Stang en trens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Helma_Amber

Re: Stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:04

Ik heb in het betreffende profiel gekeken en snap nu wat je bedoelt.
Het valt mij alleen wel op dat het paard dit bit alleen in heeft op de standfoto's (waarschijnlijk een fotoshoot?) en dat hij bij het rijden een gewone trens in heeft.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:05

Tsja wie hangt er nou voor niks zo'n bit in?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:35

Nou stel je voor. Ik rijd mijn paard met een kimblewick, juist omdat ik daar goed over na heb gedacht. Dierenbeul dat ik ben. Maar goed, ik begrijp dat ik nu mijn mond moet houden :+
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-10-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:37

Helma_Amber schreef:
Ja maar het feit dat je sporen verplicht moet dragen vind ik grote onzin. Je wordt gewoon verplicht om hulpmiddelen te dragen. Maar goed, ik ga offtopic...

Welnee, dummysporen zijn ook toegestaan.

_Bitje_ schreef:
het gaat niet om zonder kunnen, in de zz zwaar mag je niet anders ;)

In het ZZ-Zwaar mag je ook met alleen een trens rijden.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:31

Ja maar het gaat gewoon om het idee dat je ze om moet hebben, maar het maakt verder niet uit ;)

Het is dacht ik wel verplicht om vanaf de ZZ Zwaar met Stang en Trens te rijden.

Edit: Ik heb het even opgezocht in de dressuurreglementen en in de ZZ Zwaar mag je inderdaad met trens starten en vanaf de Lichte Tour is het verplicht om met stang en trens te starten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:59

Anders had ik ook niet neergezet dat het mocht. :D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:07

;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:02

daisies schreef:
Kijk voor de grap es in haar profiel. Weetje wat ik zo erg vind. Mensen die het hardst lopen te roepen dat S&T slecht is, maar is zo'n bit niet minstens zo slecht en onnodig. Waarschijnlijk weten Z ruiters 10 x beter waar ze mee bezig zijn en heeft zij dat bit erin gehangen omdat haar paard bijv. te sterk is.

Ik ken die gene niet persoonlijk, keek toevallig in haar profiel. Waarom roepen mensen die nooit hoger in de sport hebben gereden altijd het hardst dat het onnodig is??

En nee, ik ben geen voorstander van al dat ijzer. Sommige ruiters kunnen er goed mee omgaan maar ik vind dat de aanleining van je paard tegen het perfecte aan moet zitten

Als je mijn berichten / profiel terug gaat zoeken kom je ook vanalles tegen: westernscharenbit, pelhambit etc. Vond toen dat ik er goed aan deed om daar mee te rijden. Nu niet meer... Een mens leert bij, zullen we maar zeggen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:41

Gelukkig maar, hoop dat je er daadwerkelijk van geleerd hebt! Maar er is veel verkeerd stang gebruik, weet je hoe veel paarden er sowieso verkeerd gereden worden?