wat doen jullie om in de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

speciallover

Re: wat doen jullie om in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:55

Peesbeschermers Lachen

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:56

Niks.

Ik denk persoonlijk dat er meer ongelukken met als zonder transportbeschermers gebeuren.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:57

Lage transportbeschermers, van de kroonrand tot de voorknie/spronggewricht (hoge wilden mijn beesten nooit om) en altijd iets van een dekentje. In de zomer een vliegendeken en anders een fleece of wollen deken.
Ik was trouwens ook erg blij met de beschermers toen mijn paard met de voorbenen over de trailerstang heen zat.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:03

een halster, en sokken Clown (maar die heeft ze altijd aan)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:10

het verhaal van het afzakken van transport beschermers heb ik idd ook vaker gehoord dus ik gebruik altijd onderlappen met stalbandages dit is lekker dik en zit goed stevig

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:13

in de winter hooguit een deken en peesbeschermers

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:44

LovesHerPony schreef:
Niks.

Ik denk persoonlijk dat er meer ongelukken met als zonder transportbeschermers gebeuren.

dat denk je verkeerd
echt waar hoor; als je goede transportbeschermers koopt in de goede maat dan zakken ze niet af en voorkomen ze veel ellende; zie het verhaal van daphne op blz 1 maar eens

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:48

Altijd hoge transportbeschermers, de mijne staat niet zo heel stil en heeft al meerdere keren wonden gehad met eruit halen.. Dus dan maar lekker inpakken...

verder als het nodig is een deken...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:49

na les laat ik vaak de peeskapjes om, maar verder zo min mogelijk. Meestal staan ze enorm te dampen en te zweten in de trailer

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:01

Om alle vier de benen peesbeschermers die van onder de knie tot de kogel doorlopen. Ben de precieze naam even kwijt.

Verder af en toe eens springschoenen. Ben erg zuinig op de paardenbeentjes. Lachen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:03

Hoge transportbeschermers, deken, halster.
Soms staartbandage.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:12

Rondom hoge transportbeschermers, een gewoon stalhalster met bont en een trailerlijn Lachen

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:20

LiSSy schreef:
ik heb te veel problemen gezien door het afzakken van transportbeschermers, ik begin echt niet meer aan die dingen...

Ik ook te vaak, en daarbij komt ook nog dat mijn paard ze afschuwelijk vind zitten en daardoor nog erger op de trailer staat.
Ik heb nu hoge onderlappen van eskadron en die combineer ik dan met goede fleece banadges en rondom springschoenen! Verder staat ze met een leren halster en als het echt nodig is een wollen deken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:22

Goed stalhalster, verder niets, nergens voor nodig! Lachen

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:24

Transportbeschermers & als het nodig is een deken Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:45

tamaramt schreef:
frankiej schreef:
niks

??? sorry maar dit kan ik niet helemaal begrijpen!!
je paard kan zicht ontzettend verwonden/blesseren op de trailer en met van de tariler af en op
ik vind dit vragen om problemen en zeer onverantwoord

Ik heb een keer bij mijn paard transportbeschermers om gedaan en hij verwonde mijn zusje ipv zichzelf. Hij wordt soms nogal agressief als je wat om zijn achterbenen doet. Daarom doe ik ook niks om

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:56

tamaramt schreef:
frankiej schreef:
niks

??? sorry maar dit kan ik niet helemaal begrijpen!!
je paard kan zicht ontzettend verwonden/blesseren op de trailer en met van de tariler af en op
ik vind dit vragen om problemen en zeer onverantwoord

niks onverantwoord hoor, ik heb al ik weet niet hoeveel paarden en pony's op de trailer gehad (waarvan sommigen niet al te zachtzinnig erin gezet), niks aan de hand. zolang je maar normaal rijdt en niet als een aso bochten neemt en remt. wat betreft de klep op of af, er kan altijd wat gebeuren maar ze redden zichzelf allicht hoor. wel de sluitingen wegdraaien en een schone klep. en tja, 100% risicoloos kun je nooit gaan, dan moet je je paard lekker op de wei of stal laten.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:58

Ik gebruik al jaren transportbeschermers.
En ze zijn nog nooit afgezakt. Voor mij werkt het het beste.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:04

Ik zat laatst bij iemand op cursus die haar paard moest laten inslapen DOOR de transportbeschermers. Bij een ongeluk waren de beschermers helemaal in de wonden (snijwonden en een kleine brandwond (ongeveer 5cm doorsnee)) op de benen van het paard gaan zitten en de DA kon niets meer doen, hij vertelde haar dat hij zonder de beschermers de boel wel gewoon had kunnen hechten en er weinig aan de hand was geweest. Nou, als je dat kan voorkomen, graag!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:08

Niks.
Hooguit een vliegendeken als het vliegen- en dazentijd is en dan ook alleen maar als ik verwacht dat ze misschien ergens een tijdje op de trailer moet blijven terwijl we niet rijden.
En mocht ze heel erg zweten in de winter gaat er een badstofje op, maar dus pas als ze bezweet de trailer op gaat.
Teveel ongelukken gezien met transportbeschermers, mij niet gezien! Kans op kantelen en benen door voorraampjes is heel wat kleiner...

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:14

Mijn paard moet binnenkort voor het eerst in lange tijd weer op de trailer ... was heel erg aan het twijfelen of ik iets om zou doen (paard is erg nerveus) maar door dit topic te lezen weet ik het helemaal niet meer ...

Sorry ts, even off-topic ...

Incaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:19

Mijn pony doe ik niets meer om op de trailer. Twee weken terug met transportbeschermers om heeft ze in de trailer net zo lang staan stampen tot ze weer af waren. Lijkt me vragen om problemen. Terugweg zonder beschermers heb ik haar niet gehoord.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:19

Weet wel dat alles wat je om de benen doet warmteontwikkeling met zich mee brengt. In Bit heeft daar laatst een heel stuk over gestaan (hoe slecht dat is voor de pezen).
Ik weet van een paardentransporteur, die bijna wekelijks op en neer gaat naar Spanje, dat hij nooit iets om de benen wil hebben. En die man rijdt met prive-paarden van anderen, geen slachtpaarden.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:33

Dorien66 schreef:
Niks.
Hooguit een vliegendeken als het vliegen- en dazentijd is en dan ook alleen maar als ik verwacht dat ze misschien ergens een tijdje op de trailer moet blijven terwijl we niet rijden.
En mocht ze heel erg zweten in de winter gaat er een badstofje op, maar dus pas als ze bezweet de trailer op gaat.
Teveel ongelukken gezien met transportbeschermers, mij niet gezien! Kans op kantelen en benen door voorraampjes is heel wat kleiner...

En ik heb nog nooit ongelukken gezien door transportbeschermers.. en trailerongelukken gebeuren vaker dan je denkt volgens mij. Maar goed, zonder transportbeschermers had mijn paard er wel meer aan over gehouden dan nu, dat staat voor mij vast.

Als je paard raar reageert met transportbeschermers om zou ik hem er ook niet zomaar mee op de trailer zetten nee, dat is vragen om problemen, maar dat is een kwestie van laten wennen. Maar goed, als daar geen tijd voor is, is het kiezen tussen twee kwaden hè. En transportbeschermers zakken echt niet zomaar af, dan passen ze niet of zitten ze niet goed vast..
Maar het belangrijkste is toch dat je doet waar je jezelf goed bij voelt toch!? Ik rij dan weer eigenlijk altijd zonder beenbescherming, terwijl anderen dat nooit zouden doen. Zoals iemand anders al zei, zonder risico is het nooit. Zelfs op stal of in de wei kan er iets met je paard gebeuren.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:07

DaphneL schreef:
En transportbeschermers zakken echt niet zomaar af, dan passen ze niet of zitten ze niet goed vast..
Maar het belangrijkste is toch dat je doet waar je jezelf goed bij voelt toch!? Ik rij dan weer eigenlijk altijd zonder beenbescherming, terwijl anderen dat nooit zouden doen.

Kijk, dat snap ik nou niet. Wel bescherming op de trailer maar niet tijdens het rijden? Je rijdt toch vaker dan dat je paard op de trailer staat? Als je bescherming nodig acht op de trailer lijkt het me dat dat bij het rijden nog belangrijker zou moeten zijn...
Voor de goede orde: mijn paard krijgt nooit beenbeschermers om, niet op de trailer en niet tijdens het rijden.

DaphneL schreef:
Zoals iemand anders al zei, zonder risico is het nooit. Zelfs op stal of in de wei kan er iets met je paard gebeuren.
Een zeer terechte opmerking; die wat mij betreft tot de conclusie leidt dat het dus nutteloos is om die beperkte tijd in 'afwijkende' omstandigheden (trailer/rijden) te beschermen, gezien de tijd zonder bescherming een veel groter aandeel heeft...

Enne... Ik begrijp volkomen dat jij blij was toen met je beenbeschermers, en ik denk ook dat als ik zoiets ooit had meegemaakt dat ik altijd beenbescherming zou gebruiken. Maar ik heb gelukkig zoiets nog nooit meegemaakt en wel gezien dat er allerlei rare dingen met (vooral) transportbeschermers gebeurden. En dat had echt niet altijd met foute maatvoering of verkeerd vastdoen te maken. Zo'n ding kan stomweg kapot gaan, het paard kan er zelf suffe dingen mee doen, er kan iets onder/tussen zitten, noem maar op. En dan hebben we het nog niet over die warmte-opbouw waar ik eerder over schreef.