Hoofdstel PS Of Sweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:36

Volgens mij kan het prima, kleur bruin is vrij donker nl. Cognac en derg vind ik altijd net iets te. Ik zit helaas niet in de buurt van rutphen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:02

Deze stond vandaag op de facebookpagina van ps of sweden, lijkt me gelijk een antwoord op bovenstaande vraag
Afbeelding

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 08:40

Cemlys schreef:
Deze stond vandaag op de facebookpagina van ps of sweden, lijkt me gelijk een antwoord op bovenstaande vraag
[ [url=m/Tmiqsl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, wat mooi! Dat beantwoordt mijn vraag inderdaad volledig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:28

Ik wil graag een sjabrak bestellen bij PS maar de verzendkosten zijn erg hoog (32 euro ong) is er iemand die toevallig ook iets wil bestellen?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:34

Over een week of wat wil ik een hoofdstel bestellen. Heb nog geen precieze planning.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:39

Ik wil misschien een hackamore neusje bestellen, maar daar twijfel ik nog over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:06

Ik wilde eigenlijk wel snel bestellen ivm de korting. Dus mocht iemand iets samen willen bestellen laat maar even weten :)

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:06

Zijn hier mensen met ervaring met de hooks?

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:47

magiclove schreef:
Zijn hier mensen met ervaring met de hooks?

De enige ervaring die ik tot nu toe heb is dat ik nooit meer iets koop wat ze nog niet hebben :')
Jeetje wat duurt wachten lang, zeker als ze al 4x de ontvangst datum hebben veranderd.
Als het goed is komt mijn bruin hoofdstel maat Cob 15/11 binnen!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:13

Ik vind het erg jammer dat die van Hooks een keelriem heeft, anders had ik hem ook wel aangeschaft -O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:29

Wat vind je daar jammer aan?

Hier nog een foto van mijne te paard :D Ben er echt onwijs blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:36

Die is ook heel mooi!

Vind het zelf niet mooi zo'n keelriem, heb ook een ijslander en bij die hoofdstellen zit het er eigenlijk nooit aan :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:10

Hoe is de inwerking vergeleken met een Mexicaanse neusriem? Die van hooks lijkt door de keelriem bijna op een Mexicaans hoofdstel, afgezien van t feit dat de neusriem wat anders loopt.

Maar merkt men echt verschil bij de paarden?

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 00:41

Anoniem schreef:
Ik wilde eigenlijk wel snel bestellen ivm de korting. Dus mocht iemand iets samen willen bestellen laat maar even weten :)

....welke korting? Kan hier niets over vinden en ben wel benieuwd dan :o

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:54

Zijn er ook originele Ps of Sweden gebruikers in het Noorden van Nederland? Waar ik 1 keer mee zou mogen test rijden? natuurlijk rij ik dan met paard naar jullie locatie zodat het hoofdstel op jullie locatie blijft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:03

Ik zit in het noorden maar heb alleen een cobmaat

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:31

Ik heb de Hooks. Prijs/kwaliteit is in verhouding. Geen super mooi leer maar beter dan wat je in Nederland koopt voor deze prijs. Gewoon netjes dus. Het riempje wat door de neusriem lolopt is gewoon plat en niet mooi rondgenaaid zoals op de bovenstaande foto. Zou bij een strakkere afstelling misschien kunnen gaan schuren want het verdraait een beetje in de bocht.

Blijf wat aan het klooien met de afstelling. Hij zit nu een beetje als een Mexicaanse neusriem. Zal hem toch eens wat lager in gaan stellen.
Merk geen verschil voor mijn paard. Nu heb ik alles altijd wel heel erg losjes zitten dus dat is misschien de reden. Was benieuwd of hij met dit hoofstel minder kriebelig en schuurderig was na het rijden maar merk daar dus weinig verschil in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:40

Patt schreef:
Anoniem schreef:

....welke korting? Kan hier niets over vinden en ben wel benieuwd dan :o

Is inmiddels al voorbij

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:57

pol013 schreef:
Ik heb de Hooks. Prijs/kwaliteit is in verhouding. Geen super mooi leer maar beter dan wat je in Nederland koopt voor deze prijs. Gewoon netjes dus. Het riempje wat door de neusriem lolopt is gewoon plat en niet mooi rondgenaaid zoals op de bovenstaande foto. Zou bij een strakkere afstelling misschien kunnen gaan schuren want het verdraait een beetje in de bocht.

Blijf wat aan het klooien met de afstelling. Hij zit nu een beetje als een Mexicaanse neusriem. Zal hem toch eens wat lager in gaan stellen.
Merk geen verschil voor mijn paard. Nu heb ik alles altijd wel heel erg losjes zitten dus dat is misschien de reden. Was benieuwd of hij met dit hoofstel minder kriebelig en schuurderig was na het rijden maar merk daar dus weinig verschil in.

Heb je misschien een foto van het hoofdstel om je paard? Ben erg benieuwd :j

Jelaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:34

Hebben jullie het nieuwe hoofdstel van hypostore al gezien, lijkt wel heeeeel erg op de psofsweden change revolution?!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:32

Jelaaa schreef:
Hebben jullie het nieuwe hoofdstel van hypostore al gezien, lijkt wel heeeeel erg op de psofsweden change revolution?!

Welke bedoel je? Ik zie niks op de site?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:33

Hij staat wel op de facebookpagina van hypostore. Op de website weet ik niet

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:36

ik zie tussen die van de hypostore en de flying change van Ps of sweden nog wel verschillen.
hypostore = rondgenaaid en rechte neusriem.
Flying change = Heeft welving naar boven in neusriem en is plat leer van de bakstukken.

Ja ze hebben alle 2 geen keelriem en alle 2 anatomisch kopstuk, maar dit zie je tegenwoordig al veel meer bij hoofdstellen (oke het keelriem deel misschien niet.)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:12

Vraagje aan de anatomische kopstuk hoofdstel eigenaren.

Ik zoek een hoofdstel die met het kopstuk een cm gemiddeld achter het bot en einde oorschelp zit en niet tegen de oorschelp...dat lijkt mij nl voor paarden niet fijn...als je zelf tegen je oorschelp tegen het bot van je scheldel drukt, doet dat ook zeer.

Paarden zijn gevoelig op oren..ook de mycklem geeft daar druk.

De schedel van een pre is ook net even anders, zijn er pre eigenaren in dit topic? Hoe zit het hoofdstel? Misschien foto?

Enkele foto's die ik voorbij zie komen daarvan zit het kopstuk ook tegen de oorschelp aan en geen ruimte vrij..dat is voor mij de voornaamste reden van zo een hoofdstel. Neusriem en keelriem zitten bij mij altijd losjes.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:45

Just_bo schreef:
pol013 schreef:

Heb je misschien een foto van het hoofdstel om je paard? Ben erg benieuwd :j

Vergeef mij de slechte kwaliteit foto aub. Dat beest blijft geen 5 seconden stil staan.
Dit is de Hooks. Zoals ik al vertelde: prima prijs kwaliteit verhouding. Veel meer kun je echt niet verwachten voor dit geld. Fijnere kwaliteit leer dan wat je voor dit geld in Nl koopt. Maar niet zo mooi als de PS en Sweden.
Afbeelding
Je kunt zien dat het riempje wat door de neusriem heen loopt iets draait. Ik kan mij voorstellen dat een paard met een heel gevoelige huid in combinatie met veel knabbelen op het bit hier wat schuurplekjes van kan krijgen. Dat is bij ons niet het geval.

Als ik hem zo afstel is het riempje voor de neusriem wel aan de korte kant (om de hoogte af te stellen) en de neusriempjes erg lang. Maar volgens mij is dit type hoofstel wel ongeveer zo bedoelt.