Maar bij zadels die naar voren getrokken worden door de singel (die door de buik naar voren wordt geduwd) werkt over het algemeen een in een boogje gevormde singel gewoon het beste omdat die de singelstoten op hun plaats laat liggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Kan helaas geen ervaringen delen over schuivende zadels, die van mij bleef met m'n andere singel ook goed liggen.
Heb trouwens vandaag weer gereden en gelijk nog even een nieuwe foto gemaakt als hij wel goed staat met z'n voorbeen, geeft gelijk al een heel ander beeld:
[ Afbeelding ]
Bij nader kijken zul je ter hoogte van het merkje een schuurplek zien, zulke plekken krijgt hij vrij snel bij andere singels. Was voor mij nog een reden om de Fairfax te proberen.
Ben nog steeds erg enthousiast, vandaag waren er nog extra factoren die hem in het verleden nog wel eens deden vertragen (erg harde wind, zware bak) maar hij liep als een zonnetje! Wat ik ook erg apart vind is dat hij het werk nu ook langer en makkelijker volhoudt. Dat viel me al op tijdens de les van afgelopen donderdag maar vandaag ook. Vaak vooral als we tegen het einde van de les galopwerk hadden gedaan dan viel ie in de draf daarna snel in tempo terug. Nu bleef ie ook tegen het einde van het rijden gewoon lekker doorlopen zelfs na wat pittig galopwerk. Morgen weer les dan gaat m'n instructrice nog eens extra kritisch opletten.