn oren krijgt van de Lemieux. Dit is al het tweede seizoen dat ik hem gebruik en het is me niet eerder opgevallen. Bij droog weer heeft hij hem in principe elke dag de hele dag op ivm snel ontstoken ogen en zeer boos bij vliegen bij zijn ogen. In de nacht gaat hij wel altijd af.

Maar ik zoek dus nu een vliegenmasker die achter de hals absoluut niet voor drukkingen kan zorgen maar die wel van goede stevige kwaliteit is, waar hij zonder last van te hebben de hele dag mee kan staan. Welke zijn aan te raden?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:58

Ik ben erg fan van de Cashel. Mijn merrie krijgt ook snel wondjes / plekjes maar met de Cashel gaat het goed!

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:28

Het probleem lijkt te zijn dat het elastiek achter zijn oren naar voren schuift. Dus als ik hem omdoe trek ik het altijd recht naar achter, maar als hij gaat grazen dan glijdt dat terug. Die cashel ziet er goed uit, ziet er alleen naar uit alsof die ook zo’n elastieken band heeft? Of blijft die mooi zitten?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:05

Cashel heeft geen elastiek

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:45

Floorg18 schreef:
Ik moet op zoek naar een nieuwe vliegenmasker. Ik kwam er vandaag achter dat hij helaas toch drukking achter zijn oren krijgt van de Lemieux. Dit is al het tweede seizoen dat ik hem gebruik en het is me niet eerder opgevallen. Bij droog weer heeft hij hem in principe elke dag de hele dag op ivm snel ontstoken ogen en zeer boos bij vliegen bij zijn ogen. In de nacht gaat hij wel altijd af.

Maar ik zoek dus nu een vliegenmasker die achter de hals absoluut niet voor drukkingen kan zorgen maar die wel van goede stevige kwaliteit is, waar hij zonder last van te hebben de hele dag mee kan staan. Welke zijn aan te raden?

Ow, vervelend zeg. Ik ga morgen eens kijken hoe het bij mijn lemieuwx zit. Die heeft de gevoelige niet om, maar ben benieuwd want wilde die volgend jaar wel voor de gevoelige vanwege de zachte randen.

Kan ie niet vies zijn? Dat de randen hard zijn geworden bijv?

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:37

superpony schreef:
Floorg18 schreef:

Ow, vervelend zeg. Ik ga morgen eens kijken hoe het bij mijn lemieuwx zit. Die heeft de gevoelige niet om, maar ben benieuwd want wilde die volgend jaar wel voor de gevoelige vanwege de zachte randen.

Kan ie niet vies zijn? Dat de randen hard zijn geworden bijv?

Als hij gerold heeft zit er soms wat zand onder, maar de kap is niet vies of hard. Als ik hem om doe zit hij prima:

Afbeelding

Maar op een gegeven moment zakt dat randje naar voren naar zijn oren, ik denk dat hij daar die drukking van heeft gekregen.

Afbeelding
Hij heeft nu een mooi wit randje achter zijn oren gekregen :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:43

Oke, duidelijk! Jammer zeg. Hij zou zijn oren wat meer in model moeten houden misschien :p

Maar zonder gekkigheid; Mijn ruin die de lemieux om heeft, heeft mega veel haar, dus het leunt nog op manen.
Dat is bij die gevoelige echt veel minder en iets om dan rekening mee te houden.
Die had nu per ongeluk een shires en ging goed. Dan hou ik die even. Hij is nu wel iets kaal waar het masker stof had zitten, maar het is het 1 of het ander.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:01

Floorg18 en dit dan? Dit drukt niet achter de oren.

Afbeelding

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:39

Ik had de cashel besteld, maar die was te groot. Toevallig kwam ik dit weekend die van WW tegen op wedstrijd. Gepast en gekocht. Kende deze helemaal niet, maar hij zit prima!
Afbeelding
Afbeelding