Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sheran schreef:Ik heb uiteindelijk besloten toch mijn London weg te doen. Ik zit er niet fijn op en de looks zijn ook niet wat ik uiteidelijk wil... maar hij gaat pas weg als ik een goed alternatief heb. Wat zijn de boomloze dressuurzadels die toch een vrij gesloten zit hebben en geschikt zijn boor lange dunne mensen? De London is me qua kont eigenlijk te groot maar qua benen te klein. De Lexington spreekt me verder ook niet echt aan... Andere merken mogen ook natuurlijk maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Hoe meer het op een normaal dressuurzadel lijkt hoe beter. RWC Dressage ziet er best mooi uut maar de zweetbladen lijken wel erg kort? Wat zijn de modellen waar ik naar kan kijken?
Jennyxx schreef:Hier misschien een verklaring voor de droge plekken die soms onder een Ghost zadel verschijnen? Dus juist geen lucht/ventilatie die de plek droog laat, maar juist gebrek en lucht en wrijving waardoor er niet gezweet hoeft te worden.
[ Video ]
Kwetal schreef:Jennyxx schreef:Hier misschien een verklaring voor de droge plekken die soms onder een Ghost zadel verschijnen? Dus juist geen lucht/ventilatie die de plek droog laat, maar juist gebrek en lucht en wrijving waardoor er niet gezweet hoeft te worden.
[ Video ]
Ik denk dat het 2 kanten op kan - we zijn dit allemaal aan het testen.
Geen wrijving vanwege geen beweging geeft inderdaad de droge onregelmatige plek zoals in de foto - maar omdat een boomloos zadel toch anders in elkaar zit, vermoeden we dat er hier en daar ventilatie plaatsvindt over de wervelkolom wat dan een beetje naar beneden uitstraalt. Dan is het in het midden ook droog.
We hadden zelfs met een Burioni pad - met gel erop en wol er onder - een gigantische droge plek. Echt zo'nmomentje, maar alles was koel op de rug. Paard voelde zich happy, ook later geen centje pijn.
![]()
Wij zoeken naarstig verder, maar zijn voorlopig niet verontrust.![]()
En Jenny, bedankt voor het filmpje - ook mooi duidelijk zo
Anoniem schreef:Ik heb net 1,5 uurtje oo een christ iberica gereden en zalig zat t.
Alleen soms wat onstabiel met name in draf. Komt door mijzelf.
Welke beugelriemen gaan er goed aan qua lengte??
emilyke12 schreef:iemand hier ervaring met een arizona nut op een paard met hoge spitse schoft? heb namelijk een op marktplaats op het oog, maar twijfel nog of het passend te krijgen is, ik heb zowiezo nog hd inlages liggen, zou dat genoeg kunnen zijn?
Ik heb een tijd een barefoot cheyenne gehad zonder vps, en deze lag toch ondankd hd inlages op zijn schoft, misschien dat het met vps weer net anders is?