Seizoenscollecties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:16

Knap dat mensen die dingen op de kop kunnen tikken en winst maken!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:19

Dat onderwerp is al vaker aan bod geweest, conclusie is dat er een aantal opties zijn, al dan niet in combinatie met elkaar:

- Mensen werken er hard voor
- Mensen krijgen veel van ouders/partner e.d.
- Mensen hebben dit als grootste prioriteit
- Mensen hebben weinig tot geen vaste lasten (of wonen nog bij de ouders in)
- Mensen hebben er eigenlijk geen geld voor maar kopen het toch (van studiefinanciering en dat soort dingen)

Vroeger kon ik mij dat ook prima veroorloven, ik werkte altijd veel, had gelijktijdig 2 a 3 baantjes vanaf m'n 15e en ik woonde bij mijn ouders in dus ik had nauwelijks vaste lasten, wat ik graag wou kopen kon ik dus ook kopen. Achteraf vind ik het zonde en idioot waar ik een paar jaar terug mijn geld allemaal aan opmaakte.. maarja toen vond ik het leuk.

Nu is dat wel anders, ik werk nog wel, maar woon nu ook samen, heb een huis met hypotheek, veel andere vaste lasten die ik vroeger niet had, mijn vriend verdient het meest, hij betaald dan ook het meeste. Dus ik vind ik dat ik het tegenover hem niet kan maken om ook nog eens zoveel extra geld aan paardenspullen uit te geven naast de vaste kosten die het hebben van een paard al met zich meebrengt. Want mijn paardenhobby kost echt veel meer dan al zijn hobby's bij elkaar..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:20

XUlyssesX schreef:
Knap dat mensen die dingen op de kop kunnen tikken en winst maken!

Zo moeilijk is dat niet hoor, je kan nu al merken dat van Eskadron de Smaragd veruit het meest populair is, dus dat daar waarschijnlijk straks ook schaarste van is, koop nu 3x de Smaragd en verkoop het over een paar maand met winst door.. Net als bij de vorige collectie, ik volg het allemaal niet zo, maar toen was de banana schaars geloof ik, die zag ik toen liggen en had nog een 25% korting sticker. Had hem kunnen kopen en uiteindelijk doorverkopen met dikke winst.

XUlyssesX

Re: Zomercollecties 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:21

Ik zie een goede investering tip Jaime_ ik zal eens mailen met de ruitershop

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:27

Jaime_ schreef:
Dat onderwerp is al vaker aan bod geweest, conclusie is dat er een aantal opties zijn, al dan niet in combinatie met elkaar:

- Mensen werken er hard voor
- Mensen krijgen veel van ouders/partner e.d.
- Mensen hebben dit als grootste prioriteit
- Mensen hebben weinig tot geen vaste lasten (of wonen nog bij de ouders in)
- Mensen hebben er eigenlijk geen geld voor maar kopen het toch (van studiefinanciering en dat soort dingen)

Vroeger kon ik mij dat ook prima veroorloven, ik werkte altijd veel, had gelijktijdig 2 a 3 baantjes vanaf m'n 15e en ik woonde bij mijn ouders in dus ik had nauwelijks vaste lasten, wat ik graag wou kopen kon ik dus ook kopen. Achteraf vind ik het zonde en idioot waar ik een paar jaar terug mijn geld allemaal aan opmaakte.. maarja toen vond ik het leuk.

Nu is dat wel anders, ik werk nog wel, maar woon nu ook samen, heb een huis met hypotheek, veel andere vaste lasten die ik vroeger niet had, mijn vriend verdient het meest, hij betaald dan ook het meeste. Dus ik vind ik dat ik het tegenover hem niet kan maken om ook nog eens zoveel extra geld aan paardenspullen uit te geven naast de vaste kosten die het hebben van een paard al met zich meebrengt. Want mijn paardenhobby kost echt veel meer dan al zijn hobby's bij elkaar..

Respect dat je zoveel bijbaantjes had!! Ik begon pas op mijn 16e met werken, in de afwas bij een restaurant. Leverde niet heel erg veel op, maar dat interesseerde me ook niet meer.
Daarna, voor mijn 17e, kwam ik op kantoor in een thuiszorgbedrijf, dat verdiende heel erg lekker. Maar waar het aan op ging???? Ik denk mijn rijbewijs, die voor een heel erg groot deel ook door mijn ouders werd betaald... Maar meer baantjes erbij? Ik dacht er niet aan... Wilde niet al die kostbare tijd voor mijn hobby opgeven... :+

Ik denk dat voor mij destijds de hobby belangrijker was dan die leuke setjes.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:33

Ja ik moest van mijzelf wel, ik moest en zou een eigen paard hebben en ik mocht het niet van mijn ouders, dus ging ik heel hard werken zodat ik toen ik 18 werd gelijk zelf een paard (lees: Fjord) kon kopen :') en ook nog genoeg geld achter de hand had voor 'stel dat'. Bleek achteraf maar goed ook want er rust een vloek op mijn dieren geloof ik, ik krijg al bijna vaste klanten korting bij de dierenarts :P

Maar daarna bleef ik die baantjes houden, ik had 2 vaste baantjes, 1 in de supermarkt en 1 in de discotheek (2 tot 3 nachten per week), 3e baantje was een promotiebaantje en was maar af en toe maar dan had ik wel weer een extraatje. Verder betaalden mijn ouders toen nog eigenlijk alles (behalve paard, stalgeld etc.) voor mij, dus al het geld dat ik verdiende was ook voor mijzelf om mee te doen wat ik wou. Dus toen kon ik ook gerust voor meer dan 500,- aan paardenspullen kopen per maand.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:41

Hier ging eerst ook veel geld op aan paardenspullen werkte er ook voor en tevens ook nog sparen. Woon nog thuis, heb wel vaste lasten maar niet veel. Maar nu ik al een jaar een vriend heb is het toch minder geworden met veel kopen. Vriendje vind het niet zo leuk en zonde van het geld... En ik wil graag het huis uit, dan moet je keuzes gaan maken: Heel veel kopen van een nieuwe collectie of 1 setje compleet in een bepaalde kleur? Keus is nu snel gemaakt :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:43

Naomi_Haffie schreef:
Is de zomer collectie ook bij equitana te koop? :)

Nee.
Uitlevering is pas eind maart/begin april.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:39

Hier moet ik echt sparen voor een setje of een leuk dekje of wat dan ook. Mijn ouders betalen 'alles' maar paard betaal ik grotendeels zelf. Als 'werkend student' is een 2e baantje helaas niet haalbaar in mijn geval, dus dan maar wat minder setjes ;) Liever paard een paar keer in hetzelfde setje dan helemaal geen paard voor m'n setjes ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 10:57

Ach zo is het ook! In principe heb je naast je zadel en hoofdstel ook maar 2 á 3 dekjes nodig en 1 set beenbeschermers, 2 halsters (1 reserve) en 2 touwen (1 reserve), 1 fleece-deken, en dan ben je al een heel eind. Eigenlijk is het dus allemaal puur overbodig, gewoon just for fun en omdat het kan, en soms is het zelfs idioot als je het mij vraagt :+ Maar iedereen moet lekker zelf weten wat je met je geld doet, die setjesverslavingen zijn wel goed voor de economie. ;)

Ik heb nu zelf gewoon 2 halsters, 1 lederen en 1 nylon. 3 goede sets beschermers gewoon in zwart en wit. (de rest staat allemaal te koop), 2 fleecedekens en 1 uitrijdeken. Enige wat ik nog wel leuk vind om te kopen zijn dekjes, maar het hoeft niet meer allemaal met matchende beenbeschermers en dekens. En eigenlijk heb ik ook teveel dekjes, en ik heb er nu nog maar iets van ca. 15 over (waarvan sowieso 5 te koop) en meer dan de helft gebruik ik zelden tot nooit.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:15

Ik heb precies hetzelfde! Koop vooral de dekjes, bij enkele bandages en verder geen complete setjes. Heb toevallig 2 zweetdekens waar ik ook een springdekje van heb. Zweetdekens heb ik wel meerdere, dik, dun, en hals haha

Verder 2 paar goede peesjes en 3 halsters waarvan 1 voor netjes.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:17

Het is dan wel van de vorige collectie, maar weten jullie zo welke beenbeschermers ( geen bandages) bij de light nougat kan?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:08

Ik ben zelf ook meer van de dekjes hoor,
leuk als je er voor niet te veel geld nog beschermers bij kan, maar 't paard wat ik nu rijd heeft 1 set bruine peesbeschermers (BR Ultimo) en dat vind ik genoeg :Y)
Zou misschien wel 1 paar zwarte en witte er bij kopen, puur voor wedstrijd en zwart past gewoon makkelijk overal bij, maar meer dan dat niet

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:16

Ik koop vaak ook alleen maar een dekje en geen bandages, als ik een collectie heel mooi vind ook wel een deken. Verder ben ik qua dekens meer van het kwaliteit dus Horseware en Bucas winterdekens en zweetdekens.. Halsters heb ik ook niet heel veel want mijn paarden lopen altijd zonder halster. Beenbescherming heb ik gewoon een paar goede sets omdat ik liever geen neopreen heb.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:21

Ik vind het toch wel leuk om hem in set te hebben lopen. Maar geen bandages daar hou ik niet van.

die roze he zou dat hard roze zijn of waarschijnlijk wel wat lichter?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:30

Ik was altijd van de volledige setjes, vind het ook nog steeds hartstikke leuk! Maar ik koop nu alleenmaar max 1 dekje per seizoen en dan dus alleen het dekje alleen als die echt gaaf is de bandages er bij. Maar ik heb gewoon simpelweg geen tijd om 2 paarden te bandageren. Als ik ze allebei binnen 3 uur moet rijden. Dan zijn peesjes gewoon sneller om.

Daarbij ik geef meer geld uit aan les en wedstrijden dus blijft er ook niet zo veel meer over voor setjes

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:31

Die smaragd links onder in he, dus die cotton (?) Met die schuine streep. Weet iemand want die normaal kost?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:33

Naomi_Haffie schreef:
Die smaragd links onder in he, dus die cotton (?) Met die schuine streep. Weet iemand want die normaal kost?

Dat is een bicolor cotton en zal rond de €60/€70 kosten

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:01

Bedankt :) verschilt dus niet heel veel met de bq!

Ik ga eerst maar proberen spullen te verkopen haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:35

De MH laarzen staan op Divoza! 249-300 euro!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:54

Oeh! Ga eens kijken, die prijzen vallen goed mee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:56

helaas staan er geen duidelijke maten bij... Alleen voetmaten...
Is dat altijd zo bij MH? Dan hoef ik het nooit te gaan proberen :')

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:15

Agradi staan ze ook op en daar staan meerdere maten per voetmaat dacht ik!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:21

Maar wat houden de maten in :+
Die staan dan weer nergens vermeld

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:27

Zal wel een tabelletje ergens gepubliceerd worden. Ooit :+