Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
meggiemeg schreef:Morgen komt onze zadelmaker het zadel nakijken wat ik bij ons onlangs aangeschafte paard heb gekregen. De vulling is dunnetjes en erg hobbelig. Tevens gaat hij kijken of hij mijn zadel passend kan krijgen op het nieuwe paard.
Hij is erg precies, wil alleen het zadel nalopen als het paard er ook bij is, past regelmatig tijdens het vullen en daarna moet je ook rijden waar hij bij is. Dan kijkt hij nog een keer naar het zadel en de pasvorm.
Bij mijn oude zadel zal hij eerlijk zeggen of het wel of niet kan.
Het is zelfs zo bij hem dat als het niet kan met mijn oude zadel en ik hem daar alleen voor liet komen dat hij (omdat de afstand niet zo groot is) er niets voor wil hebben.
Een goede ambachtsman mag bekend zijn. Zeker op dit forum. Hobbelige vulling, tja, dat heb ik ook al een keertje gezien. Ben benieuwd wat je zadelmaker doet. Ik krijg er morgen ook één op visite. Ik leer bij hem en we gaan mijn zadel bekijken. Bij mijn eigen paard durf ik ook makkelijker al mijn vragen te stellen dan bij die van klanten.
Ik hoop een leerzame dag te hebben mbt het leren aanmeten van een zadel. Op termijn hoop ik daar minstens net zo goed in te worden!
Die doet hier alles. Heel de Bommelerwaard rijdt naar hem, (maar ik hoop natuurlijk dat dat met een paar jaar gaat veranderen...
) 
rosja1 schreef:idefix: ik zag hem op marktplaats staan met een advertentie, hij leek me kundig en ik heb gereageerd. achteraf had ik beter eerst veel adviezen kunnen vragen en het een en ander na moeten checken. ik wist gewoon niet dat iemand die zich 'zadelmaker' noemt en zich goed verkoopt op het internet je zo kan bedonderden en niet eens weet waar hij het over heeft. volgens mij weet ik zelfs inmiddels veel meer dan hij.