Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Collie2008 schreef:Ja precies! En inderdaad hoor het ene zadel is absoluut het andere niet, zeker ook in boombreedtes/boom vorm.

Estherr__1 schreef:Kom hier ook even binnen vallen, vind het een interessant topic, niet alle 11 pagina's terug gelezen maar wel een gedeelte![]()
Graag zou ik ook jullie mening willen weten van hoe mijn zadel ligt:
[ Afbeelding ]
Vind het zelf erg lastig om goed te voelen of de schouder vrij ligt, misschien doe ik het dan wel niet helemaal goed..
Ben benieuwd

Estherr__1 schreef:Vind het zelf erg lastig om goed te voelen of de schouder vrij ligt, misschien doe ik het dan wel niet helemaal goed..
Ben benieuwd
unamie schreef:Niet alleen de lengte van het kopijzer bepaald de ruimte in de kamer
Ook de wijze waarop de kussens geplaatst zijn.
Laaggeplaatste kussens geven meer ruimte in de kamer dan hooggeplaatste kussens
Een korte brede schoft is niet gebaat bij hooggeplaatste kussens
grote kans dat het zadel (zeker in combinatie met een te smal kussenkanaal naar voren gaat schuiven.
Logisch ook want dan ligt het zadel niet mooi "in je paard" maar er meer "bovenop"
en kan daardoor niet mooi stabiel blijven liggen.
2 vinger ruimte tussen de schoft en de kamer is wenselijk
Helaas kom ik vaak tegen dat mijn hele hand er rechtop tussen past.
Nee dat ligt niet fijn dan..
Zoe_97 schreef:ilaan schreef:
Ik mis hier alleen een pad met inlages? Terwijl je wel lichtrijd?
dat is onder dit zadel niet nodig. en ik ben daar niet aan het lichtijden, mijn houding is wel wat ongelukkig:')

Anouk_E schreef:Wij hebben laatst de zadelmaker er bij gehad.
meneer hier heeft een moeilijk ruggetje en we hebben al heeeeeeeel veel zadels geprobeerd.
Nu eindelijk 1tje aangeschaft.
Toch benieuwd wat jullie er van vinden. (Zadel goed? Te ver naat voren/achteren?) Zadel ligt ook zo als ik er op ga en af ga (goed stil dus)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]