Ik heb een hoofdstel. Weet niet meer precies welk type precies het is. Deze zijn wel wat duurder maar gaan erg lang mee. Zeker bij goed onderhoud. Mijn ervaring is dat investeren in een goed hoofdstel het wel waard is, stugger leer gaat snel scheurtjes vertonen.
Sodeletuut
Geplaatst: 28-11-14 19:36
Net nieuw: Rambo Micklem Multi Bridle!
En mn andere hoofdstel is een Marylot Sidepull zwart-roze
Ik heb nu de nieuwe rossner Padova. Super zacht achter de oren, ook anatomisch. Ook zacht op de neus. Tot nu toe heel tevreden mee!
GerenGer
Geplaatst: 29-12-14 19:14
Ik heb het hoofdstel Kieffer Ergonomic 3 besteld! Hoop dat die goed gaat passen. Voorheen had ik de Premiera Milano, maar die paste niet goed en dat lak stond me niet zo aan. Dus voor wie nog een hoofdstel zoekt, de mijne is te koop, in zwart en maat cob!
Sharkj
Geplaatst: 29-12-14 19:24
Voor mijn pony had ik de Premiera Monaco zowel gewoon zwart als wit onderlegd. Voor mijn paard nu heb een Premiera Novara , Schockemöhle Paris en Passier Juno III
GerenGer
Geplaatst: 30-12-14 15:43
Ik wil gewoon een simpel hoofdstel, niet rondgenaaid, geen lak, wel neusriem onderlegd en kopstuk. Mooie fijne gespen en wel een mooie neusriem. Ik heb nu een hoofdstel van Kieffer (foto), maar eerlijk gezegd vind ik die neusriem echt te dik.
Eigenlijk voldeed het hoofdstel wel aan al de rest. Maar de neusriem is te grof.
Iemand nog ideeën/merken waar ik het juiste hoofdstel kan vinden?