Dan peert ie m.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Needje schreef:Ik kom er niet eens op zonder zadel
Dan peert ie m.
UniFlap schreef:Zijn er hier ook meer paarden die erg gevoelig op de rug zijn?
*op de blote rug zitten is supergevoelig voor m'n paard*
2005 schreef:Laat ik hier ook maar eens een foto posten. Ben vooral opzoek naar ervaringen. Passen met een dealer erbij gebeurd sowieso nog.
Maar hier het probleem van het paard (naast zijn brede schouders) : hij kan zijn rug mooi (niet dus) hol houden, maar met rijden kan die ook helemaal ontspannen en dan wordt zijn rug echt veel rechter en soepeler. Iemand die ervaring heeft met dit soort ruggen en een wow?
2005 schreef:Hmm, ok dat zou mooi zijn! Als hij ontspannen is gaat alles prima, maar hij heeft soms ook dagen dat hij zijn rug vast wil houden...
Ik las trouwens dat iemand zelf een wow zadel in elkaar had gezet (hier op bokt), weten jullie wie dat is? Zou haar ervaringen met wow ook wel eens willen weten aangezien zij het zadel letterlijk van binnen en buiten kent.
Sorry, veel vragen.
MarChak schreef:2005 schreef:Hmm, ok dat zou mooi zijn! Als hij ontspannen is gaat alles prima, maar hij heeft soms ook dagen dat hij zijn rug vast wil houden...
Ik las trouwens dat iemand zelf een wow zadel in elkaar had gezet (hier op bokt), weten jullie wie dat is? Zou haar ervaringen met wow ook wel eens willen weten aangezien zij het zadel letterlijk van binnen en buiten kent.
Sorry, veel vragen.
Hoi, ik ben zo'n doe-het-zelver, heb m'n vorige wow regelmatig uit en in-elkaar gehaald, kussens veranderd, headplate veranderd. De lucht laat ik bijstellen door de wow-fitter. Inmiddels een andere wow met een flat tree, i.p.v. een curved, omdat juist mijn paard een hele rechte rug heeft en dit met een curved tree niet was op te lossen met lucht. Er moest aan de voorkant zoveel lucht in dat het harde, langs de schoft klemmende ballonnen werden en dat hoort niet bij een Wow omdat je dan alle demping kwijt bent. Meer lucht achterin was ook geen oplossing omdat ze tegen overbouwd aan zit (jong paard).
Wat zou je willen weten?
Foto van haar rechte rug:
femmefatale1 schreef:Het wisselen van zweetbladen doe ik ook zelf, maar verder doe ik er niks aan (ook de lucht niet)![]()
Waarom niet?
Andere kussens of een ander kopijzer zorgt ervoor dat je zadel van positie veranderd tov de rug, dus ook de lucht aangepast moet worden om em weer perfect passend te krijgen.
Dus dat laat ik allemaal gewoon doen door de echte vakman..