Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sedelogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:57

voor mij is het moeilijk om voor deze specifieke pad de technische kwaliteiten te bepalen.

In het algemeen gezien is het hebben van een pad onder het zadel m.b.t. drukspreiding altijd beter dan het hebben van geen pad.

Laat je eigen gevoel bij het rijden hier bepalend zijn!

Lauke

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:33

Ik vraag me af hoe lang zo'n pad mee gaat.
zijn er al mensen die slijtage ondervinden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:43

Sedelogic schreef:
Beste Billy,

Excuses dat technische termen vaak niet goed leesbaar zijn voor een breed publiek.

enkele vertalingen:

pressure: druk
kpa: kilopascal: is een eenheid waarin druk weergegeven wordt.
shearing forces: wrijfkrachten. dit heeft te maken met pads die kunnen schuiven.

hoop je hiermee van dienst te zijn,

Het is een beetje jammer, dat je niet meer voeling met je potentiele klanten hebt, en dat je zuur reageert. Waarom gebruik je niet gewoon jip en janneketaal? Is dat beneden je niveau?
Spijt me voor je.
Het grappige is dat Koole bekend is geworden met de sedelogic pad, en dat dit sooort acties meestal meer fout dan goed doen bij het grotere publiek...
Dus ja, als ik een pad koop, zal dat er een van Koole/Kingsley zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:24

Dat zure reageren valt toch nogal mee :?
Ik zie het niet in ieder geval...althans niet door Sedelogic :P

Ik kan me best voorstellen dat als je als ontwikkelaar(s) een mooi product ontwikkeld hebt en dat verder in de markt hebt laten zetten door een verkopende partij, je er niet erg blij van wordt als die verkopende partij vervolgens (achter je rug om) een kopie van jouw product gaat maken....en dat bovendien ook nog eens onder jouw merknaam gaat verkopen!

Daar mag je best een beetje giftig om worden (wat ik Sedelogic overigens niet eens zie doen, die blijft keurig +:)+ ) en als je oprecht van mening bent dat de kopie een mindere kwaliteit heeft, dan is het niet meer dan netjes om (toekomstige) kopers hierover de informeren zodat die wel weten wat er speelt en een bewuste keuze kunnen maken zonder misleid te worden.

Het lijkt erop dat Sedelogic zich daarom aangemeld heeft: om duidelijkheid te geven en te voorkomen dat eventuele problemen met de kopie niet ten koste gaan van hun goede merknaam.... en ook niet van (paarden van) klanten die denken een bewezen product te kopen terwijl het (wellicht) om een net iets ander product gaat.

Lijkt me dus onzin om op basis van wat we hier lezen, Sedelogic te boycotten.

Op basis van deze info zou ik persoonlijk eerder de kopiërende en klanten misleidende partij (zoals het verhaal nu lijkt te zijn althans :\ ) boycotten dan de ontwikkelaar van een goed bekend staand product die alleen maar mensen eerlijk lijkt te willen informeren over wat er speelt :)

Ik weet overigens verder nergens van hoor, hoe het verhaal zit tussen Sedelogic / Koole maar op basis van de reacties van Sedelogic vind ik het gewoon niet rechtvaardig om zo negatief te reageren :)

Of je moet meer (denken te) weten waarom je zo reageert, dat kan natuurlijk ook :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:43

Sedelogic schreef:
Beste Billy,

Excuses dat technische termen vaak niet goed leesbaar zijn voor een breed publiek.

enkele vertalingen:

pressure: druk
kpa: kilopascal: is een eenheid waarin druk weergegeven wordt.
shearing forces: wrijfkrachten. dit heeft te maken met pads die kunnen schuiven.

hoop je hiermee van dienst te zijn,

_/-\o_

Niks zuurs aan deze reactie, er wordt geklaagd over 'vage Engelse termen' , dus je krijgt ze netjes uitgelegd.

Verder ben ik het eens met Pmarena.

Citaat:
Het lijkt erop dat Sedelogic zich daarom aangemeld heeft: om duidelijkheid te geven en te voorkomen dat eventuele problemen met de kopie niet ten koste gaan van hun goede merknaam.... en ook niet van (paarden van) klanten die denken een bewezen product te kopen terwijl het (wellicht) om een net iets ander product gaat.
dit is hun goed recht lijkt me!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:30

Volgens mij is het gewoon een zakelijk geschil, en zijn koole en sedelogic daarom uit elkaar gegaan.
Sedelogic probeert nu Koole een beetje zwart te maken om hem uit de markt te prijzen en zelf de pads te verkopen...Dat is het gevoel wat ik er bij krijg...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:43

Mja ik weet het ook niet....

Ik vind het wel eerder andersom overkomen: niet Sedelogic die Koole uit de markt probeert te prijzen...maar zo te lezen wilde Koole juist om Sedelogic heen en achter hun rug zelf pads gaan maken en verkopen, in plaats van de samenwerking voort te zetten.

En dan ook nog onder de merknaam van Sedelogic terwijl ze die dan juist eruit gewipt hebben, dat is niet bepaald charmant vind ik -O-

Dat een Sedelogic dan daarop reageert dat ze gewoon zelf de verkoop van hun pads gaan doen en dat die anders zijn, en het verhaal even uitleggen en mensen waarschuwen dat er verschillen zijn, is toch niet meer dan normaal?

Je merknaam verdedigen is toch wel het minste dat je doet. Ik ben ook fel tegen verkopers van goedkope namaak die hun zadeltjes verkopen onder het motto dat het hetzelfde is als Barefoot terwijl dat absoluut niet zo is. Ik word er niet vrolijk van als ik op Bokt allemaal verhalen lees over Barefoots die zus-en-zo problemen geven....en dan blijken het prutmerkjes te zijn maar andere mensen lezen dan wel dat mijn merk prut zou zijn...lekkere onterechte anti-reclame krijg je dan die de goede naam van je merk naar beneden haalt -O-

In mijn ogen (opgemaakt uit wat ik hier lees) is Koole hier zelf de aanstichter van en is het gewoon actie = reactie van Sedelogic die zich niet willen laten ondersneeuwen door iemand die hun product en goede naam van hen af probeert te nemen.

Nogmaals, puur gebaseerd op de info die hier staat hoor, ik weet natuurlijk niet in hoeverre Koole bvb. meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van de pads, waardoor ze dan wellicht menen het recht te hebben om de merknaam te blijven gebruiken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:32

Sedelogic schreef:
Beste Allen

beste Tamara,

leuk je hier op Bokt te ontmoeten,
Ik denk dat jij, gezien de bagage die jij mijns inziens hebt, je het niet nodig hebt om je voor de kar van Koole ruitersport te laten spannen (jij bent bij hen in loondienst). Vooral in de wetenschap dat jij weet wat de werkelijke situatie is.

Wat is dan de werkelijk situatie?

De bovengenoemde pads lijken misschien hetzelfde, maar Sedelogic heeft onder geen beding die partij het recht gegeven de pads te maken. De naamswijziging zoals door die partij is aangekondigd is vanwege merkrecht schending al verwijderd van hun facebook pagina. Op dit moment loopt er een onderzoek of de bovengenoemde pads dezelfde technieken gebruiken en daarmee patenten van Sedelogic overtreden.

Het is dus niet gezegd dat de Kingsley pads niet hetzelfde zijn. Het gaat er dus om dat Kingsley niet het recht heeft om dezelfde pads onder andere naam uit te brengen. Dat gaat dus niet over de kwaliteit van het product. De resultaten van het onderzoek zijn nog niet bekend.

Inmiddels hebben wij geconstateerd en ook Koole ruitersport weet van het feit, dat er honderden door hen in de markt gezette pads,om economische motieven in de verkeerde snijrichting gefabriceerd zijn, hetgeen ernstige problemen kan opleveren m.b.t shearing forces. Een recall zoals het hen zou betamen en initieel ook informeel aangekondigd, heeft niet plaatsgevonden.
Ook hebben we inmiddels zelf in een laboratorium gemeten, dat verschillende onder hun nieuwe merknaam in de markt gezette zadeldekken, waarvan ze stellen dat ze hezelfde zijn, m.b.t Kpa en de hieraan verbonden pressure spreiding en shock absorptie inferieur zijn aan het origineel.

Dus Koole verkoopt nu een ondeugdelijk product dat zelfs slecht is voor de paardenrug? Is dit door ons te zien op enige manier? Zodat wij kunnen zien of wij een goede pad hebben?

Duidelijk mag zijn dat het Sedelogic team dat vele jaren aan de ontwikkeling van de Sedelogic Products gewerkt heeft zich van bovengenoemde praktijken volledig distantieert.

Waarom heeft Koole dan de naam zolang aan het product kunnen verbinden? De samenwerking is er duidelijk wel geweest. Heeft Koole dan helemaal niks aan de ontwikkeling van het product bij gedragen?

Gezien allerlei acties van bovengenoemde partij, kunnen wij m.b.t de prijzen waar zij mee schermen slechts opmerken: Goedkoop is Duurkoop.

Hopend een ieder hiermee inzicht in de achtergronden gegeven te hebben:

Het Sedelogic team,

en namens deze

Drs J.M.G.Stokkermans
Dierenarts

Ik heb dus net een nieuwe pad gekocht. Baal er wel een beetje van dat dit nu speelt en twijfel nu dus of ik wel een goede pad heb. Mijn pad voelt redelijk hard aan is dat bij jullie ( gebruikers van de pads) ook zo? Hij voelt harder dan een gelpad...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:51

Staat de naam Sedelogic erop?

Zo ja dan zal het vast om een door Sedelogic geproduceerde pad gaan en zou ik me geen zorgen maken als ik jou was :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:05

Heb ik 150 euro betaald voor een sedelogic pad die dus blijkbaar een nepper blijkt te zijn. Of valt het met dat nep wel mee??? Vaag verhaal. Voel me als consument toch een soort van genaaid

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:12

shera schreef:
Heb ik 150 euro betaald voor een sedelogic pad die dus blijkbaar een nepper blijkt te zijn. Of valt het met dat nep wel mee??? Vaag verhaal. Voel me als consument toch een soort van genaaid

Hier dus hetzelfde gevoel. Vraag mij nu dus af hoe ik het verschil tussen een goede en " slechte" ( als het al slecht is) kan zien? Of zit er eigenlijk helemaal geen verschil in en is het allemaal commercie wat er nu speelt?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:17

meiske1577 schreef:
shera schreef:

Hier dus hetzelfde gevoel. Vraag mij nu dus af hoe ik het verschil tussen een goede en " slechte" ( als het al slecht is) kan zien? Of zit er eigenlijk helemaal geen verschil in en is het allemaal commercie wat er nu speelt?

nou dat...

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:14

Op de site van Kingsley staat ook nog steeds Danielle Heijkoop. Moet ik er nu dan uit opmaken dat zij ook met nep pads rijdt?
Vind het eigenlijk wel een beetje vaag allemaal....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 11:57

Het klinkt alsof Koole besloten heeft om de artikelen niet meer in te kopen bij Sedelogic, maar om zelf een kopie te laten maken door een andere producent.

Een andere producent gaat dan gewoon uit van wat hij ziet, en maakt dat na.

Het artikel lijkt dan hetzelfde maar het is de vraag in hoeverre echt dezelfde materialen (van dezelfde samenstelling en kwaliteit) zijn gebruikt, en of die ook op de juiste manier zijn verwerkt.

Een kopie is zelden 100% gelijk aan het origineel, vaak wordt vooral het uiterlijk goed nagebootst zodat de doorsnee klant het verschil niet ziet en denkt: "Ha mooi, deze is goedkoper, die neem ik!" wat nog versterkt wordt wanneer een verkoper zegt dat het hetzelfde is :=

In hoeverre een kopie dezelfde kwaliteiten heeft als het origineel, en de hogere prijs van het origineel een (toch vaak echt aanwezige, maar het HOEFT niet zo te zijn) hogere kwaliteit rechtvaardigt voor je portemonnee dat zal ieder voor zich moeten bepalen....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:16

pmarena schreef:
Het klinkt alsof Koole besloten heeft om de artikelen niet meer in te kopen bij Sedelogic, maar om zelf een kopie te laten maken door een andere producent.

Een andere producent gaat dan gewoon uit van wat hij ziet, en maakt dat na.

Het artikel lijkt dan hetzelfde maar het is de vraag in hoeverre echt dezelfde materialen (van dezelfde samenstelling en kwaliteit) zijn gebruikt, en of die ook op de juiste manier zijn verwerkt.

Een kopie is zelden 100% gelijk aan het origineel, vaak wordt vooral het uiterlijk goed nagebootst zodat de doorsnee klant het verschil niet ziet en denkt: "Ha mooi, deze is goedkoper, die neem ik!" wat nog versterkt wordt wanneer een verkoper zegt dat het hetzelfde is :=

In hoeverre een kopie dezelfde kwaliteiten heeft als het origineel, en de hogere prijs van het origineel een (toch vaak echt aanwezige, maar het HOEFT niet zo te zijn) hogere kwaliteit rechtvaardigt voor je portemonnee dat zal ieder voor zich moeten bepalen....

De verkoopprijzen zijn alleen wel hetzelfde voor zover ik heb begrepen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:18

Ik las dat mensen zeiden dat de Koole versie goedkoper was? :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:19

Nee, hij is wel goedkopER geworden vergeleken met eerst, maar ik begreep dat de prijs van bijvoorbeeld zo'n groot dek exact hetzelfde is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:58

Ik ben benieuwd en hoop dat we het verhaal van de kant van Koole ook nog te horen krijgen zodat klanten een beetje te weten komen waar ze aan toe zijn :j

Het is toch wel prettig om te weten wat je nu eigenlijk koopt....iets dat door de originele fabrikant is gemaakt of door een andere producent.

En in hoeverre daar verschillen in kunnen zitten en wat die verschillen dan voor positieve of negatieve effecten kunnen geven.

Ik begrijp dat Sedelogic nu bezig is met uitzoeken hoe de Koole pads in elkaar zitten.

Het zou denk ik niet verkeerd zijn als Koole zelf hun verhaal vertelt om 1 en ander wat op te helderen en hopelijk de klanten wat gerust te stellen, ze zullen vast geen rommel verkopen, maar niemand is natuurlijk verplicht om te reageren :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:07

Ik vraag mij af wie dan de ''echte'' pad van sedelogic heeft. Ik ken ze namelijk alleen maar van Koole. Die zelfs bij Divoza etc verkocht werden. En door al hun reclame zijn ze ook zo bekend geworden, niet door sedelogic zelf.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:34

Ik heb Koole een mail gestuurd met een link van deze pagina van het topic

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:43

Ik ben erg benieuwd naar een antwoord Billy. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:47

Ik ook

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:53

Super Billy +:)+

Hopelijk kunnen ze wat uitleg geven zodat de klanten een beetje weten waar ze aan toe zijn :)
Ik heb zelf ook een klant die nu een beetje bang is geworden of haar (elders aangeschafte) pad wel goed is -O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:54

Heb mail terug, idd zakelijk geschil begrijp ik, maar ze hebben geen zin om via een forum met modder te gaan smijten. De afhandeling schijnt nog te lopen.
Ik kan hier wel respect voor hebben moet ik zeggen.
De pads worden nog gewoon bij dezelfde leverancier geproduceerd, daar is verder geen verschil in.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:57

Ook ik hoop op reactie van Koole. Ik ken de pad ook voornamelijk daarvan. Op Facebook wordt de pad bv. ook door Hans de Haas aanbevolen en geeft hij ook aan dat de nieuwe naam van de pads nu Kingsley is. Het huidige prijsverschil zou ook kunnen komen omdat er nu maar 1 partij tussen zit ipv twee.