Kom het topic zomaar tegen. had al aardig wat gelezen en elke webshop heeft de ICE-VIBES al. alleen durfde ik de grote aankoop nog niet te nemen.
Ben afgelopen vrijdag met paard en al gevallen met springles.. mijn DA gaf me 'even' gratis advies waar ik niet om vroeg. en dat was 7 dagen boxrust en antibiotica + Foto's van der pees. Mijn gevoel was heel anders, en dus dwars het advies niet opgevolgd. Der ene pees is altijd wat hobbeliger geweest dan de andere pees. voor mijn gevoel is het na 3 dagen over de weg wandelen en goed koelen al weg (het dikke pees verhaal de dag na de val) maar ik heb ook 2,5 dag flink mank gelopen door de klap op me boven been!
Ik wilde alleen niet een fortuin uitgeven aan iets wat niet werkt. maar hier uit dit topic blijkt dus dat de ICE-VIBE wel werkt. alleen als je ze aanschaft, krijg je dan 1 set, of is het voor 2 benen wat 1 set inhoudt. uit de webshops wordt ik niet zoveel wijzer.
Ik heb net bericht van Divoza dat ik een nieuwe set Ice Vibe boots opgestuurd krijg. Nette service! Ben blij als ik ze weer heb, gebruik ze regelmatig en mis ze nu echt.
Als ik naar wedstrijd ga, is de reistijd gemiddeld 2,5 uur en duurt het nog 3 uur voordat de boots daadwerkelijk worden gebruikt na afloop. In totaal dus bijna 6 uur.
CK88
Geplaatst: 17-04-13 11:28
Ik heb op stal geen vriezer, dus dan zou ik ze dan uit de vriezer moeten halen en meenemen, rijden en gebruiken, ben ik 2 uur verder. Zijn ze dan nog koud?
Met een koelbox zijn ze nog erg koud na 2 uur. Want zo doe ik het ook. Maar na 6uur... Misschien met koelelementen erin dat ze langer koud blijven. Of zo 1 die je met een draad kan verbinden in de auto die werkt als een frigo... Dat bestaat naar het schijnt.
Ik gebruikte ze best vaak aan het einde van een sgw smorgen 7 uur weg en smiddags om 3 uur gingen ze erom. Hadden wel veel koelelementen in de koelbox zitten, maar bleven nog erg lang koud. Ook meerdere keren dat ze nog gewoon hard waren, dat ze zelfs eerst een kwartier eruit moesten voor ze om het been gingen!
Goed om te weten dat ze dan nog wel koel blijven! Dan ga ik er serieus overnadenken om ze aan te schaffen, zag dat een aantal sites nu ook korting geven
Ik had er meestal rond de 5/6 grote koelelementen bij in, hadden een kleine koelbox waar we die dan indeden. Helemaal vol dus. En dan koelelementen onder en op de coolpacks
Jorie
Geplaatst: 18-04-13 06:49
Ik heb ook een kleine koelbox. Helemaal vol met koel elementen. De cold packs doe ik om 2 flesjes water. Ingevroren water. Van die halve liter flesjes. Past er precies in. In de ochtend meenemen naar werk en in de avond pas gebruiken. Gaat best.
Met een wedstrijd wil ik proberen de hele box vol te gooien met ijs. Kijken hoe dat gaat.
Bij agradi zijn ze nog met stickerkorting hoor ! dan zijn ze 168. ik ben nog even aan het sparen en me mams over aan het halen, om ze voor me verjaardag te krijgen. want ze komen altijd van pas
Jorie
Geplaatst: 23-04-13 09:39
Ik ben er heel blij mee. Paard ook. Vind het heerlijk.
Ik heb de trildingen naar de achterkant (dus echt op de achterkant van het been) verplaatst.
Op het "goede" been zet ik hem op stand 2 en op het "slechte" ben op stand 3. Ik heb echt het idee dat beide benen er strakker door zijn geworden.
na de klap met springen 1,5 week geleden. ben ik gister weer 'wat gaan doen' rondje buiten om, voornamelijk harde ondegrond. helaas was mevrouw nog al enthousaist.. dus het been was vanochtend weer ietsje dikker, beetje vocht ophoping. na rondje stappen weer weg gezakt!
Nou, ik heb 2 paar besteld zodat ik de voor en achterbenen tegelijk kan behandelen en koelen. Mijn paard heeft regelmatig dikke en warme benen na zwaar werk. Het lijkt me ook handig na wedstrijd, als het heel warm is om de benen te kunnen koelen op de trailer. Ik ben benieuwd! ( gelijk een rib uit me lijf, maar als het helpt...)
ik vond het eerst ook een rib uit me lijf. maar heb heel wat afgestruind voor een slechte ervaring met de ICE VIBE boots, maar tot nu toe. nog niks negatiefs kunnen vinden!
Ik heb een deal met een stalgenoot/goede vriendin. fifty fifty zo hebben we ze allebei,
Ik gebruik ze nu een aantal dagen ah achterbeen met blessure. Paard vond t vanaf het begin prima en reageerde er niet op. Zet ze op stand 3 en doe meteen 20 minuten stappen en dan 2x pd. Been is sinds een paar dagen dunner maar ik kan niet zeggen of het nou door de boots komt of door de metacam.