Weet iemand iets? Of tips?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
WinBinChes schreef:Elk slecht passend hoofdstel ( en dus ook neusriem ) knelt en snoert af. ook de lage neusriemen.
Als je hoofdstel goed past, moet het niet uitmaken watvoor neusriem je er aan hebt hangen. De inwerking is dan ook nihil. Uitzonderingen daargelaten.
Casca schreef:Vraag, wanneer is een lage neusriem te klein?? (zeg maar de lengte van het stuk dat voor de neus langs loopt?)
Ik heb vanmiddag een gruwelijk mooie nieuwe gekocht maar als ik hem om doe zitten de bakstukken wat verder naar voren, net over de jukbeenderen heen. Maar als ik naar de foto's hier voorin het topic kijk zie ik dat bij die paarden allemaal. Hoe bepaal je de goede lengte? Die ik eerst gebruikte zit aan de zijkanten op dezelfde lijn als de bakstukken. Ik dacht dat dát de goede maat was...
Colalight schreef:Ik ben opzoek naar een betaalbare (niet te dure..) bruine lage neusriem.. Heb al gekeken op verschillende sites, maar kan eigenlijk niets vinden..

Want in mijn ogen is het vriendelijker zonder sperriem.

Jilly schreef:Colalight schreef:Ik ben opzoek naar een betaalbare (niet te dure..) bruine lage neusriem.. Heb al gekeken op verschillende sites, maar kan eigenlijk niets vinden..
Wat een crime he?
Ik heb van de week een bruin zadel gekocht. Nu kan de zoektocht naar bijhorende singel en hoofdstel beginnen
Tot hiertoe ook nog niks gevonden. Volgende week ga ik naar P&K, eens kijken of ik daar wat kan vinden.
Döbert heeft ze wel, maar daar hangt natuurlijk ook een leuke prijs aan

voor 15,63. Das toch niet duur?Mizora schreef:Dan heeft Olivier dus eigenlijk gewoon een hoge neusriem, zolang deze juist vastzit (2 vingers op het neusbeen) werkt deze alleen in bij het extreem openen van de mond. Eigenlijk doet hij dus niet zo veel.
Esperanza schreef:Je moet ook niet te veel willen
Equimatch verkoopt die neusriemen, in zwart en havannavoor 15,63. Das toch niet duur?
http://www.equimatch.nl/default.asp?clu ... ageid=228&
hier zijn die lage neusriemen ofwel veel te duur, ofwel kan je zo breken omdat het leer zo slecht is.
Girley schreef:Ik vind een lage ook niet mooi en heb op manege's net even iets te vaak gezien hoe de neusgaten van zo'n ponietje even lekker werden dichtgeknepen, nee vond het geen prettig beeld alles bij elkaar. Ik heb altijd met gecombineerde neusriem gereden, uiteraard met de verplichte 2 vingers ertussen
Maar ik vind zolang je hem zelf maar goed gebruikt...