[WN] Positie westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:13

Zondag prachtige wandeling gemaakt. Het zadel zit zalig, dat moet ik toegeven.
Toen ik mijn hand onder het pad stak achteraan aan z'n lendenen, nadat de begeleider van de trektocht me weeral eens gezegd had dat het te lang is voor m'n Hafje (maar ik het niet kon geloven nadat de verkoper voor 2e maal geweest was), voelde ik dat het keihard in de lendenen drukte. Ik kreeg er zelfs mijn hand bijna niet onder. Toen ik het zadel afnam kwamen de zweetplekken tot aan z'n achterste.
Ik ga er niet veel woorden meer aan vuil maken en dit hoofdstuk afsluiten, zodat ik een wel passend zadel kan kopen.
Heb nu twee keren effectief met het zadel gereden, het is nog nieuw dus.
Wie interesse heeft, please mail me, voor een iets langere pony of paard is dit een droom zadel!
http://www.kapaza.be/detail/17048684/
Nieuwprijs met duur Cattleman's pad en singel was rond de 950 euro (zadel 820 euro + pad 90 euro+ singel 30euro), ik had er graag nog 750 euro (da's dus 200 euro profijt op een nog nieuw zadel, die je niet vaak tweedehands aangeboden krijgt) voor gehad gezien de nieuwstaat.

troi

Re: Positie westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:41

Pfff wat een ellende zeg, ik wens je in elk geval veel succes met het verkopen van je huidige en kopen van een nieuw zadel. Is een dure en energievretende levensles zo...

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 12:29

troi schreef:
Pfff wat een ellende zeg, ik wens je in elk geval veel succes met het verkopen van je huidige en kopen van een nieuw zadel. Is een dure en energievretende levensles zo...

Neen hoor, het is maar geld. Ik trek me er nu eens echt niets meer van aan. Komt wel oplossing ;) .
Het zadel is zo komfortabel en voor een iets langere pony ideaal, dat ik niet bang ben om er lang mee te zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 12:33

Ik blijf me toch afvragen dat als je nu al zoveel 'verlies' accepteert, waarom je het dan niet terug doet naar de verkoper ??

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 14:17

DubbelDun schreef:
Ik blijf me toch afvragen dat als je nu al zoveel 'verlies' accepteert, waarom je het dan niet terug doet naar de verkoper ??

Ik had hem gemaild om me tweedehands te helpen verkopen, maar ik vrees dat hij het beu is. Kreeg geen antwoord terug.
Wil hem niet verder lastig vallen en zelf een oplossing zoeken.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:32

Ik had toch wel voet bij stuk gehouden, eventueel een foto gemaild van de afdruk dat het zadel had achtergelaten...
In ieder geval, veel succes met de verkoop.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 16:49

Gleyla schreef:
Ik had toch wel voet bij stuk gehouden, eventueel een foto gemaild van de afdruk dat het zadel had achtergelaten...
In ieder geval, veel succes met de verkoop.

Ik heb misschien niet de energie die u heeft :o
Zo wie zo zou ik toch verliezen op het zadel en nu heb ik misschien al een oplossing gevonden van iemand hier op het forum ivm een zadel die ik écht heel graag wil ;) .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:08

@Shakir : ik kan je standpunt wel begrijpen hoor. Ik hoop dat je je zadel snel verkoopt en kunt gaan zoeken naar een goede oplossing.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:05

En ? Al een zadel gevonden ondertussen ?

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 00:10

sevke schreef:
En ? Al een zadel gevonden ondertussen ?

Ja, zadels genoeg, maar heb nog geen GELD gevonden :D !

Iemand eventueel interesse in deze Pool's western???
Of gulle donors die me willen steunen bij aankoop van nieuw zadel :+ ?

Hoop toch nog enig ander plezier te beleven dit jaar dan zadelproblemen...

Op mijn advertentie op marktplaats krijg ik alleen goed bedoelde mailtjes met adviezen voor een nieuw zadel, maar ik wil dat kl*te ding verkopen verdorie ;( MONEY is what I need.... }>

O ja, 1 iemand reageerde. Ik met volle hoop ettelijke kilometers gereden tot bij die mensen omdat hij voorstelde te wisselen tegen een duur trekkingzadel voor een Haflinger (nieuw 1300 euro gekost volgens die goeie brave vent die me wou helpen).
Het was bij nader inzien een soort ijslanders zadel met geribde bovenkant van het merk 'Pagony', die er al redelijk versleten uit zag... Ik blijf toch stuiten op profiteurs, ongelofelijk :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:43

Vooraf om een foto vragen dus.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:54

Ik ben verder helemaal geen westernkenner, maar 1 ding stuit mij toch tegen de borst in dit verhaal...
WAAROM om jíj bewijzen dat het zadel niet past?
Als het je niet voldoet moet de verkoper hem terugnemen, klaar. Zo te horen is een profi verkoper, dus dan zou dat al helemaal geen probleem moeten zijn.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:52

DubbelDun schreef:

Ik geraak het niet kwijt. Hoe kan ik het terug doen? Toch advokaat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:05

Op je strepen gaan staan en eisen dat hij het terug neemt. Maar die discussie hebben we al eens gehad geloof ik ;)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:59

Jeetje. Lijkt wel een never-ending-story, dit. Jammer dat de verkoper niet wat meer moeite doet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:01

Shakir schreef:
DubbelDun schreef:

Ik geraak het niet kwijt. Hoe kan ik het terug doen? Toch advokaat?

Neem contact op met je plaatselijke rechtswinkel. In Nederland heeft dat het `Juridisch loket`.
Zij kunnen je verder helpen. Dit zadel is blijkbaar niet goed, dus móet er iets te regelen zijn met de verkoper.
Het bestaat niet dat hij je hierin laat stikken!
Is het zadel op maat gemaakt, of heb ik daar overheen gelezen....

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:10

Je moet gewoon voor jezelf opkomen en terug gaan en je geld terug eisen!!!
We zijn nu onderhand een maand verder nadat je dit topic hebt gestart, dus dan wordt het ook steeds moeilijker natuurlijk.
Pak je zadel in de auto en ga erheen en eis je geld terug!!!
Of je raadpleegt een andere goede verkoper en ruilt je zadel in. Bijv. bij Evelien van eurohorse.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:58

Ik blijf ook zeggen ruil het zadel in bij Arthur of idd Evelien. Zo kom je ook geen stap verder!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:49

Je kunt dit toch ook nog anders oplossen ? Als jij vind dat het zadel goed zit, en de boom past op je paardje, alleen de skirts zijn te lang ? Heb ik het juist ?
Een beetje zadelmaker die zijn naam waardig is, kan zo die skirts voor je inkorten. Kost je een 100 euro en je probleem is opgelost ! "mijn" zadelmaker heeft ook één van mijn zadels een remake gegeven. Van de square skirts heeft hij roundskirts gemaakt. Scheelt alweer een paar kilo :D

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:04

sevke schreef:
Je kunt dit toch ook nog anders oplossen ? Als jij vind dat het zadel goed zit, en de boom past op je paardje, alleen de skirts zijn te lang ? Heb ik het juist ?
Een beetje zadelmaker die zijn naam waardig is, kan zo die skirts voor je inkorten. Kost je een 100 euro en je probleem is opgelost ! "mijn" zadelmaker heeft ook één van mijn zadels een remake gegeven. Van de square skirts heeft hij roundskirts gemaakt. Scheelt alweer een paar kilo :D

Da's een idee, maar tegen mij zei hij dat de skirt niet draagt en de druk tot onder het achterste van de zitting kwam (Dus maw, dat de boom niet doorloopt tot achter de zitting...).
Nu zie ik dat de BOOM doorloopt tot bijna het einde van de skirt....
Heeft iemand het nummer van de Garland leverancier? Heb advokaat gecontacteerd en die zou eerst contact met hen opnemen. Volgens advokaat heb ik twee maanden de tijd.
Ik heb bewijzen dat ik gereageerd heb na acht dagen, dus of dit nu nog een maand aansleept of niet, de bewijzen zijn er.
Had ik dit topic eerder gelezen dan had ik zeker geen zadel aan hem gekocht:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=128&t=631083

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:51

Tja dat is altijd achteraf....

@Sevke: ook die zadelmaker zal dan toch eerst moeten kontroleren of de gebruikte boom wel goed past. En hoe dat ie dat zonder kale boom ??
Enige mogelijkheid is dan het zadel van de skirts te ontdoen en kaal op de rug leggen. En dan maar hopen dat ie door de dicht seat nog iets langs de ruggegraat kan zien.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 08:55

DubbelDun schreef:
Tja dat is altijd achteraf....

@Sevke: ook die zadelmaker zal dan toch eerst moeten kontroleren of de gebruikte boom wel goed past. En hoe dat ie dat zonder kale boom ??
Enige mogelijkheid is dan het zadel van de skirts te ontdoen en kaal op de rug leggen. En dan maar hopen dat ie door de dicht seat nog iets langs de ruggegraat kan zien.

Mag een western boom voorbij de 18e ruggewervel bij een paard komen en druk geven? Zo niet is het zonder kale boom te zien dat het zadel veel te lang is. De boom loopt door tot op 4,7 cm precies van het uiteinde van het zadel (langs achterkant dan natuurlijk). Maw, door de skirt, de skirt draagt dus wél.
Volgens mij komt dit ver voorbij de 18e lendenwervel en drukt het, zoals ook te zien is aan de zweetplekken, op wervels die niet ondersteund zijn door de ribben, waar een zadel dus nooit druk mag geven. Dan heeft het toch geen zin om een skirt in te korten?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:06

In dat geval niet. Ik ging er vanuit dat, zoals uit je eerste posts naar voren kwam, de BOOM wel paste, maar de SKIRTS te lang waren.
Nu is het wel zo dat de skirts niet dragen, maar het is voor het paard ook niet aangenaam om met zijn heupen tegen de skirts aan te lopen.
Vandaar mijn idee. No offence, ik wou alleen maar helpen :(:)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:11

Trouwens, dat hij daar zweetplekken heeft zegt niet veel. Als wij intensief rijden, heeft mijn paard zweetplekken onder de volledige pad. En die komt ook tot op zijn heupen, maar mijn zadel komt niet eens zo ver.
@Dubbeldun : ik veronderstel niet dat het zadel op de ruggengraat drukt ? Dat zou je immers wel al gezien hebben, toch ?
@TS : zijn de zweetplekken egaal ? (geen droge plekken erin ? )
Dat is al een indicatie (géén garantie !!!) dat het zadel toch gelijkmatig draagt, en niet ergens drukt of zo.
Welke signalen geeft je paardje eigenlijk ? Kun je ook al veel uit afleiden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:18

sevke schreef:
@Dubbeldun : ik veronderstel niet dat het zadel op de ruggengraat drukt ? Dat zou je immers wel al gezien hebben, toch ?
Het is erg donker daar onder hoor :)
Nee ik doelde meer op het feit dat de bars netjes aansluiten langs de ruggegraat/binnenrand (en dus ook aan de onderkant/buitenrand).
Dat laatste kun je wel voelen (het 'beruchte' handje ;) ) , het eerste dus niet.