Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sedelogic schreef:Beste Billy,
Excuses dat technische termen vaak niet goed leesbaar zijn voor een breed publiek.
enkele vertalingen:
pressure: druk
kpa: kilopascal: is een eenheid waarin druk weergegeven wordt.
shearing forces: wrijfkrachten. dit heeft te maken met pads die kunnen schuiven.
hoop je hiermee van dienst te zijn,
Sedelogic schreef:Beste Billy,
Excuses dat technische termen vaak niet goed leesbaar zijn voor een breed publiek.
enkele vertalingen:
pressure: druk
kpa: kilopascal: is een eenheid waarin druk weergegeven wordt.
shearing forces: wrijfkrachten. dit heeft te maken met pads die kunnen schuiven.
hoop je hiermee van dienst te zijn,
dit is hun goed recht lijkt me!Citaat:Het lijkt erop dat Sedelogic zich daarom aangemeld heeft: om duidelijkheid te geven en te voorkomen dat eventuele problemen met de kopie niet ten koste gaan van hun goede merknaam.... en ook niet van (paarden van) klanten die denken een bewezen product te kopen terwijl het (wellicht) om een net iets ander product gaat.
Sedelogic schreef:Beste Allen
beste Tamara,
leuk je hier op Bokt te ontmoeten,
Ik denk dat jij, gezien de bagage die jij mijns inziens hebt, je het niet nodig hebt om je voor de kar van Koole ruitersport te laten spannen (jij bent bij hen in loondienst). Vooral in de wetenschap dat jij weet wat de werkelijke situatie is.
Wat is dan de werkelijk situatie?
De bovengenoemde pads lijken misschien hetzelfde, maar Sedelogic heeft onder geen beding die partij het recht gegeven de pads te maken. De naamswijziging zoals door die partij is aangekondigd is vanwege merkrecht schending al verwijderd van hun facebook pagina. Op dit moment loopt er een onderzoek of de bovengenoemde pads dezelfde technieken gebruiken en daarmee patenten van Sedelogic overtreden.
Het is dus niet gezegd dat de Kingsley pads niet hetzelfde zijn. Het gaat er dus om dat Kingsley niet het recht heeft om dezelfde pads onder andere naam uit te brengen. Dat gaat dus niet over de kwaliteit van het product. De resultaten van het onderzoek zijn nog niet bekend.
Inmiddels hebben wij geconstateerd en ook Koole ruitersport weet van het feit, dat er honderden door hen in de markt gezette pads,om economische motieven in de verkeerde snijrichting gefabriceerd zijn, hetgeen ernstige problemen kan opleveren m.b.t shearing forces. Een recall zoals het hen zou betamen en initieel ook informeel aangekondigd, heeft niet plaatsgevonden.
Ook hebben we inmiddels zelf in een laboratorium gemeten, dat verschillende onder hun nieuwe merknaam in de markt gezette zadeldekken, waarvan ze stellen dat ze hezelfde zijn, m.b.t Kpa en de hieraan verbonden pressure spreiding en shock absorptie inferieur zijn aan het origineel.
Dus Koole verkoopt nu een ondeugdelijk product dat zelfs slecht is voor de paardenrug? Is dit door ons te zien op enige manier? Zodat wij kunnen zien of wij een goede pad hebben?
Duidelijk mag zijn dat het Sedelogic team dat vele jaren aan de ontwikkeling van de Sedelogic Products gewerkt heeft zich van bovengenoemde praktijken volledig distantieert.
Waarom heeft Koole dan de naam zolang aan het product kunnen verbinden? De samenwerking is er duidelijk wel geweest. Heeft Koole dan helemaal niks aan de ontwikkeling van het product bij gedragen?
Gezien allerlei acties van bovengenoemde partij, kunnen wij m.b.t de prijzen waar zij mee schermen slechts opmerken: Goedkoop is Duurkoop.
Hopend een ieder hiermee inzicht in de achtergronden gegeven te hebben:
Het Sedelogic team,
en namens deze
Drs J.M.G.Stokkermans
Dierenarts
shera schreef:Heb ik 150 euro betaald voor een sedelogic pad die dus blijkbaar een nepper blijkt te zijn. Of valt het met dat nep wel mee??? Vaag verhaal. Voel me als consument toch een soort van genaaid
meiske1577 schreef:shera schreef:Heb ik 150 euro betaald voor een sedelogic pad die dus blijkbaar een nepper blijkt te zijn. Of valt het met dat nep wel mee??? Vaag verhaal. Voel me als consument toch een soort van genaaid
Hier dus hetzelfde gevoel. Vraag mij nu dus af hoe ik het verschil tussen een goede en " slechte" ( als het al slecht is) kan zien? Of zit er eigenlijk helemaal geen verschil in en is het allemaal commercie wat er nu speelt?
pmarena schreef:Het klinkt alsof Koole besloten heeft om de artikelen niet meer in te kopen bij Sedelogic, maar om zelf een kopie te laten maken door een andere producent.
Een andere producent gaat dan gewoon uit van wat hij ziet, en maakt dat na.
Het artikel lijkt dan hetzelfde maar het is de vraag in hoeverre echt dezelfde materialen (van dezelfde samenstelling en kwaliteit) zijn gebruikt, en of die ook op de juiste manier zijn verwerkt.
Een kopie is zelden 100% gelijk aan het origineel, vaak wordt vooral het uiterlijk goed nagebootst zodat de doorsnee klant het verschil niet ziet en denkt: "Ha mooi, deze is goedkoper, die neem ik!" wat nog versterkt wordt wanneer een verkoper zegt dat het hetzelfde is
In hoeverre een kopie dezelfde kwaliteiten heeft als het origineel, en de hogere prijs van het origineel een (toch vaak echt aanwezige, maar het HOEFT niet zo te zijn) hogere kwaliteit rechtvaardigt voor je portemonnee dat zal ieder voor zich moeten bepalen....