ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 17:40

succes ik hoop hetzelfde, maar goed ik heb wel achter de hand dat zadelpasser komt zodra ze de zadels binnen heeft (thorowgood t4 en t6 besteld) en dan neemt ze naast wat andere zadels ook een massimo mee. tweedehands nog niks gevonden hier in de buurt.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:34

Ik weet niet meer wie er naar vroeg, maar hierbij de foto van de slijtage.
Het zadel is nu zo'n 1,5 jaar oud. Deze slijtage kwam er al heel vroeg en ik heb niet het idee dat het erger is geworden met de tijd.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:36

De slijtage die jij onderaan hebt Jilly, heb ik op mijn trail van nog geen 3 maanden oud en weinig gebruikt. Ik mag hem terugsturen en dan zorgen ze dat er nieuwe zweetbladen opkomen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:15

Jilly dank je wel voor de foto. Wel erg zonde die slijtage.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:09

en wat rijfotootjes. Ben nog altijd superblij met het zadel. Het ligt echt als een huis. Het schuift niet bij het opstappen noch bij het rijden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:26

@sjintoo, wat fijn dat je zo tevreden bent, staat ook erg leuk op je paardje!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:30

Zeg maar pony ;). Denk niet dat hij veel groter is dan 1m40 ;)

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:35

Ik heb nu sinds 1,5 maand en massimo dressuur zadel ben er erg tevreden over zit heerlijk en ligt als een huis.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:45

Hoe vinden jullie de zit- en boommaten van de Massimo vallen, gewoon normaal? Ik las namelijk ergens dat hun boommaten systeem heel erg afwijkt van 'normale' merken?

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 13:34

Belker schreef:
De slijtage die jij onderaan hebt Jilly, heb ik op mijn trail van nog geen 3 maanden oud en weinig gebruikt. Ik mag hem terugsturen en dan zorgen ze dat er nieuwe zweetbladen opkomen.

Ik heb daar de verkeerde tussenpersoon voor vrees ik. Eerst had ik een ander zadel (boom 5 maten te krap aangemeten :x ) en daar had ik het na een paar keer rijden ook al. Toen ik het zadel ging terugbrengen heb ik aangegeven dat ik dat niet echt normaal vond voor een zadel van die prijsklasse.
Zij zeiden gewoon dat het leer blijft en dat je dat altijd zal hebben, eender in welke prijsklasse.
Mijn 'ja maren' wilden ze niet meer horen en dan ben ik er maar mee opgehouden.

Gisteren heb ik een andere zadelmaker laten kijken en die dacht dat mijn boom scheef was. Het midden van het zadel aan de voorkant verschilde meerdere cm's met het midden aan de achterkant... Verklaart meteen waarom ik altijd het gevoel had van scheef weg te zakken.
Ze heeft mijn zadel meegenomen en uit elkaar gehaald. Boom is niet scheef (oef!), maar de kussens zijn er scheef opgezet. Daar heeft de zadelmaker van de winkel waar ik het gekocht heb nooit wat van gezegd. Zo kan je blijven aankloten natuurlijk. :(

Enfin, deze zadelmaker zet ze er recht onder zonder kosten +:)+ en ik laat ook meteen de vulling vervangen want die begon al erg te klonteren.
Verder paste het wel mooi. Eind deze week komt ze er mee terug en hopen dat het dan helemaal goed ligt en ik weer een tijd van de zadelellende verlost ben!

@2005: Ik vind het moeilijk te vergelijken omdat je sowieso weinig merken hebt die grotere boommaten hebben. Ik had eerst een Wintec met witte boom (maat 34 - te krap) en nu maat 36 van Massimo. Het is dus niet dat hij van dit merk ineens wel een maat 34 past of maat 40 nodig had ofzo.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:31

Nou fijne zadelpasser had jij

Geen een zadel is precies te vergelijken
maar ik heb zelf niet het idee dat het erg afwijkt.
Mijn paard heeft maat 40 maar een verbrede 36 van een ander merk was ook echt te krap.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:53

ik heb boom maat 38 van de massimo op mijn haflinger liggen.
Afbeelding
ligt netjes en ziet er nog knap uit na 2 maanden.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:35

ik heb zelf het idee dat de boommaten ietsie kleiner vallen dan normaal, maar goed was is een normale boommaat? elk merk heeft zijn eigen maten dus gewone maten zijn er denk ik niet.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:30

Ik heb wel het idee dat de inch maten iets kleiner vallen.Mijn vorige zadel had dezelfde inchmaat maar deze lijkt toch iets kleiner te zijn.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:34

dat met de inch maat kan ik niet zeggen dat het anders valt.
maar heb dan wel het vhz model maar dat heb ik eerder gehad en dat vind ik gelijk.
Heb nog steeds genoeg ruimte achter de billen.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 17:45

heb inmiddels een soort creme van massimo in gebruik en ben er tevreden over, is wel duur spul dus gebruik het alleen voor de zweetbladen, heb sinds kort mijn riemen of het zweetblad en kreeg wel wat slijtage maar goed onderhoud scheelt veel.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 22:24

Oké, ik heb gister mijn dealer weer gebeld, het veiligheids haakje waar mijn beugelriem aan hangt is lam en heb nu al een paar keer mijn beugel verloren, maandag beeld hij me terug dus word nog vervolgd.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:28

iemand die een goede aanmeter weet in de buurt van ZH?
Ik heb een paard met een korte rug rondgeribt en geen schoft

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:49

MarimaCarona schreef:
heb inmiddels een soort creme van massimo in gebruik en ben er tevreden over,

Wat is dat voor creme?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:06

is van massimo zelf, een groen potje met zwarte deksel, mijn dealer heeft het besteld.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:08

Die creme lever ik standaard bij een nieuw massimo zadel, en de potten zijn ook te bestellen via de webshop:
http://webshop.equimaro.nl/index.php/ac ... ucten.html.
Het is inderdaad fijn spul, ook voor je laarzen, hoofdstel, etc. Je handen worden er ook niet zo vet van, dat is ook heel fijn, het trekt gelijk in.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:49

Dat is precies dat poetsspul wat ik voorheen al had doorgegeven hier in het topic, TLC volgens Zeitler/Massimo het enige juiste poetsmiddel en verzorging.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:28

Ik heb sinds kort ook een Massimo zadel (via Melrovers) voor mijn jonkie, een Massimo Dressuur II Exclusive :)

Ik ben er erg blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Op de rijfoto is zowel op rijtechnisch gebied als op het gebied van kwaliteit nog wel het één en ander aan te merken, maar het gaat om het idee :+

Ik vind het zadel fijn zitten en de kwaliteit lijkt mij prima! Over slijtage kan ik weinig zeggen, want ik heb nog niet veel met het zadel gereden. Mijn paard is pas drie jaar oud, dus we rijden maar twee keer per week kort :) Ik verwacht geen noemenswaardige slijtage, ik draag de beugelriemen ook onderlangs, dat vind ik zelf prettiger :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 07:38

@Yelly , ja de excluaive lijn is mooi, dubel doorgestikt en mooier leer en en betere afwerking :D mooi hoor!
Is dan ook een stuk duurder als de normale dressuur II.

Ben je niet bang dat ze eruit groeit binnen korte tijd, of denk je dat je met de 2 boommaten die breder kunnen wel uit de voeten komt?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:49

Mss is er hier iemand die mij kan vertelen hoe je een boommaat omzet naar massimo maat?
Mijn fjord zit dus u op de rode boom van wintec volgens de wintec meter, maar wat is dat dan van massimo?
Iemand een idee?