Opgelicht met een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Opgelicht met een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:00

Goed zo TS! Wat fijn dat je hulp krijgt, met je paard en met het zadel! Top! En verder: ik denk dat je de goede beslissingen neemt nu!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:08

Goed bezig TS!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:25

TS ga je wel mee met het zadel terug brengen? Vertrouw nu ook niet blind op mensen die je willen helpen. Misschien ben ik argwanend maar er zijn mensen voor minder opgelicht door mensen die ze dachten te vertrouwen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:03

Goed bezig TS! Fijn om te horen!!!
en inderdaad sluit ik mezelf even aan mij Ladygiroc

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:05

Ladygiroc schreef:
TS ga je wel mee met het zadel terug brengen? Vertrouw nu ook niet blind op mensen die je willen helpen. Misschien ben ik argwanend maar er zijn mensen voor minder opgelicht door mensen die ze dachten te vertrouwen.

Wat is de mening van je ouders inzake dit? Zij hebben toch het zadel betaald? Zijn zij akkoord?
Aardig dat deze man wil helpen, maar maak je daar niet afhankelijk van. Mag hij in naam van jou onderhandelen? Bespreek vooraf wat de mogelijkheden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:11

Ik ga mee naar de shop. Mijn ouders stemmen voor.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:51

Klinkt goed TS, en wat fijn dat die meneer zo de tijd neemt om je te helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:36

Kleine impressie van gisteren:
*knip*

Ik wil er naar oefenen dat ze haar hoofd lager heeft, niet per se ronder. Hoe lager hoe beter volgens mij.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-18 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:27

Dat ziet er al goed uit! Je wil er inderdaad naar toe werken dat ze zo lang en laag mogelijk lopen, want dan maakt je paard zijn bovenlijn ( staart, bekken, rug, hals en hoofd) mooi lang en rek je deze spieren op voor meer souplesse

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:33

tagger schreef:
Beste TS.
Nu wordt je dus toch het slachtoffer van bokt.. Je krijgt allemaal goedbedoelde onzin voorgeschoteld van mensen die geen idee hebben....
Van juridische stappen tot de zoveelste charlatan die doktertje gaat spelen met jouw paard en op kosten van jouw ouders.
Gebruik je nuchtere verstand en bedenk:

1. Je hebt een prachtig zadel. Daar is hard voor gewerkt. Wees er heel erg zuinig op.
2. Jouw paard heeft gewoon een gevoelige huid en is arm bespierd.
3. Rijd nooit zonder gel-pad. Daarmee voorkom je drukplekjes. Mijn zoon is springruiter, rijdt veel verschillende paarden, allemaal met hetzelfde zadel, maar altijd met gel-pad
4. Een zadelleverancier hoeft alleen maar te controleren of het zadel jóuw past. Als jij goed in je zadel zit, dan belast jij je paard op de goede plek.
5. Een paard is in ontwikkeling als jij hem gaat trainen. Daar kun je onmogelijk je zadel elke keer op aanpassen. Vandaar die gel-pad
6. Je hebt een paard met een werkwillig karakter. Verveel hem niet met eindeloos longeren of weidegang. Het is geen koudbloed.

Ok, dit verhaal zou ik in z'n totaliteit negeren. Bijna grappig, zo fout als dit is. Gewoon elk punt is fout.. _O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:35

Mara2000 schreef:
tagger schreef:
Beste TS.
Nu wordt je dus toch het slachtoffer van bokt.. Je krijgt allemaal goedbedoelde onzin voorgeschoteld van mensen die geen idee hebben....
Van juridische stappen tot de zoveelste charlatan die doktertje gaat spelen met jouw paard en op kosten van jouw ouders.

1. Je hebt een prachtig zadel. Daar is hard voor gewerkt. Wees er heel erg zuinig op.
3. Rijd nooit zonder gel-pad. Daarmee voorkom je drukplekjes. Mijn zoon is springruiter, rijdt veel verschillende paarden, allemaal met hetzelfde zadel, maar altijd met gel-pad
4. Een zadelleverancier hoeft alleen maar te controleren of het zadel jóuw past. Als jij goed in je zadel zit, dan belast jij je paard op de goede plek.
5. Een paard is in ontwikkeling als jij hem gaat trainen. Daar kun je onmogelijk je zadel elke keer op aanpassen. Vandaar die gel-pad
6. Je hebt een paard met een werkwillig karakter. Verveel hem niet met eindeloos longeren of weidegang. Het is geen koudbloed.

Ok, dit verhaal zou ik in z'n totaliteit negeren. Bijna grappig, zo fout als dit is. Gewoon elk punt is fout.. _O-

Ik denk 1 aprilgrap?!!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:02

Of het is de verkoper van het BR zadel :')

Inderdaad lang en laag TS, het liefst met het neusje over de grond. Nu krult ie nog erg op.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:15

Mara2000 schreef:
tagger schreef:
Beste TS.

Met punt 5 ben ik het nochtans eens. Als je op dit moment een perfect passend zadel hebt en je paard krijgt meer spieren verandert het paard en past het zadel niet meer perfect.
Een gelpad is in theorie misschien niet ideaal, maar kan in praktijk erg nuttig zijn.
Punt 4 dan weer niet, wanneer je een zadel koopt moet het aan beide kanten passen, zowel voor het paard als voor de ruiter.
In het algemeen denk ik ook wel dat het aantal behandelaars van paarden voor een deel nuttig is, maar ook voor een (groot) deel een modeverschijnsel. En dat er in sommige pensionstallen en maneges een soort opbod ontstaat van om ter vaakst een behandelaar bij je paard te hebben.
Een fysio bij je paard is prima, maar als de fysio hem loswerkt en de ruiter rijdt hem vervolgens terug vast dan heeft het ook geen nut.
Op een correcte manier rijden en je paard kritisch blijven bekijken blijft toch de basis.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:43

Je bent goed bezig TS!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:27

Sclimpre
Dan zijn er betere opties, zoals die tempurachtige pads. Ben even de naam kwijt. Bij onze vorige merrie die erg in ontwikkeling was heb ik een goed tweedehands zadel met verwisselbare boom gekocht en iedere 3 maanden de zadelmaker laten komen. Pas na een jaar een ander zadel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:34

Goed dat je zonder zadel aan de slag bent gegaan TS!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:03

DatBenIkNou schreef:
Sclimpre
Dan zijn er betere opties, zoals die tempurachtige pads. Ben even de naam kwijt. Bij onze vorige merrie die erg in ontwikkeling was heb ik een goed tweedehands zadel met verwisselbare boom gekocht en iedere 3 maanden de zadelmaker laten komen. Pas na een jaar een ander zadel.

Zou best kunnen hoor! Ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt, ze hebben vaak zo nogal een vies oranje kleurtje. Vaak is het ook wel kwestie van proberen en kijken waar je paard goed op reageert.
Maar het belangrijkste vind ik dat als iemand iets post wat niet overeenkomt met de mening van de meerderheid, zoals de post van tagger, dat er toch gekeken wordt of er niets nuttigs inzit ipv van sneren uit te delen. En de opmerking dat bokt mensen vaak naar dure oplossingen stuurt klopt ook wel ergens.
Uiteraard is een forum nuttig om tips te krijgen, maar dan moet je er zelf kritisch mee aan de slag. En je ziet wel topics waarbij er heel veel suggesties komen waar de TS dan overal op ingaat, handenvol geld uitgeeft en geen stap dichter bij de oplossing komt.
In die zin vind ik de post van tagger bijzonder nuttig, terwijl ik het niet met alle punten eens ben.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 21-03-18 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:21

tagger schreef:
Beste TS.

Ah, de verkoper van het nieuwe zadel van TS zit ook op Bokt? :P

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:41

Cayenne schreef:
tagger schreef:
Beste TS.

Ah, de verkoper van het nieuwe zadel van TS zit ook op Bokt? :P

Dat, of deze persoon heeft aandelen in een bedrijf wat gel-pads maakt. :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:43

Of hij heeft gewoon een andere mening dan jullie. Waarom zou dat meteen betekenen dat hij hier post om iets te ‘verkopen’?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:37

Super TS, ik heb de laatste pagina's enkel jouw reacties gelezen en moet zeggen dat je echt super aan je paard denkt.
Ik duim dat je je centen terug krijgt van je niet passende zadel.
En echt super dat je een stalgenoot hebt die je wilt ondersteunen met je training van je paard.
De beste training voor later op het paard begint namelijk altijd op de grond.

Toj toj

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:36

Pff wat een ellende
Vandaag met die meneer naar die shop geweest. Eerst ging die meneer alleen. Hij pakte het zadel en was weg haha. Naja. Later kwam hij me halen. Ik moest mee van de winkelier. Prima, ga ik toch mee.
Hele boze winkelier. Het was geen manier van doen dit zei hij. Het lag goed. En blablabla. Nou best, ik laat mijn rekeningnummer achter zodat hij het geld retour kon doen. Ja zou hij doen.
Belt hij daarna gauw mijn moeder op. Of ze ervan wist enzo. En hij zei ook mooi dat we niet alles terugkrijgen omdat het zadel gebruikt is!!!
Hij had kunnen zien dat het NIET past!!!!
En hij wilde het wel opvullen of ruilen anders. Pfff...... Gaan we weer........ :(

Wat moet ik hier nou mee...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:47

Ben jij meerderjarig ts?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:51

Wat je hier mee moet? Je poot stijf houden. Het zadel past niet en gaat ook niet passen met opvullen en ruilen wil je niet want dan heb je grote kans dat je weer een niet-passend zadel hebt.
Wat je wel wilt? 50 of 100 Euro leergeld betalen - tja het zadel is gebruikt dus zo toon jij je goede wil - en de rest wil je dus gewoon teruggestort hebben op je rekening en hij mag het zadel nogmaals verkopen en de groeten.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:53

Je hebt het zadel daar achtergelaten en hij moet het geld overmaken begrijp ik hieruit?