[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:28

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:31

Alleen in 1 en 2 te bestellen.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:35

Maar bovenin staat ****Neu! Jetzt auch in einfarbig schwarzem Softleder und in der Gr. 0 in allen drei Farben (Sonderbestellung mit Lieferzeit) verfügbar! ****

en onderin staat dit Sitzgrößen: 0, 1 + 2

Mijn duits is alleen erg slecht, maar ik maak er toch echt uit op dat hij ook in maat 0 leverbaar is.
Lang wachten word dus wel beloond. Haha, ik wilde hem 2 jaar terug al

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:54

O verrek, dat had ik niet eens zien staan :=

Dat zal er dan echt nog maar pas op staan, Barefoot is helaas niet zo scheutig met informeren van verkopers dus zulke dingen moeten we altijd maar zelf toevallig ontdekken -O-

Ik zal het even navragen. Blijkbaar willen ze op bestelling dan wel een maat 0 Barrydale maken nu.
heb er wel eens naar geïnformeerd, wellicht hebben meer mensen dat gedaan de afgelopen jaren waardoor ze nu overstag zijn.

Ik vraag even na hoe het precies zit, jullie horen van me :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:55

denk dat veel mensen daar best wel gelukkig mee gaan zijn, nee ?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:07

Ik zou ook graag willen weten hoe lang het zadel dan is en of er dan een testzadel komt.
Jippie, eindelijk een Barrydale maat 0 en nog in het zwart ook *\o/*

Gelukkig was hij 2 jaar geleden niet leverbaar in maat 0, anders had ik nu perse een zwarte gewild, Vind ik wil het mooist op mijn bontje

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:11

Het inzetten en aanhouden van testzadels is nogal prijzig, dus daarvoor maak je als verkoper altijd keuzes.

Ik heb nu een JustAdjust waarmee je een goede indruk kan krijgen van JustAdjust en Cheyenne.
Een Cherokee, London, Lexington, Barrydale en Arizona. Allemaal met pad en toebehoren. Reken uit hoeveel geld dat is dat ik dan dus niet ergens anders voor kan gebruiken :=

Kortom: bij mij komt er geen Barrydale maat 0 testzadel bij :P

Naar maat 0 zadels is gewoon te weinig vraag. Ik wil er wel gerust 1 bestellen voor iemand die interesse heeft, met de mogelijkheid om de koop ongedaan te maken als hij niet goed bevalt :j

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 02:00

Maat 0 oeiii dan denk ik inderdaad aan hele kleine billen.
Ikzelf heb de maat 1

Trouwens hier weer in mijn boomloze harnachement afgelopen dinsdag.
Lekker zonnetje en gaan met die banaan!
Afbeelding

Heb tussen maat 36 en 38 (afhankelijk welk kledingmerk haha) en een maat 1 gaat prima denk ik zo

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:22

Ikzelf heb broekmaat 32/34 of xxs en mijn tinkertje is 1,37 m. Mijn cheyenne maat 0 staat er prima op. Oogt zelfs nog wat groot, dus groter wil ik liever niet.
Heb wel 2 jaar moeten wachten, haha.

Pmarena: logisch dat er geen testzadel komt, wel jammer.
Ben benieuwd of het heel anders zit dan de cheyenne. Laat je even weten hoe groot hij is, als je dat zelf weet?
Laatst bijgewerkt door _ENGEL_ op 27-11-14 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:31

Nou ik heb bricht terug hoor!

Ze kunnen de Barrydale nu inderdaad maken in maat 0, in alle 3 de standaard versies. Momenteel is de levertijd voor "custom made" zadels ca. 14 weken, moet ook zeggen dat het vrij druk is nu met mensen die een speciale bestelling plaatsen, en dan komen de kerstdagen er nog eens bij... op zich valt 14 weken me nog mee :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:47

Kwetal schreef:
De postbode was weer eens de weg kwijt -O- maar volgens mij is het pakket wel in België aangekomen

zadel is net toegekomen ! Gelukkig met onze vaste postbode, en niet met dat kalf van gisteren, die mijn pakje touwhalsters en aanverwanten gewoon beneden in de inkomhal had gedropt zonder ons te verwittigen. -:(- Gelukkig had collegaatje 's middags gezien dat er een pakje stond en is ze gaan kijken voor wie het was.

Anyway. Het zadeltje ! Kleur is idd mooi Don, het valt me irl veel beter mee, ik kan mij voorstellen dat dat niet lelijk gaat zijn met mijn donkerrode grandeurpad. :D
Ik kreeg in eerste instantie bijna een hartcrisis, er zat een geweldige snee in het zweetblad ! En in de andere kant ook ! En ik was nog wel zo voorzichtig geweest met openen, gelijk gecontroleerd of de plastiek waar het zadel in zat, beschadigd was, maar nee, die was picobello in orde, dus HOE kon dat zadel zo beschadigd geraakt zijn, stress stress !
...
Pas na 5 minuten schoot me te binnen dat die sneeën nou toch echt wel te mooi gelijk zaten om toeval te zijn en dat die wss dienen om de stijgbeugelriemen door te steken zodanig dat ze op het zweet blad komen te liggen. _O- Aangezien ik een korte Quilty-pad heb gevraag op mee te testen ipv zo'n lange dressuurpad, lijkt het mij idd niet aangewezen dat ik de stijbeugelriemen onder het zweetblad zou houden. Nou vind ik die sneeën ongelooflijk zonde, maar ik zie er het nut wel van in.

Zou ik geen congé mogen deze namiddag ? :D Deze avond geraak ik niet op stal, vrees ik. :)

14 weken valt idd nog wel mee, voor een custommade bestelling. Ik heb langer moeten wachten op mijn boomzadel uit Amerika. :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:08

Kalfjes zijn meestal niet zo dom, toch }:0 Maar fijn dat het netjes is aangekomen.

Ach jeetje, had ik je moeten vertellen van die opening tv de beugelriemen??? Gelukkig heb je het zelf uitgevonden :D
Je kunt de beugelriemen rustig onder het blad houden hoor - ik verwacht niet dat er iets met je paardje(s) zal gebeuren. Uiteindelijk lopen de fenders van een westernzadel ook tegen de flank van het paard aan (en dat heeft nog lekker dikke gespen aan die achterkant) en bij een Quilty kan het niet anders dat de beugelriemen onder het blad doorlopen.

Van mij had je een vrije middag gemogen - maar ik ben je werkgever niet, vrees ik ;)

Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:34

Nou, bij deze gaan we gelijk eens testen of het mij lukt om vanop de gsm rechtstreeks een foto te uploaden op bokt, dat schijnt tegenwoordig te kunnen.

Hier een fotootje van de korte Roma op mijn Grandeurpad, die gewoonlijk onder de Christ Iberica ligt. Duidelijk veel te groot haha, maar de kleurcombinatie is wel tof.
Mind you, het geheel hangt hier gewoon over een metalen balk dus de pad hangt recht naar beneden, het zadel houdt natuurlijk zijn vorm.

Mocht ik kunnen kiezen, dan zou ik die sneeën voor de stijgbeugelriemen liever niet hebben, maar verder vind ik het echt een kwijlzadel. :D Benieuwd hoe het gaat bevallen op mijn IJs. :j

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:36

Gaaf!Kan best zijn dat de pad er heel mooi onder staat op het paard,de kleur in elk geval wel!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:56

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:25

Ik vind die sneeen ook erg zonde in die Roma

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:27

Ik heb in mijn dressuur Ghost destijds zelf een paar van dergelijke snedes gemaakt om de beugelriemen bovenlangs te kunnen doen, was ik mijn tijd ver vooruit zeker _O-

Mensen die zo'n nieuwe Ghost willen bestellen kunnen ongetwijfeld zelf aangeven bij hun bestelling of er wel of geen snedes in gemaakt moeten worden, daar ben ik van overtuigd :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:33

pmarena schreef:
Mensen die zo'n nieuwe Ghost willen bestellen kunnen ongetwijfeld zelf aangeven bij hun bestelling of er wel of geen snedes in gemaakt moeten worden, daar ben ik van overtuigd :)

Ja hoor, geen probleem... maar wanneer je er niets doorheen doet, zie je ze amper zitten

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:30

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:21

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:58

Ik heb een vraagje over inlages. ik heb een Christ Pad voor boomloos gekocht, maar de inlages zitten er los bij.
Aan welke kant moet de afgeronde/schuine kant van de inlages, aan de huidkant of zadelkant?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:59

Ik heb de vraag waar je hem besteld hebt? Ik ben ook op zoek!

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:01

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:28

Ik heb de trekker getest, en het bevalt mij tot nu toe het beste! :D Bedankt moonfish :P

Moet er nog wel aan wennen, maar dat komt wel goed denk ik. Jammere is dat alleen de bovenkant van mijn kuit nog aansluit, en alles daar beneden niet. Dus moet paardje weer even goed voor de hulpen maken, stiekem gebruik van m'n hiel of spoortje, kan niet meer :+

Dit is het zadel onaangepast. Zag er goed uit. Veel ruimte ook bij de rugegraat.
Afbeelding
Afbeelding

Maar toen ik erop ging zitten, lag het zadel op de schoft, midden lag vrij, maar achter lag ook op de ruggegraat. Het verbaasde me hoe soepel het zadel alsnog is (pluspunt!).

Dus, kussens dichter bij elkaar gezet en het zadel iets versmalt.
Afbeelding
Afbeelding

Toen ik erop zat bleef de schoft mooi vrij, en ook de ruggegraat op het achterste deel bleef vrij, wel weinig. Ook zat ik iets achterop het zadel. Mijn plan voor de volgende keer rijden, dekje met inlages aan de achterkant. En dan als het kan de kussens en het zadel zelf weer ietsje breder zetten.

Ben nog erg benieuwd naar het ebay zadel, maar als dat niets is, dan is de trekker waarschijnlijk ons zadel :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 13:49

Heb je er geen last van dat de voorkant van de zitting zoveel hoger is?