Missoula nut/Virginia rose

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Missoula nut/Virginia rose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:49

o oke;) ja dat wist ik al:D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:57

Inmiddels al meer ervaringen? Ben erg verliefd op de Nut :~

Klopt het dat er géén ringetjes op het zadel zitten om het borsttuig aan vast te maken? -O-

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:21

ja meer ervaring hier.

Heb eerst het testzadel gehad. Wat een onding. Ik zat niet lekker, kreeg een mega blauwe plek door de singel en het schoof alle kanten op.
Ook mijn vriendin die een heel ander model paard heeft dan ik (ik heb een kruising tinkerx quarter zij heeft een klein quartertje van 1.40 die nog niet echt uitgegroeit is)

maar ik geloof toch in het Barefoot concept dus eigenwijs als ik ben heb ik toch de nut gekocht. Maar dan een maatje 2 ipv maat 1 wat het testzadel is.

Wat een verschil. Ik zit veel beter, het schuift niet en ik heb geen last van singels oid.
Heb gister een vrij intensieve clinic gehad en dat ging prima.
Nu zit mijn paard helemaal niet lekker waardoor ik slecht zit , hij nog slechter gaat lopen en we dus lekker in een circeltje rond blijven.
In mei gaan we centered riding doen 4 dagen achter elkaar. ben benieuwd wat zij van het zadel vind.

Heb eigenlijk niet op de ringetjes gelet

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:23

Hee thanks voor de info. Zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben? Zou het zadel niet gaan schuiven op een Arabiertje van 1,50? Kun je er makkelijk een rengalopje mee maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:12

Ik heb het zadel sinds begin januari, het is een heerlijk zadel, wel heeft hij de neiging naar voren te gaan als je hem te strak aansingelt.
Hij vormt helemaal mee met de rug van het paard, dit heeft een paar weken de tijd nodig voordat hij helemaal goed aangepast is. ik raad mensen aan het zadel goed in het midden te leggen, omdat hij de neiging heeft naar voren te gaan als je dat niet doet. Dat is het enige minpuntje. Verder voelt het heel veilig en is het een heerlijk zadel om mee te rijden en gallopperen. Je paard voelt de hulpen van je benen en zit sterker waardoor de wenidingen soepeler verlopen. Ik kan hem aanraden, hoewel de nevada een prettigere singel heeft en goedkoper is.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:51

Ik ben ook aan het rondkijken voor een zadel... maar of het een boom zadle wordt een Barefoot of een Barefoot western...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 07:17

Een Barefoot past zich aan aan je paard, het voordeel hiervan is dat hij hele goed aansluit. Zelf heb ik het gevoel dat ik veel vaster zit, dit word verschillend ervaren. Sommige ruiters vinden het niet fijn. Om het zadel te kunnen betalen heb ik een half jaar zonder zadel gereden. Dit scheelt natuurlijk wel. Het ligt er ook aan wat je paard het prettigste vind. Mijn pony heeft meer bespiering gekregen zonder harder te trainen. Dit komt omdat ze nu meer op eigen benen en kracht moet lopen, dan met het dressuurzadel dat ik had.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:24

Ik wil eerst maar eens een testzadel aanvragen, Dry-tex Cheyenne aanwezig om te beginnen.

Ik heb gelezen dat je echt even tijd nodig heb om aan zo'n zadel te wennen.

Ik weet nog niet of ik de Westernsport in ga of dat ik bij de engelse sport blijf. Ik vindt het zadel wel een prachtig iets en lijkt me erg comfortabel. Ik lees nog even mee :)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:40

@Kokopellie, vind je de BF beter dan de BM of dat dan weer niet, aangezien je de BM laatst hebt verkocht?

Wat is volgens jou het verschil?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:21

ik vind de barefoot op zich niet beter maar mijn houding is veel beter.
De BM is wat meer zadel, toch iets meer dikker leer.
Daarbij zit je in de BM er meer "in" dat komt ook omdat de pommel hoger is.

Biede goeie zadels, maar voor mij doorslaggevend dat mijn houding beter is.

Mijn vriendin zweert echt bij haar BM we zijn samen naar USA geweest voor een cattledrive en zij had zelfs haar zadel meegenomen :-)
Ik had een zere kont toen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:55

Waar staat BM voor?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:28

Bob Marshall. Zie mijn onderschrift :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:20

Nou ik heb een Missoula besteld :o

Hoe maak je het leer schoon / vet je het leer in? Moet dat speciaal met Barefoot-zadel-olie/vet ?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 18:30

ik heb de Missoula weer te koop . |(

Mijn paard loopt er echt niet lekker onder. Hij wil niet eens meer galoperen. Als ik er mee aan kom dan gaan zijn oren al plat.

zucht........ik wordt er een beetje moedeloos van. Of hij vind het niks en met een ander zadel vind ik het weer niks.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:20

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:51

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:39

Zijn er ondertussen nog meer ervaringen door nut/rose-gebruikers?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:31

Stiekem ben ik nog steeds niet 100% gewend. Maar hij gaat voor geen goud weg hoor :D

Heb het gevoel dat ie af en toe nog steeds een beetje glijdt en ik altijd scheef zit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:58

Ik heb hem dus gehad en vond het geen fijn zadel, de beugelophanging te ver naar achteren en de singel lag ook niet prettig.

Ik wende er wel aan en hij is prachtig dat wel, maar inmiddels dus toch verkocht ;)