Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
XUlyssesX schreef:Knap dat mensen die dingen op de kop kunnen tikken en winst maken!
Jaime_ schreef:Dat onderwerp is al vaker aan bod geweest, conclusie is dat er een aantal opties zijn, al dan niet in combinatie met elkaar:
- Mensen werken er hard voor
- Mensen krijgen veel van ouders/partner e.d.
- Mensen hebben dit als grootste prioriteit
- Mensen hebben weinig tot geen vaste lasten (of wonen nog bij de ouders in)
- Mensen hebben er eigenlijk geen geld voor maar kopen het toch (van studiefinanciering en dat soort dingen)
Vroeger kon ik mij dat ook prima veroorloven, ik werkte altijd veel, had gelijktijdig 2 a 3 baantjes vanaf m'n 15e en ik woonde bij mijn ouders in dus ik had nauwelijks vaste lasten, wat ik graag wou kopen kon ik dus ook kopen. Achteraf vind ik het zonde en idioot waar ik een paar jaar terug mijn geld allemaal aan opmaakte.. maarja toen vond ik het leuk.
Nu is dat wel anders, ik werk nog wel, maar woon nu ook samen, heb een huis met hypotheek, veel andere vaste lasten die ik vroeger niet had, mijn vriend verdient het meest, hij betaald dan ook het meeste. Dus ik vind ik dat ik het tegenover hem niet kan maken om ook nog eens zoveel extra geld aan paardenspullen uit te geven naast de vaste kosten die het hebben van een paard al met zich meebrengt. Want mijn paardenhobby kost echt veel meer dan al zijn hobby's bij elkaar..