Meganyr ja, die rijdt idd met rendier!! Maar ben wel benieuwd of er meerdere zijn... Dacht, misschien leuk voor de afwisseling....als de een wat nat is pak ik een ander vel...
Ze zijn best prijzig, wat ik niet erg vind als het fijn is. Maar ze haren wel gruwelijk en zou het zonde vinden om elke paar maanden een nieuwe te moeten kopen...haha....
Darkcrystal, dan heb je geen goed rendier gekocht. Je kunt beter zoeken naar een kalf, die haren zijn veel zachter en vallen niet uit. Het heeft mij ook wat gekost om dat uit te vinden, maar nu kies ik alleen nog voor kalvervellen.
Ik rijd er nog steeds mee en ben erg tevreden. Een vacht gaat bij mij ongeveer een klein jaar mee.
Dan moet je dus echt op zoek naar een lang kalf. Ze zijn er wel.
Ik heb voor korte ritjes nu een neopreen pad en een enkel laagje rendier. Dat is iets makkelijker schoonmaken .
Niet iedereen weet trouwens wat kalveren zijn en wat niet. Maar je voelt het verschil! Het is veel zachter, haart nauwelijks en is licht van kleur, bijna wit.
Naja Megan zweet erg snel en dat gaat wel ten koste van het natuurproduct. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn. Ik vind neopreen ook naar spul maar ik moet zeggen dat deze pad wel fijn is. Het is ook alleen maar voor korte ritjes om mijn 'goede' rendier te sparen.
Ik heb uit Noorwegen/Zweden 3 meegenomen waarvan bij 2 door het schuren van mn kont of het zadel de haren eruit komen.
Anoniem
Geplaatst: 16-06-15 07:29
Hoe bewaren jullie je schaap? Hij past niet in mijn zadelkast (pension), dus ik kan hem wel los hangen.. Maar blijft ie dan mooi? Hij hangt dan wel ergens droog binnen maar kou en vocht kunnen er wel bij. (ruimte zonder deur)
Anoniem
Geplaatst: 20-06-15 20:34
Niemand????
Set_Elkol
Geplaatst: 20-06-15 20:40
ie ligt bij mij in de bijkeuken dus gewoon droog en warm, geen idee verder
Anoniem
Geplaatst: 20-06-15 21:26
Ik zou hem wel in de zadelkamer kwijt kunnen, maar dan moet ik hem ergens opleggen(op de kasten...) Thuis kan ook maar dan moet ik hem steeds meenemen.
Rijd jij er nog met plezier mee? Ook in de warmere maanden?
Ja zon buis hebben wij ook bij de stallen alleen dus wel in een open schuurtje. Dan kan dat denk ik wel idd.
Kiki1995
Geplaatst: 13-10-15 21:19
Hele topic doorgespit.. maar toch geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Hoe lang moet een schapenvacht ongeveer zijn om een beetje fatsoenlijk onder een zadel te passen? 1 meter? Langer?