WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:12

2005 schreef:
Zou er interesse zijn in een wow h singel in 65 cm? Zwart met bruin. Ik wil hem verkopen bij mijn zadel, maar misschien als ik het zadel verkoop dat de singel overblijft. Voor de singel alleen heb ik een vp van 150.

Dat is dan een 26 inch?
Ik heb wel interesse.

batje

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:17

Ik heb een HP mt 3 liggen, iemand toevallig eentje nodig? :)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:45

Helaas net te laat!!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:36

steinstein schreef:
2005 schreef:
Zou er interesse zijn in een wow h singel in 65 cm? Zwart met bruin. Ik wil hem verkopen bij mijn zadel, maar misschien als ik het zadel verkoop dat de singel overblijft. Voor de singel alleen heb ik een vp van 150.

Dat is dan een 26 inch?
Ik heb wel interesse.

Ja, 26 inch. Zadel staat nog te koop, als iemand interesse heeft :D ?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:19

Maris schreef:
Ook ik heb verlengde zweetbladen en mijn dekjes passen er goed onder ( nu nog dekjes die blijven liggen ..... )

Bij mij gaan de dekjes enkel schuiven als de kussens niet goed meer liggen.
Dus of te hard of te zacht zijn. Of als de hp niet passend meer is.
Verder liggen al mijn Eskadron cottons als een huis.

Mss is dit bij jou ook het probleem?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:56

Misschien wel, maar dan zijn mijn kussens nog nooit goed gevuld geweest want de dekjes schuiven altijd :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:28

vanaf begin deze week zijn mijn dekjes ook aan het schuiven, de lucht is in de voorkussens te weinig en naar mijn idee de headplate te ruim heb nu 4 fitters gemail naar 4 dagen nog geen reactie gehad heel vervelend want ook tel wordt niet op genomen. Hopelijk hoor ik morgen wel wat.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:46

@ Maris, ik heb in het begin ook heel veel problemen gehad met de luchtafstelling van mijn zadel. Toen gleden de dekjes er ook van onder. Uiteindelijk een fitter erbij gehad die echt ruim de tijd heeft genomen en het probleem was verholpen.

@ Seven, waarom ga je niet zelf je zadel onderhouden? Een hp passen en wisselen is niet zo moeilijk evenals de lucht afstellen. Je kan evt. via WOW in Engeland een cursus volgen. Dat is erg leuk en leerzaam (je moet alleen wel engels spreken). Je kan de benodigdheden daar gelijk aanschaffen, je krijgt dan ook nog een naslagwerk erbij. Ik vind het namelijk van de zotte om elke keer 100 euro voor 2 pompjes lucht te moeten betalen (ik heb een periode gehad dat de fitter om de 3 weken langskwam, daar loop je op leeg) en je kan tenminste gelijk je zadel aanpassen indien nodig. Je kan er dan natuurlijk altijd nog voor kiezen om, als je je zadel zelf onderhoud, 1x per jaar een fitter langs te laten komen en de boel te laten controleren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:19

Maar wat kost die cursus dan?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:09

Ik durf niet meer met zekerheid te zeggen wat het kost. Het was niet zo gek duur in ieder geval en zeker de moeite waard. Zeker als je het evt. kan combineren met een kleine vakantie in Engeland ;-)
Stuur anders even een mailtje naar info@wowsaddles.com

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:14

Volledige set bestellen via Engeland zonder cursus, met boekje, is rond de 100 euro.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:37

112 euro om precies te zijn. Er komt namelijk ook nog 12 euro verzenden bij.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:39

En wat staat er in dat boekje dan ?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:48

De precieze instructie hoe je je zadel moet leeg maken, opvullen, bijvullen. A-symetrische paard/ ruiter en hoe het zadel hierop afstellen. HP verwisselen. Nou ja eigenlijk alles wat je ook op de cursus krijgt en moet weten voor het eigen onderhoud. Het is heel duidelijk uitgelegt (in het engels) met tekst en foto's. Een kind kan de was doen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:50

Dat is een idee kaspar alleen kan ik niet even naar engeland := dus als het enkel met het boekje te doen is.
Ik zat namelijk gisteren ookal te denken iedereen vraag 75 voor het fitten maar bij mij hoeft er niet echt gefit te worden zadel is al goed geen afstelling verder nodig enkel andere headplate wat ik zelf kan en de lucht moet anders wat ik evt ook wel zelf zou kunnen maar weet niet of het dan opgelost is en dat is weer zo lastig :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:57

Seven het is, mits je zelf goed engels kan lezen, heel goed te doen met het boekje. Het stelt echt geen drol voor om zelf je zadel te onderhouden. Je hoeft er echt niet super intelligent oid voor te zijn. Het word op de markt verkocht door de fitters alsof het o zo moeilijk is en je er voor gestudeerd moet hebben, maar het tegendeel is waar. De lucht afstellen en hp veranderen is gewoon pure commercie waar makkelijk geld aan verdient word.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:01

Tja, toch zou ik er niet te makkelijk over denken, je kan met lucht ook een hoop verkloten denk ik..ik geef toe heb ook een pomp zelf en ik regel ook veel zelf maar heb t toch wel na laten kijken door mn fitter. ik denk ook dat t voor sommige mensen wel te doen is maar sommigen er niet aan moeten beginnen. de cursus volgen lijkt me wel het minimale...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:06

Je moet natuurlijk wel goed naar je paard blijven kijken en luisteren. De kussen moeten niet keihard of heel zacht gepompt worden. Het is natuurlijk altijd een goede optie om in het begin je pompwerk na te laten kijken door een fitter als je niet helemaal zeker van jezelf bent. Maar nadat je het een paar keer gedaan hebt ga je er (als het goed is) feeling voor krijgen.
Ik was in het begin wel onzeker of ik het zelf wel kon, maar nu is het appeltje eitje. En zodra ik merk dat mijn zadel net niet meer optimaal licht gaat gelijk de lucht er helemaal uit en stel ik het helemaal opnieuw af en controleer ik direct of de hp nog goed past.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:08

Denk ik ook knollentuin zijn we het ook eens, eens :D
Maar de cursus lijkt me wel heel leuk om te hebben :)) ik ben wel zo ver dat ik kan zien wanneer een zadel niet goed ligt en weet zelf ook heel goed wat er veranderd moet worden maar de lucht steekt naar mijn idee wel nauw en om nou weer 75 euro (en de voorrijkosten ook nog) uit te geven om te vragen of ik het goed heb gedaan nee bedankt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:10

t is best lastig om je zadel af te passen terwijl je er zelf opzit...dus het hele finesse gedoe wordt al moeilijk vind ik..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:13

precies en daar ging het mij om ik kan voelen dat mn zadel naar het losrijden en opwarmen van mn ruin over de schoft gaat zakken en kan mn hand er dan bijna niet meer tussen krijgen dus dat betekend niet rijden. Ik weet dat de HP te groot is deze paste namelijk net en B was nog weer volop aan het groeien echter is hij nu weer wat terug gevallen dor een blessure van 3 maanden.

Trouwens wat betalen jullie nou voor je headplate ik wil een kleine zelf er bij kopen zodat ik als B weer groeid de hp zelf kan vervangen

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:21

Ik heb laatst een hp tweedehands van iemand overgenomen voor een schijntje. Er zijn ook fitters waar je ze kan inruilen. Ik betaalde voor inruil dacht ik 20 of 30 euro.

Lucht aanpassen doe ik als ik er zelf opzit en laat iemand anders het pompje bedienen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:29

Maar dat vind ik dus al vreemd waarom betalen voor inruil, je ruild toch een goede voor een andere waarom moet je daar dan ineens 20 of 30 euro bij betalen ???

Daarbij heb ik in het begin 3 hp gekocht voor 25 per stuk

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:33

Ik betaal voor zover ik weet niets voor inruilen van een HP.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:36

Ik heb dr ook nog nooit voor betaald en las nu van meerdere dat ze dit wel moeten betalen dus 75 fit kosten dan de reiskosten en dan ook nog eens 20 30 euro aan hp :oo sorry maar het is bijna niet meer te doen een wow te hebben de kosten lijken wel meer en meer te worden elk jaar