Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Coentjuh schreef:Inmiddels ook de Shires binnen zowel maat Pony als maat Cob. Ik ben nou niet gelijk super fan moet ik zeggen, de Felix Buhler vliegenmaskers hebben echt een veel fijnere pasvorm (heb evt. nog een full te koop met franjes). Het probleem is dat er bij FB een groot verschil is tussen maat S en maat M, dus vandaar dat ik de FB niet aandurfde.
Bij deze Shires zit er ook geen uitsparing voor de maantop kom ik nu achter. De maat Cob past mijn Quarter trouwens niet eens, dus zo heel groot vallen ze niet uit. Nou heeft hij ook wel een dikke kop met brede kaak. Maar goed, qua maten ben ik nog niet echt geholpen met een masker voor mijn kleine Arabje.
Ik denk dat ik toch maat Pony terug ga sturen, want ik heb het gevoel dat het masker anders te hoog zit (trekt aan zijn oren) en ook is er weinig bewegingsruimte bij de oren. Kaak zit wel mooi, maar ook de uitsparing van de ogen komt iets te hoog uit. Dus denk dat het beste is om evt. stukje klittenband erop kan naaien voor de flappen bij de Cob? Wat vinden jullie? Hij vond de modeshow wel leuk trouwens.
[ [url=m/kH003U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat raar. Zit er geen rekstof bij de kaak bij deze?
melanie20 schreef:Marsu schreef:Sinds ik vorig jaar het fly guard masker van Busse ontdekt heb, wil ik niks anders meer. Deze is achter de oren te verstellen en dit is het eerste masker wat mijn paard laat zitten. Eerder liep ik elke dag wel een paar keer de wei af te zoeken naar het masker, maar deze laat ze zonder problemen zitten.
[ Afbeelding ]
Weet iemand dit?
superpony schreef:melanie20 schreef:En wie weet welke masker een grote uitsparing hebben voor de voorpluk?
Daarvoor heb ik voor mn new forest de lemieux.
Coentjuh, ow sorry. Je hebt een arabier. Ik dacht aan maatje arabier.
Het valt me mee hoe ze passen bij de quarters. Makkelijker dan een halster voor de ruin
fokkertje schreef:Aangezien ik geen ervaring had met vliegenmaskers, en mijn paarden dit jaar toch wel wat gezwollen ogen kregen, heb ik op basis van ervaringen en reviews in dit topic 2 Field Relief Max maskers gekocht. Mijn paarden hebben deze maskers nu 6 dagen overdag om. Ze zitten heel fijn. Echter merkte ik vanavond bij een van mijn paarden aan een zijkant een schuurplek (nog net niet kaal). Precies op de plek waar de overgang van harde naar elastische stof is (naad). Misschien niet strak genoeg aangetrokken? Of zijn er meer bokkers bekend met dit euvel? Welke vliegenmasker is dan voor een gevoelige huid geschikt? Zoek dus eigenlijk een vliegenmasker zonder naden?
MTinker schreef:fokkertje schreef:Aangezien ik geen ervaring had met vliegenmaskers, en mijn paarden dit jaar toch wel wat gezwollen ogen kregen, heb ik op basis van ervaringen en reviews in dit topic 2 Field Relief Max maskers gekocht. Mijn paarden hebben deze maskers nu 6 dagen overdag om. Ze zitten heel fijn. Echter merkte ik vanavond bij een van mijn paarden aan een zijkant een schuurplek (nog net niet kaal). Precies op de plek waar de overgang van harde naar elastische stof is (naad). Misschien niet strak genoeg aangetrokken? Of zijn er meer bokkers bekend met dit euvel? Welke vliegenmasker is dan voor een gevoelige huid geschikt? Zoek dus eigenlijk een vliegenmasker zonder naden?
Nee die ervaring heb ik niet met field relief. Die van mij heeft deze 24/7 om zonder schuurplekken. Zit die heel los of goed aangesloten?
fokkertje schreef:Aangezien ik geen ervaring had met vliegenmaskers, en mijn paarden dit jaar toch wel wat gezwollen ogen kregen, heb ik op basis van ervaringen en reviews in dit topic 2 Field Relief Max maskers gekocht. Mijn paarden hebben deze maskers nu 6 dagen overdag om. Ze zitten heel fijn. Echter merkte ik vanavond bij een van mijn paarden aan een zijkant een schuurplek (nog net niet kaal). Precies op de plek waar de overgang van harde naar elastische stof is (naad). Misschien niet strak genoeg aangetrokken? Of zijn er meer bokkers bekend met dit euvel? Welke vliegenmasker is dan voor een gevoelige huid geschikt? Zoek dus eigenlijk een vliegenmasker zonder naden?
Floorg18 schreef:Ik moet op zoek naar een nieuwe vliegenmasker. Ik kwam er vandaag achter dat hij helaas toch drukking achter zijn oren krijgt van de Lemieux. Dit is al het tweede seizoen dat ik hem gebruik en het is me niet eerder opgevallen. Bij droog weer heeft hij hem in principe elke dag de hele dag op ivm snel ontstoken ogen en zeer boos bij vliegen bij zijn ogen. In de nacht gaat hij wel altijd af.
Maar ik zoek dus nu een vliegenmasker die achter de hals absoluut niet voor drukkingen kan zorgen maar die wel van goede stevige kwaliteit is, waar hij zonder last van te hebben de hele dag mee kan staan. Welke zijn aan te raden?
superpony schreef:Floorg18 schreef:Ik moet op zoek naar een nieuwe vliegenmasker. Ik kwam er vandaag achter dat hij helaas toch drukking achter zijn oren krijgt van de Lemieux. Dit is al het tweede seizoen dat ik hem gebruik en het is me niet eerder opgevallen. Bij droog weer heeft hij hem in principe elke dag de hele dag op ivm snel ontstoken ogen en zeer boos bij vliegen bij zijn ogen. In de nacht gaat hij wel altijd af.
Maar ik zoek dus nu een vliegenmasker die achter de hals absoluut niet voor drukkingen kan zorgen maar die wel van goede stevige kwaliteit is, waar hij zonder last van te hebben de hele dag mee kan staan. Welke zijn aan te raden?
Ow, vervelend zeg. Ik ga morgen eens kijken hoe het bij mijn lemieuwx zit. Die heeft de gevoelige niet om, maar ben benieuwd want wilde die volgend jaar wel voor de gevoelige vanwege de zachte randen.
Kan ie niet vies zijn? Dat de randen hard zijn geworden bijv?