Belker schreef:De slijtage die jij onderaan hebt Jilly, heb ik op mijn trail van nog geen 3 maanden oud en weinig gebruikt. Ik mag hem terugsturen en dan zorgen ze dat er nieuwe zweetbladen opkomen.
Ik heb daar de verkeerde tussenpersoon voor vrees ik. Eerst had ik een ander zadel (boom 5 maten te krap aangemeten
) en daar had ik het na een paar keer rijden ook al. Toen ik het zadel ging terugbrengen heb ik aangegeven dat ik dat niet echt normaal vond voor een zadel van die prijsklasse.
Zij zeiden gewoon dat het leer blijft en dat je dat altijd zal hebben, eender in welke prijsklasse.
Mijn 'ja maren' wilden ze niet meer horen en dan ben ik er maar mee opgehouden.
Gisteren heb ik een andere zadelmaker laten kijken en die dacht dat mijn boom scheef was. Het midden van het zadel aan de voorkant verschilde meerdere cm's met het midden aan de achterkant... Verklaart meteen waarom ik altijd het gevoel had van scheef weg te zakken.
Ze heeft mijn zadel meegenomen en uit elkaar gehaald. Boom is niet scheef (oef!), maar de kussens zijn er scheef opgezet. Daar heeft de zadelmaker van de winkel waar ik het gekocht heb nooit wat van gezegd. Zo kan je blijven aankloten natuurlijk.
Enfin, deze zadelmaker zet ze er recht onder zonder kosten
en ik laat ook meteen de vulling vervangen want die begon al erg te klonteren.
Verder paste het wel mooi. Eind deze week komt ze er mee terug en hopen dat het dan helemaal goed ligt en ik weer een tijd van de zadelellende verlost ben!
@2005: Ik vind het moeilijk te vergelijken omdat je sowieso weinig merken hebt die grotere boommaten hebben. Ik had eerst een Wintec met witte boom (maat 34 - te krap) en nu maat 36 van Massimo. Het is dus niet dat hij van dit merk ineens wel een maat 34 past of maat 40 nodig had ofzo.