Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:21

Mutjei schreef:
Dat vind ik best wel raar.
Als de zadels dezelfde boommaat hebben zou ook de stand van de kussens hetzelfde moeten zijn.
Vooral omdat er aan een Stradazadel niets te veranderen valt behalve dan het inzetten van een andere boom.
Hoe wordt dan de kwaliteit gewaarborgd???
Raar hoor!

Deze had Callista toendertijd speciaal voor haar zelf laten maken als een soort proef in opdracht van Callista. Uiteraard worden ze niet zo standaard gemaakt. Ik heb dat zadel toen als test zadel gebruikt i.v.m. de boom maat. Callista had zelf niet in de gaten dat blijkbaar de kussen afstand voor mij zoveel verschil maakte.
Ik heb toen haar en mijn zadel een langere tijd op proef gehad en had toch een veel beter gevoel bij haar zadel met de kussens dichter bij elkaar, vandaar dat we hebben geruild.

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:57

Toch blijf ik het een raar verhaal vinden.
Je had problemen met je balans op je eigen Strada en niet met het testzadel, door het verschil in afstand van de kussens.
Dan is het dus erg belangrijk hoe groot die afstand is tussen die kussen en als dan het testmodel en het 'standaard' geleverde model van elkaar verschillen is dat een vreemde zaak.
Dat wil dan dus zeggen dat je balansproblemen kunt hebben op je peperdure zadel door iets waar je als klant niet om gevraagd hebt, namelijk een andere afstand tussen de kussens.
Zadels horen juist constant te zijn zodat de kwaliteit gewaarborgd is, het ene zadel met boommaat S (of I of IC of...) hoort gelijk te zijn aan het volgende.
Ik heb ook balansproblemen op mijn Strada die niet op te lossen zouden zijn omdat volgens bevindingen de boommaat klopt maar wie weet is dus bij mij ook de kussen afstand 'anders'.
Raar verhaal en geeft niet echt vertrouwen in het merk.

quinoa

Re: Strada zadels, oplosser voor alle zadelproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:12

Ja, het enige dat ik kan zeggen is dat ik nu op en top tevreden ben met mijn "nieuwe" zadel.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 20:16

Lekker oud topic dit... ik ben ook al uberlang niet meer op Bokt geweest!

Hallo allemaal 8-)

Ik wilde nog even melden dat na alle jaren het strada zadel nog steeds goed bevalt. Misschien heeft niemand er wat aan.. maar even ter info voor degene die dit verdwaalde/vergeten topic toevallig nog tegenkomen en het overwegen om dit zadel aan te schaffen.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:19

Ik ben ook nog super tevreden met mijn zadel. Mijn paard loopt er ook super mee :-)

_Juliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:06

Ik heb dezelfde soort ' traagschuim ' van die zadels in mijn peesbeschermers zitten..
Of toch ongeveer hetzelfde. Voor peesbeschermers is het allesinds echt een luxe!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:43

Ik weet dat het topic al langere tijd niet gebruikt wordt. Maar wil graag weten van de mensen in dit topic of ze nog steeds een Strada zadel hebben? Ik ga dinsdag met Callista een passiesessie hebben voor een Strada...

Bedankt alvast!

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:52

Ja, ik heb nog steeds een Strada zadel. Ben nog steeds super tevreden. Doe de groeten aan Callista (ik heb haar bruine zadel, dan weet ze het wel haha).

LotteBogers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 10:48

En hier nog iemand die een Strada will aan schaffen en graag wat ervaringen Will horen.
Helaas ben ik niet in Nederland, en kan ik Callista niet laten komen passen. Ik heb de kale bomen toegestuurd gekregen en zelf gepast en foto's naar Callista gestuurd. De S lijkt het beste te liggen op mijn pony. Ik heb 5-6 maanden niet meer gereden vanwege rug problemen en hij heeft eigenlijk geen toplijn op het moment en is wat schraal, ik vraag me af of hij hier snel zou uit groeien als hij weer in werk is.
Hij is nog maar net 4 jaar, heeft niet erg veel gedaan het afgelopen jaar. Maar ik woon in Australië en heb geen zin om over 6 maanden een niet passend zadel te hebben.
(Ik ga op vakantie naar Nederland volgende week dus hoop er dan 1 te kunnen kopen, importeren kost me nogal wat!)

Iemand toevallig een type S te koop?