is dit nou zo n moeilijke rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilse86

Re: is dit nou zo n moeilijke rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:15

naja, dan legde ik t probleem vanaf nu bij hem neer. hij maakt het passend. hoe dan ook... en met geen cent bijbetaling.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 15:36

ik betaal ook zeker geen cent meer bij! hij zorgt maar dat het gaat liggen zoals het moet liggen en hoe hij dat doet zal me een worst wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:39

Nou precies en zo is het, desnoods een op maat gemaakte boom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:47

Heb je al foto's zonder chabrak? Zo kan je niets zien en je moet voornl voelen of een zadel goed ligt, dat doe je met je handen het zadel met de rug af te tasten, dat had ik al in een eerdere post verteld.

Nogmaals ik heb je niet gezegd een zadel van 3000 te kopen, maar goedkope zadels hebben standaard pasvormen. Jouw paard heeft geen standaard rug. Ook ik kan niet op bristolschoenen lopen, maar er zijn er genoeg die voor 15 euro leuke schoenen hebben en er prima mee kunnen lopen.

Passier kan een heleboel doen met de boom. Een zadel van een merk er op leggen en dan maar hopen dat dat zadel net zo ligt als van het paard waar het bij hoort, is een idee-fixe. Als die passier klapperde, had je een volledig verkeerd model en boomgrootte, zegt helemaal niets over passier. Passier heeft een goede pasvorm, alleen vind niet iedereen het fijn zitten en kiezen daardoor weer voor een ander merk.

Zo werkt het niet. Zadels met chabrakken laten niet zien hoe het ligt. Leg het erop zonder chabrak, maak een foto en ga een half uur rijden en maak weer een foto, ga dan op een krukje staan zodat je boven de rug staat en til het recht om hoog, dan kan je zien of het verschoven is en maak dan nog een foto.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 17:06

nogmaals ik vind 1500 euro zeker niet goedkoop. het is perfecte kwaliteit en superzacht daar gaat het niet om. het gaat er mij om dat het past. de zadelmaker gaat daarvoor zorgen en anders heeft hij een probleem. ik zal nog een foto maken zonder dekje. als je terug leest zie je dat ik heb geschreven dat ik overal heb lopen voelen en wat de conclusie daaruit is. de zadelmaker komt over een paar weken weer en hij lost het verder maar op, ik wil een goed passend geld voor 1500 euro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:18

Als jij vind dat hij niet past, moet hij nu komen. Over een paar weken verspil je steeds meer je rechten om het zadel terug te laten nemen voor eentje die beter past.

Waarom laat je niet iemand van de bv de MSFC komen? Dat weet je meteen of het wel of niet past en hoef je niet af te wachten. Als je morgen belt, heb je volgende week een afspraak. Als blijkt dat het zadel niet goed ligt, kan zij je adviseren, eventueel heb je een referentie in je verweer.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 20:34

Ik zei vandaag tegen die man dat ik het niet goed vond liggen en mijn lesgever ook niet, al zei zij ook dat het nog moest 'inzakken' (die heeft er ook naar gekeken). De 'zadelmaker' zei tegen me dat hij nu niet komt en dat ik over een maandje weer contact moest opnemen met hem omdat het een zeer zacht zadel is wat nog helemaal moet vormen naar de rug, het zijn speciale kussens. Mocht het dan nog niet optimaal liggen past hij het zo aan dat het wel helemaal goed ligt. Ik kan niet anders dan dit accepteren. Geld terug krijg ik niet. Ik ben momenteel door dit zadel gewoon blut al mijn centjes zitten erin en mijn ouders willen doen wat de zadelmaker zegt dus even iemand laten komen(wat ook weer 80 euro kost) is voor mij nu geen optie helaas.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:06

heldere uitleg. nou, even wachten op nieuwe / extra foto's

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 23:22

meggiemeg schreef:
Morgen komt onze zadelmaker het zadel nakijken wat ik bij ons onlangs aangeschafte paard heb gekregen. De vulling is dunnetjes en erg hobbelig. Tevens gaat hij kijken of hij mijn zadel passend kan krijgen op het nieuwe paard.
Hij is erg precies, wil alleen het zadel nalopen als het paard er ook bij is, past regelmatig tijdens het vullen en daarna moet je ook rijden waar hij bij is. Dan kijkt hij nog een keer naar het zadel en de pasvorm.
Bij mijn oude zadel zal hij eerlijk zeggen of het wel of niet kan.
Het is zelfs zo bij hem dat als het niet kan met mijn oude zadel en ik hem daar alleen voor liet komen dat hij (omdat de afstand niet zo groot is) er niets voor wil hebben.

Dat is positieve reclame! Dan mag je zijn naam ook noemen vind ik... :+ Een goede ambachtsman mag bekend zijn. Zeker op dit forum. Hobbelige vulling, tja, dat heb ik ook al een keertje gezien. Ben benieuwd wat je zadelmaker doet. Ik krijg er morgen ook één op visite. Ik leer bij hem en we gaan mijn zadel bekijken. Bij mijn eigen paard durf ik ook makkelijker al mijn vragen te stellen dan bij die van klanten. :D Ik hoop een leerzame dag te hebben mbt het leren aanmeten van een zadel. Op termijn hoop ik daar minstens net zo goed in te worden!

Ik ben ook benieuwd naar de gevraagde foto's. Het kan best zijn, dat als je je zadel wat meer naar achteren legt, dat het wel goed ligt natuurlijk. In jouw schoenen had ik eerst de rechtbijstand gebeld en zowiezo nooit al mijn geld in een zadel bij een zadelmaker neergelegd, die al een keer zo geblunderd heeft. Wat ik me afvraag is waarom je gekozen hebt voor hem, als je zo ver weg woont. Staat hij daar zo goed bekend dan? In jouw omgeving ken ik ook een zadelmaker waar ik vertrouwen in heb. Die heeft het alleen ontzettend druk. Maar ja, dat komt waarschijnlijk omdat ie goed is. *D Die doet hier alles. Heel de Bommelerwaard rijdt naar hem, (maar ik hoop natuurlijk dat dat met een paar jaar gaat veranderen... 8-) *D )

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:41

Bij ons is de zadelmaker vanmorgen geweest.
Zadels zijn weer helemaal nagekeken.
Bij 1 zadel is de vulling van de kussens glad gemaakt en het andere zadel is aangepast op het nieuwe paard.
Hij gaf aan dat de vulling nog wat gaat zakken door het gewicht van de ruiter en omdat er nog wat lucht tussen kan zitten met opvullen. Mocht het zadel te veel gaan zakken moest ik dat aangeven dan kwam hij nog een x langs en dat was gewoon garantie!
Het kan dus ook heel anders dan wat er bij TS gebeurt.
Heb onze zadelmaker het verhaal verteld van TS en hij kon niets anders dan met het hoofd schudden!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:00

Wat een vreemde redernatie houden ze er op na, "het moet nog inzakken". Dat klopt dat moet gebeuren maar het zadel hoort nu goed te liggen, zodra de vulling wat ingezakt is door gebruik moet het opnieuw nagekeken worden en daar aangepast waar nodig. Ook een mooi voorbeeld voor de stempel prutser misschien?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 11:55

beste bokkers,

ik heb helaas nog geen nieuwe foto s kunnen maken omdat mijn ouders de camera nodig hadden. ik probeer vanmiddag weer foto s te maken. ik moet wel zeggen dat het zadel in een paar dagen tijd heel wat gezakt is en het nu overal netjes aansluit. ik heb het wat verder naar achter geschoven dan ligt het ook beter. iemand op stal zei ook tegen me dat het super zachte kussens zijn, zachter kan niet en die moeten nog echt vormen naar de rug. mocht ik nou over 2 weken nog niet echt tevreden zijn breng ik het naar die 'zadelmaker' en dan maakt hij het maar passend, dat heeft hij afgesproken.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 11:58

idefix: ik zag hem op marktplaats staan met een advertentie, hij leek me kundig en ik heb gereageerd. achteraf had ik beter eerst veel adviezen kunnen vragen en het een en ander na moeten checken. ik wist gewoon niet dat iemand die zich 'zadelmaker' noemt en zich goed verkoopt op het internet je zo kan bedonderden en niet eens weet waar hij het over heeft. volgens mij weet ik zelfs inmiddels veel meer dan hij.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:17

Misschien komt het dan toch nog allemaal goed

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:17

ik hoop het maar dan nog vind ik het schandalig van die meneer om 2x te blunderen in het vak! nu voelt het echt alsof ik het uiteindelijk nog zelf kan oplossen

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:20

dan geef je dat gewoon aan en koop je er in het vervolg geen zadel meer.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:27

dat zeker nie meer!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:11

Ik ben van mening dat de zadelmaker bij jou moet komen om te kijken hoe of wat, ook al is het maar voor een opvulbeurt.
Dan kan met eigen ogen zien hoe het zadel ligt en wat er wel en niet aan moet gebeuren!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 13:15

die is geweest en heeft dit zadel gegeven wat ik nu heb... en hij vond dat het goed lag(lees vorige berichten)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:37

Dat weet ik maar je schreef dat je het zadel naar hem ging brengen in je post om 11.55...En daar haakte ik even op in.
Het is in elk geval wel enorm balen dat je zoveel geld uitgeeft en je rijdt nog steeds niet rond met een prettig gevoel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:28

Nou positief dat het lijkt te zijn opgelost. Komt hij tzt nog een keer voor een nieuwe pasbeurt, als je zadel voldoende is aangezakt? Dat hoort wel bij een nieuw zadel namelijk. Het is bekend dat een zadel wat inzakt, maar daarom moet je als zadelverkoper secuur blijven. ;)

En tja, de volgende keer eerst maar eens informeren op je stal hè? Wie komt er en waarom? Vaak hoor je dan al een aantal ervaringen van mede-eigenaren en de stalhouder zal inmiddels ook wel een beeld hebben wie er goed is in je omgeving en wie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:00

rosja1 schreef:
idefix: ik zag hem op marktplaats staan met een advertentie, hij leek me kundig en ik heb gereageerd. achteraf had ik beter eerst veel adviezen kunnen vragen en het een en ander na moeten checken. ik wist gewoon niet dat iemand die zich 'zadelmaker' noemt en zich goed verkoopt op het internet je zo kan bedonderden en niet eens weet waar hij het over heeft. volgens mij weet ik zelfs inmiddels veel meer dan hij.

Wie is dat dan?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:48

Mijn zadelmaker komt maandag en fixt het zadel ter plekke! Hulde!

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:04

hallo

ik heb de camera niet kunnen lenen vandaag maar ik heb het zadel meer naar achteren verschoven en het lag stukken beter. de zadelmaker komt over 3 weken weer langs om eventueel op te vullen waar nodig. ik zei dat ik in het midden iets minder druk voel als achter maar dat kon hij opvullen of het zou vanzelf goedkomen als het zadel wat in zou zakken. na het rijden een mooie gelijke afdruk op de rug dat is wel goed denk ik zelf.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:33

russel: we hebben het over hofman van de firma oxer

morgen foto's??